Ga naar inhoud


Illegaal downloaden mag niet meer


Johan45

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook discotheken namen het soms niet al te nauw met de rechten.

Maar ze waren wel de goedkoopste ... en concurreerden de collega weg.

Ik neem aan dat je videotheken bedoelt?

Boefjes heb je overal maar dan hoef je er zelf nog geen te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het tijdperk illegaal downloaden hadden we in ieder dorp en stad meerdere videotheken.

Die zijn voor 95% verdwenen, al ruim voor dat er ook maar een Netflix of andere videodienst bestond.

Die videotheken moe(s)ten ook voor de rechten van iedere film betalen.

Dus dat illegaal downloaden kost wel degelijk geld en banen.

 

Precies, en ook hier werden rechten al ontdoken.

Niks nieuws onder de zon dus.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de tijd,dat ik met een inbelverbinding op het net ging,tussen nu,is er toch al veel veranderd,en doen ze toch veel meer om illegaal content in te dijken.In het prille begin,had je site,dat je muziek zomaar kon aanklikken en downloaden.Toen kwamen die filescharingsprogramma's,de bekendste napster,maar daar zijn er ook niet veel van of misschien geen.Ook veel file share site's zijn gesloten,en ook diverse domeinnamen,van de bekende piraat zijn in belgie geblokkeerd.Toch als je connectie hebt,kan je doch nog veel illegaal content vinden,en er zijn dan ook zaken,waarmee je andere dingen omzeilt.

Eigenlijk,is een film downloaden zonder te betalen,net hetzelfde,als dat je een dvd of bleu ray haalt naar de winkel en de kassa passeert zonder betalen.

Ik heb wel al veel gehoord,dat de echte liefhebbers,van films,zangers zangeressen of groepen,niet tevreden zijn,met een illegale copy of download,met een belabberde copy van de doos zelf,maar hebben ze liever,de echte in hun collectie,omdat ze daarmee hopen,de auteur te steunen.Nu is de vraag,als je een cd van 20€ koopt,hoeveel de auteur ervan ziet?

En zoals iemand schrijft,dat de videotheken,het moeilijk hebben,dan kan het zijn,omdat er al veel zijn in belgie die Idtv hebben,en deze zullen al sneller een film gaan huren bij hun aanbieder,dan de wagen te nemen om er een of meerdere te halen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Illegaal downloaden is net goed voor de economie!!!! :P Het bevorderd de verkoop van computers,harddisken,multimedia,tv's,

snelle download abbo's etc.Hier gaan wereldwijd miljarden in om.Klinkt gek maar ik vind het niet slim,want vele artiesten e.d.

hebben er ook profijt van op een bepaalde manier!!!

heeeeeeee......biertje!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inbraak en overvallen zijn ook goed voor de economie.

Als je kijkt hoeveel breekijzers, koevoeten, inbraakverzekeringen, hang en sluitwerk en nieuwe goederen ter vervanging van het geroofde er aangeschaft moeten worden.

Weg met de politie, je moet blij zijn dat je beroofd wordt!

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Punt is gemaakt.

Maar weer terug naar het onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

af en toe download ik nog wel eens een filmpje of een album, maar dat wil niet zeggen dat wanneer het niet meer te downloaden zou zijn, ik het ging kopen.

Zo ken ik meerdere mensen die af en toe wat downloaden, maar die het nooit zouden kopen.

 

Ik stam nog uit de tijd van de singel en de LP's.

Je kon uren in een bak met platen zoeken.

Later kwam de CD. In het begin was het even plezant, want het was nieuw.

Maar al vlug was het plezier weg. De CD doosjes, dat had niets, in tegenstelling tot de hoezen van de LP's.

Stopte je een CD in een CD speler dan kwam daar muziek uit en dat was het. En dat was niet alleen bij mij zo.

Dus lang voor het ontstaan van het downloaden ging het al berg af met de CD verkoop.

 

Verder had je artiesten die beroemd werden door de muziek die ze maakten.

Nu worden ze beroemd door dat ze door de managers (lees geld wolven) gepromoot en verheven worden.

je zoekt wat mensen bij elkaar die er goed uitzien. Of dat ze met elkaar overweg kunnen is bijzaak.

Als ze kunnen zingen is dat mooi meegenomen

De muziek die ze maken is maar bijzaak.

 

Een paar grootte platen labels hadden al voor het downloaden in was, gezien dat het de verkeerde kant opging.

Grote labels als Sony en Philips hadden hun platen afdeling al verkocht.

Maar dat kan ook geweest zijn omdat zij met de CD-R op de markt kwamen.

 

Wat ik wil zeggen...

Iedereen zegt dat het bergaf gaan van de platen en video industrie komt door het illegaal downloaden.

Dit zit er voor een stuk tussen, maar is zeker niet hoofdreden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zegt dat het bergaf gaan van de platen en video industrie komt door het illegaal downloaden.

Dit zit er voor een stuk tussen, maar is zeker niet hoofdreden.

 

 

'Downloaden' was vroeger copieren op tape, cassette of videoband.

 

Vroeger ging je met een stapel LP's weg bij een kennis en zette deze op tape of cassette.

Of je kocht samen een nieuwe LP met de afspraak dat jij de eerste opname krijgt. Later

op CD en DVD. Wat willen ze nu ? Dat we weer bij elkaar op de koffie gaan om te copieren ?

Zolang ik niet voor pak hem beet euro 2,50 een nieuwe film kan downloaden (graag op mijn eigen keuze van mediaspeler)

blijft illegaal downloaden de eenvoudigere optie.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen hebben al heel veel mensen een beeld/geluidsdrager  gekocht en er thuiskopieerheffing op betaald.


Beetje ingewikkeld lijkt me om nu opeens te besluiten dat het illegaal is als je iets downloadt en het erop zet.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang ik niet voor pak hem beet euro 2,50 een nieuwe film kan downloaden (graag op mijn eigen keuze van mediaspeler)

blijft illegaal downloaden de eenvoudigere optie.

Als in "zolang ik geen fiets voor € 100 kan kopen jat ik hem wel uit de fietsenstalling van het station?

 

Jij bepaalt dus de waarde van de film en wanneer die daarvoor niet te koop is haal je die film voor niets op via een illegaal kanaal.

 

Eens kijken wat je zegt wanneer jij werkeloos wordt omdat jouw product gejat wordt omdat de afnemer vindt dat jij maar voor de helft van je salaris moet gaan werken.

 

 

Misschien ben ik ouderwets maar ik erger mij aan dit soort opvattingen.

Niet betalen voor een product of dienst aan de rechthebbende is en blijft diefstal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook van principe,te duur,laat het liggen.Daarom,dat ik semi gratis kijk,naar de kanalen die mij gratis worden aangeboden.Bepaalden,vinden dit profiteren van de maatschappij,maar dan zeg ik,als het gratis wordt aangeboden,waarom zou je er dan niet van genieten.

Ik ben ook niet heiliger dan de paus,maar als morgen het illegaal downloaden op 0% wordt gezet,dan denk ik niet dat ik daardoor meer naar de winkels zou gaan.Wel wordt het tijd,dat films e.d.,ook in belgie legaal kan worden gestreamd,want in het boerengat dat ik woon,moet je al 15 Km ver voor een videotheek verhuurder te vinden.En het interactief huren,doe ik/of deed ik niet,de kwaliteit was ondermaats.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...