Ga naar inhoud


Illegaal downloaden mag niet meer


Johan45

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wanneer ik de uitspraak goed begrijp is downloaden van content waarvoor men geen rechten bezit altijd al niet toegestaan, maar is het heffen van een copiëerheffing door de overheid als een soort vergoeding daarvoor door de uitspraak niet meer toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is verouderde informatie. Vroeger mocht dat niet, maar dat is al een tijd geleden veranderd, naar aanleiding van die rechtzaak van die vrouw in Griekenland.

Je kan al een tijdje bij CD terecht, gewoon op jouw buitenlands adres, met buitenlands rekeningnummer.

okay? goed te weten, recentelijk nog geprobeerd. (ergens in nov 2013) weet niet wanneer dit veranderd is, maar als dat zo is heb ik hw een nitwit aan de lijn gehad.

werd zelfs benaderd door cd, ivm die "verplichte" uitschakeling van de NL kanalen, of ik wel even een abo wilde afsluiten met een korting, voor iets wat in aug of zo pas gaat lopen.. whaha, ik vraag nog, waaarom ik dan een jaar van te voren een abo moet afnemen. Ja anders geld de aanbieding niet. huh?

Ik vertel dat wanneer ik geen abo neem er ook niets betaald hoefd te worden voor een periode van een jaar.. toen werd het stil aan de andere kant vd lijn..

maar afin, dank voor dit bericht, zal er eens in duiken.. ;) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het opnemen van een tv uitzending of muziek radio uitzending met je sat ontvanger valt dit ook onder downloaden ?

 

Recentelijk een muziekuitzending in stukken geknipt en vervolgens de favoriete stukken op een CD gebrand. Voor gebruik in de auto. Had de CD ook kunnen uitdelen aan derden.

 

Films op TV ontdaan van reclame en op een DVD gezet.

 

Waar ligt de grens ?

In nederland weet ik het niet.Maar in belgie,heb je recht op een thuiscopy.Volgens mij ben je niet strafbaar,als je die persoonlijke opname's enkel binnen het gezin/familie wordt gebruikt.Maar ik denk,dat je mogelijks wel strafbaar bent,als je die cd/dvd uitleent aan vreemden.

Maar ik vraag mij af,hoe de personen in functie gaan controleren,of een zelf gebrande dvd/cd of bleu ray,nu rechtsgeldige content opstaat,of een illegale copy,of een illegale download is.

Dan denk ik,dat ik best in mijn wagen,dan ook maar de aankoopbonnetjes meeneem,van de aankopen,die ik heb gedaan via bvb itunes,en ook van de store's.Maar hoe zal ik het uitleggen,als ik muziek afspeel,die ik zelf heb opgenomen met mijn satelliet ontvanger,en de bla bla en reclame heb weggeknipt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaliter zijn er rechten betaald voor het uitzenden van content via omroep zenders.

Daarmee mag je in huiselijke kring het gebodene bekijken en beluisteren.

Je eigen auto behoort daar ook toe.

 

Anders wordt het wanneer je het content zelf upstreamt naar internet en anderen het daarna downloaden.

Er wordt dan gesproken van een nieuwe openbaarmaking waarvoor toestemming van de rechthebbende benodigd is.

 

Deze openbaarmaking zonder toestemming is strafbaar, uploaden is nergens toegestaan.

Het downloaden van illegaal content is ook strafbaar, echter quasi gelegaliseerd door de Nederlandse overheid door een copiëer heffing op informatiedragers te vragen.

 

Het Europese hof heeft aan dit laatste een eind gemaakt, de zaak ging over protesten tegen het verhogen van de heffing, het hof heeft geoordeeld dat de hele heffing en daarmee het downloaden van illegaal content niet is toegestaan.

 

Dit zet de deur open voor rechthebbenden om civiele procedures te starten tegen downloaders en om een (forse) vergoeding daarvoor te vragen.

Een praktijk die in omringende landen regelmatig en op grote schaal voorkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland zijn de advocaten kantoren met hun gepeperde rekeningen anders ook redelijk effectief gebleken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met de zogenaamde slingbox en anderen met deze werking.Je kan hier mogelijks ook spreken van een her uitzending,en normaal,moet je daarvoor wederom toestemming hebben en uiteraard het nodige betalen.Echter is er over dit heruitzenden,ooit eens een discussie geweest,en was blijkbaar niemand bereidt daar een klaar antwoord op te geven.Bepaalden spreken van heruitzenden,als ze meer dan 50 woonkamers bereiken,en andere beweren het anders.

Ik zou durven denken,dat het gebruik van deze toestellen niet legaal is,omdat je eigenlijk enkel het recht heeft,het content te ontvangen op het adres,die op het contract staat.Maar op zowel de nederlandse als de belgische satelliet aanbieder,geven dan wel op hun site aan,dat je het mag gebruiken op je vakantie adres.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. is het totaal illegaal downloaden alleen te bereiken als de staat de providers (weer) kan verplichten tot download limieten per maand, bv 1 Gb ?

 

Geen optie, want legaal streamen via Netflix, Pathe en Videoland is dan ook niet meer mogelijk.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...