Ga naar inhoud


Illegaal downloaden mag niet meer


Johan45

Aanbevolen berichten

Geen enkel probleem Cees, hier in Nederland krijgt gewoon de ziggo en upc hotspots gebruiker de blame!

 

Tenminste zolang je geen hamster bent waar usenet en torrents klokje rond staan te draaien. 

En is dat wel het geval: Het was leuk zolang het legaal kon maar het is nu moment om een nieuwe hobby te zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1) Van wie de content is, staat in contracten. Daar mag jij een mening over hebben, maar het geeft je niet het recht wederrechtelijk toe te eigenen. 

2) Dat heb je hierboven ook al eerder beweerd, maar kennelijk is dat jouw theorie, want in de praktijk zien we dit niet van de grond komen.

 

3)En zo gaat het al zolang er handel bestaat: of je betaalt veel voor een enkel stuk, of je betaalt voor een bundel: tv, telefoon, lp's , cd's, een zak spijkers, sixpacks,  noem maar op.  

 

Je probeert m.i. je nog steeds in allerlei bochten te wringen om de discussie te winnen dat illegaal downloaden gerechtvaardigd is.

Accepteer gewoon dat je moet kiezen tussen betalen of niet kopen. Als je vindt dat iets onredelijk duur is,  is stelen geen optie. Of vind je van wel? 

Nou nee dus, ik houd mij neutraal in deze discussie en als ik een bepaald nummer wil hebben, of film, dan kan ik deze gewoon in de winkel kopen.

 

Ik vind wel dat content goedkoper moet worden en makkelijker om losse nummers aan te schaffen.

Nu heb ik laatst een CD gekocht van Macklemore waarvan er twee goede nummers op staan en de rest gewoonweg troep is.

Tja, ik betaal ook voor die troep. 2 tientjes betaald, terwijl ik voor de resterende 16 euro nummers van andere artiesten had kunnen kopen.

Nu is dat voor mij geen probleem, maar zat mensen balen hier wel van.

 

En illegaal downloaden? Ach, dat kat en muis spelletje bestaat er al zolang er muziek en films zijn, dus dat zal wel loslopen.

Desnoods kunnen de liefhebbers een soort van 'tupperware-avonden' organiseren waar content ter plekke gekopieerd kan worden.. ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo kan het ook Tupperware avonden...

 

En op de weg daarheen vraagt Oom Agent om je Identiteitsbewijs op straat en om je Iphone te kunnen checken.

Heeft u mp3 bestanden bij u?

Heeft u DVD's bij u?

Heeft u één USB stick op zak?

Heeft u een rekening bij u welke aantoont dat u dat officieel en legaal gekocht hebt?

 

Het venijn ligt in het initiële bezoek van de torrent sites. Daar staan de muizevallen opgesteld.

 

In Duitsland is de wetgeving al veel eerder en duidelijker vastgelegd en aangepast:

 

 

Privatkopie: Im neuen § 53 wurde der Tausch von urheberrechtlich geschützten Inhalten über Peer-to-Peer-Netzwerke verboten, ausgenommen der Urheber stellt sie der Allgemeinheit zur Verfügung (z. B. Public Domain, LFFI, GPL-SFA, GPL). Die Bundesregierung verzichtet zudem darauf, die Privatkopie auch gegen technische Schutzmaßnahmen (DRM) durchzusetzen, obwohl dies gemäß Artikel 6, Abschnitt 4 der EU-Urheberrechtsrichtlinie [3] in gewissem Umfang möglich wäre. Allerdings folgt die Bundesregierung nicht den Positionen der Musik- und der Filmindustrie, das Recht auf Privatkopie auf analoge Kopien zu beschränken (IFPI) oder sie für Filme ein Jahr nach Kinostart, wie von der Filmindustrie gefordert, ganz zu verbieten. Das heißt, die private Kopie nicht kopiergeschützter Werke bleibt weiterhin, auch in digitaler Form, erlaubt. Das Verbot, eine offensichtlich rechtswidrig hergestellte Vorlage zu kopieren, wurde am 1. Januar 2008 auf offensichtlich rechtswidrig[4] online zum Download angebotene Vorlagen ausgedehnt. Es bleibt bei dem durch EU-Recht vorgegebenen Verbot, einen Kopierschutz zu knacken.

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En illegaal downloaden? Ach, dat kat en muis spelletje bestaat er al zolang er muziek en films zijn, dus dat zal wel loslopen.

Desnoods kunnen de liefhebbers een soort van 'tupperware-avonden' organiseren waar content ter plekke gekopieerd kan worden.. ;)

Ik denk dat je deze keer niet moet onderschatten wat er op ons af komt.

Ceesv geeft hierboven al een voorproefje van hoe het in andere Europese landen loopt. Die hebben niet zoveel op met dat vreemde "gedogen". 

 

En wat jij Tupperware-avonden noemt, gebeurt al op grote schaal. Met name daarvoor was die thuiskopieerheffing  bedoeld. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je deze keer niet moet onderschatten wat er op ons af komt.

Ceesv geeft hierboven al een voorproefje van hoe het in andere Europese landen loopt. Die hebben niet zoveel op met dat vreemde "gedogen". 

 

En wat jij Tupperware-avonden noemt, gebeurt al op grote schaal. Met name daarvoor was die thuiskopieerheffing  bedoeld. 

Maar de Europese rechter heeft de blokkade van Pirate bay wel laten opheffen!

Zo'n vaart zal het dus wel niet lopen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent in internet niet anoniem.

In de buurlanden worden downloaders aangesproken op hun gedrag en vooral in hun portemonnee getroffen.

Nederland had als enig land een afwijkende regelgeving, die wordt nu rechtgetrokken met de omliggende landen.

Het is te verwachten dat de muziek industrie in Nederland dezelfde koers gaat volgen.

Of het zo'n vaart gaat lopen, je merkt het vanzelf.

 

Laat ik een voorbeeld geven.

Vele Nederlanders hadden in de krant gelezen dat de verkeersboetes door een ontbrekende koppeling van internationale bestanden door België niet naar Nederlandse overtreders werden gezonden.

Eind verleden jaar kwam dan eindelijk die koppeling tot stand waarna.... verkeersboetes tot 2 jaar terug begaan alsnog in Nederland op de mat vielen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot tegenstelling dat bepaalden beweren,wil ik betalen voor content.Zoals heel vroeger,betaalde ik netjes mijn abo voor filmnet in d2mac.

Naar mijn inzicht,perfect geregeld,en juist.Totdat alles moest worden veranderd,en dat je eerst tientallen euro's moet betalen voor diverse brol,vooraleer je het gewenste filmpakket hebt.

Tot daar,maar als ooit een legale filmstreamaanbieder komt in belgie,die liefst compatibel is,met diverse players,zal ik mij wel weer aansluiten.Want tot bepaalden denken,betaal je voor een dienst,je gaat toch ook geen gat graven in de grond en hopen,dat je een telefoonkabel kan aftappen om te bellen.je gaat toch ook niet zomaar zelf je kabeltv aansluiten enz.Dus waarom zou je niet betalen voor een film? :confused:

Nu is er een legale muziekstreamdienst,en het ware mooi,als dit komt voor videobeelden,dus films serie's etc.etc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...