Ga naar inhoud


Illegaal downloaden mag niet meer


Johan45

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik hoef en kan niks bewijzen.t'is van de jaren 90,en heb geen facturen meer daarvan.Maar ik heb jaren keurig mijn abonnement betaald voor filmnet toen analoog in d2mac.En nee,ik ben ook niet roomser dan de paus.En ja,ik heb tijdelijk betaald, 3 maand voor spotify,maar vond het nutteloos,omdat de reclame die je hoort niet echt hinderlijk is.Nu zoiets voor films en alles is ok  :D  :)  ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik download wel  nog mijn films via usenet

en waarom?

omdat ze alles veel  te duur hebben gemaakt, en de artiesten hun nek nooit vol krijgen

nu is het wel zo, als ik een echt goede film eraf haal (eerst kijken natuurlijk ) dan wacht ik tot ie orgineel of bluray uitkomt en koop hem alsnog

,dus usenet maakt  toch nog wat reclame voor hun ;)  ;)  ;)

dit doe ik al jaaaaren en heb inmiddels een filmbestand opgebouwd van ong 6000 titels

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot daar,maar als ooit een legale filmstreamaanbieder komt in belgie,die liefst compatibel is,met diverse players,zal ik mij wel weer aansluiten.Want tot bepaalden denken,betaal je voor een dienst,je gaat toch ook geen gat graven in de grond en hopen,dat je een telefoonkabel kan aftappen om te bellen.je gaat toch ook niet zomaar zelf je kabeltv aansluiten enz.Dus waarom zou je niet betalen voor een film? :confused:

Nu is er een legale muziekstreamdienst,en het ware mooi,als dit komt voor videobeelden,dus films serie's etc.etc.

Het is je al eerder verteld, voor € 13,95  per maand kan je een abonnement op Film 1 nemen, ook in België.

http://www.canaldigitaal.nl/zenders/film1/

 

Een tijdje geleden heb je daar ook al niet op gereageerd en toen beweerde je hetzelfde.

 

Natte, woonachtig in België geniet al een tijdje van die Nederlandse aanbieding.

 

Jij zelf hebt regelmatig op dit forum beweerd dat je urenlang films gratis download en je handtekening gaf aan dat je fier erop was dat je niet voor TV content betaalde.

De woorden hier komen wederom niet overeen met je daden!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concerttickets voor een band met een beetje naam kost tegenwoordig makkelijk 25 euro, t-shirt van zo'n band ook al gauw 15 euro.
beetje popfestival van een dag of 3 kost al gauw 100 tot 200 euro.

En dan heb ik het nog niet over de heen/terugreis, parkeerkosten, consumpties á 2,50 p/stk, campingkosten, kostbaar vreten en wat ik zo 123 nog meer vergeten ben.

 

En het dan gek vinden dat ik verrek te dokken voor muziek waarbij de opbrengsten toch maar in de verkeerde zakken terecht komt en daarnaast belachelijk geprijsd zijn.

In mijn tijd koste een lp al 24,95 moest je een pittige krantenweek een hele week voor gooien.

 

Opnemen van de radio en lp's lenen bij de bib brachten daar wat verlichting in maar koste desondanks nog veel.

 

O ja, ook nog auteursrechten, dat je daar voor moet betalen.

Ja dag, je betaald feitelijk meer voor de drager dan voor de rechten.

Zit je dan met je 80" superdeluxe scherm met je verouderde 100-den titels grote dvd collectie.

Kun je als je dat wil lekker tegen de gewone prijs een bluray van kopen en als je d'r intrapt nog eens en nog eens en nog eens.

Die dvd collectie kan dan ook zolder stof gaan happen naast de oude videobanden...

Maar gelukkig laat je die kostbare muziek/filmcollectie nog na aan je kleinzoon of zo.

Zal die blij mee zijn.

 

De artiesten hebben het intussen al lang door, in de t-shirtjes de speciale releases en de liveconcerten, daar kun je je brood mee verdienen en als je echt goed bent of veel mazzel hebt ook een hele dikke boterham.

Dankzij internet hebben de artiesten geen platenbonzen meer nodig, hun muziek is de vervanging van de platenbons en als die nix kost hoef je d'r ook nix voor te betalen en als dat dan toch echt moet omdat live geen optie is of zo dan kan er best een klein bedragje of zo voor gevraagd/betaald worden al is het maar via een streaming muziek dienst.

 

Meegaan met de tijd zeg ik en je niet laten naaien omdat iets niet mag.

Sjezus, heilige boontjes hierzo en daarzo.

Als iedereen maar dingen tegen zijn zin in blijft doen dan veranderd er nooit wat.

Als je het er niet mee eens bent gedraag je er dan ook naar, als het er maar genoeg doen hebben we het voor het zeggen.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het er wel mee eens er zijn al veel artiesten die hun werk gewoon gratis aanbieden en gewoon zeggen als je ons wilt supporten koop dan ons werk. 

 

Hier is er zo 1:

 

 

Onder de video staat dan het volgende:

 

Published on Apr 20, 2014

Our self-produced video for our song "Painted Faces" ▲

Get "Painted Faces" and the rest of our new EP for FREE here: https://soundcloud.com/bohemiansmusic-1

Get the EP on iTunes to support us! 
Deze link maar weg gelaten omdat die commercieel is, doch is die zichtbaar onder de video op Youtube.

 

 

Best wel lekkere muziek trouwens!

 

 

 

Ik blijf zeggen dat een verbod op downloaden niet helpt omdat de gene die niet wil kopen dit toch niet doet, en de mensen met weinig geld te besteden krijgen bij zo´n verbod niet ineens meer te besteden dus die kopen ook niet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

A

 

Meegaan met de tijd zeg ik en je niet laten naaien omdat iets niet mag.

Sjezus, heilige boontjes hierzo en daarzo.

Als iedereen maar dingen tegen zijn zin in blijft doen dan veranderd er nooit wat.

Als je het er niet mee eens bent gedraag je er dan ook naar, als het er maar genoeg doen hebben we het voor het zeggen.

Ach ja, als je vindt dat iemand te veel verdient, dan besteel je hem toch gewoon?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robin Hood deed dit toch ook en gaf het aan de armen! Best wel een nobel feitje!

Jij wilt illegaal downloaden op een lijn  stellen met de nobele daden van Robin Hood? :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele discussie doorgelezen maar helaas nog nergens kunnen lezen waar ik nu mijn thuiskopieerheffing terug kan vragen.

Want ik maak met mijn telefoon alleen maar foto's voor mezelf, download niets, upload niets, kopieer niets, betaal gewoon voor mijn belminuten, SMSjes en 1 Gig internet en doe dus ook niets strafbaars.

Maar moest bij mijn nieuwe S4 mini wel ruim 6 euro betalen vanwege de thuiskopieerheffing.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit, dat wordt nog een hele kluif voor regering en parlement.

Heb vorige week ook weer iets gekocht en apart thuiskopieerheffing betaald. Staat op de bon.

Daarmee heeft de overheid aan mij het recht gegeven te kopiëren, en mag zij binnenkort met ons belastinggeld gammele gedoogwetgeving oplossen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag je gekochte cd kopieëren, maar illegaal gedownload content niet opslaan, daar zit het verschil.

 

Geld terug krijgen van de thuiskopieerheffing gaat via de belangenorganisaties van auteursrechthebbenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, Ceesv. 

Maar ook die (zuivere) kopieerheffing is volgens mij evenmin in de haak. Gevolg van gedogen en afgedwongen handjeklap.

Het gevolg is nu een schemerzone waarin menigeen niet meer weet waar nu de grenzen zijn komen te liggen. Menigeen denkt dat de kopieerheffing betrekking heeft op alle kopieercontent, inclusief downloaden. 

Dat krijg je als je een wet maakt waarbij hardware en software/content in 1 (mooi afgerond) bedrag worden afgerekend.

Ik maak me steeds meer zorgen over de kwaliteit van de Nederlandse wetgeving (en wetgever).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag je gekochte cd kopieëren, maar illegaal gedownload content niet opslaan, daar zit het verschil.

 

Geld terug krijgen van de thuiskopieerheffing gaat via de belangenorganisaties van auteursrechthebbenden.

 

Zo wordt/werd het in de media toch zeker niet omschreven en ik heb ook geen enkele politicus ooit horen weerleggen dat de berichtgeving niet klopte en dat de kopieerheffing enkel en alleen bedoelt was om zelf aangekocht aangekochte werken te mogen kopiëren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...