Ga naar inhoud


Nederlanders kraken iCloud


Johan45

Aanbevolen berichten

 

wo 21 mei 2014, 07:30

Alfred Monterie

amsterdam - 

Een bende Nederlands-Marokkaanse hackers, opererend onder de naam Doulci, heeft een manier gevonden om de beveiliging van Apple te kraken. Hierdoor kan de vergrendeling van gestolen iPhones in een handomdraai ongedaan

worden gemaakt. Nooit eerder werd de iCloud, Apples online opslagdienst met bijna 400 miljoen gebruikers, gehackt.

 

Volgens de hackers, die schuilgaan achter de pseudoniemen AquaXetine en Merruktechnolog, zijn alleen al de

afgelopen paar dagen 30.000 gestolen iPhones ontgrendeld.

 

Lees verder op http://www.telegraaf.nl/binnenland/22648117/__Nederlanders_kraken_iCloud__.html

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Knap staaltje! :) Nu alleen de cloud van microsoft nog en mijn voorspelling komt uit. "de cloud kan nooit iets gaan worden, omdat een account gehackt kan worden en je alles kwijt kunt raken"

Die van Google is zo'n beetje voor iedereen toegankelijk en Android ligt voor alles en iedereen wel open, mits je de juiste sites kunt vinden. ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ***geen-reclame*** was volgens hln.be gehacked geweest.Het is een beetje een trend aan het worden.Zook 2 belgische instantie kregen malware en hackers over de vloer.Niet zolang geleden het roadblood hart of zoiets op sssl enz enz.

Whats next?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de hackers, die schuilgaan achter de pseudoniemen AquaXetine en Merruktechnolog, zijn alleen al de

afgelopen paar dagen 30.000 gestolen iPhones ontgrendeld.

 

 

Lijkt me gewoon een bende criminelen die gezocht heeft naar een methode om

makkelijker van hun gestolen waar af te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Knap staaltje! :) Nu alleen de cloud van microsoft nog en mijn voorspelling komt uit. "de cloud kan nooit iets gaan worden, omdat een account gehackt kan worden en je alles kwijt kunt raken"

Die van Google is zo'n beetje voor iedereen toegankelijk en Android ligt voor alles en iedereen wel open, mits je de juiste sites kunt vinden. ;)

 

Dan zit je er dit keer toch wel heel erg naast. Het overgrote deel van de bedrijven gebruikt inmiddels een of andere cloud dienst of zit zelfs helemaal in de cloud.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het klopt inderdaad dat veel bedrijven in de cloud zitten, maar goed, hoe meer data er te halen is hoe lucratiever het is om het te hacken. Ik snap de beweging van bedrijven naar de cloud wel, maar ik ben zelf graag baas over mijn eigen data, en dat ben je kwijt zodra je het op systemen zet waar je zelf geen invloed op hebt.

 

Aan de andere kant, je hebt geen afschrijving van je hardware, geen systeembeheerders die het moeten beheren, je hebt redundancy en dus lijkt het al snel goedkoper dan alles zelf organiseren als bedrijf.

 

Voor wat betreft die hack van de icloud, die hackers kunnen wel roepen dat het niet te doen was om er rijk van te worden (ineens kunnen i devices ontgrendeld worden), en dat zou dan geen keiharde cash voor ze opgeleverd hebben?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat die iClouds al veel eerder gehackt waren... maar dat was nog niet bekend gemaakt door diegene die het gehackt hebben... Mede om er zo lang mogelijk in het geniep gebruik van te maken hang je dat niet aan de grote klok...

Totdat er een klokkenluider komt.

 

Maar dat is enkel speculatief.

Net zo als het verhaal dat hackers de methode aan Apple verkoopt om beter beveiliging mogelijk te maken.

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit je er dit keer toch wel heel erg naast. Het overgrote deel van de bedrijven gebruikt inmiddels een of andere cloud dienst of zit zelfs helemaal in de cloud.

Daar kunnen we nog een hele discussie over voeren. :)

Ik ben ooit eens aangenomen door een bedrijf waarvan er via een gehackte desktop van een medewerker de cloudtoegang was vernietigd.

Het gehele bedrijf dus, toch al snel 15 medewerkers, gewoon helemaal stil lag. Geen lokaal backup en de clouddienst niet wilde aannemen dat dit is gebeurd en ook geen medewerking gaf om alles weer recht te zetten.

Uiteindelijk is het wel goed gekomen en de firma heeft nu gewoon weer een ouderwetse server staan en een systeembeheerder in dienst.

Dus tja, dit soort dingen gaan in de toekomst nog veel vaker gebeuren.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat gebeurt net zo goed ook met lokale oplossingen, die over het algemeen ook onvoldoende beveiligd zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Mijn grootouders vonden een PC "des duivels" en waarschuwden toen al voor dit soort zaken.. Toch leuk dat die "oudjes" het al doorhadden! Het gevaar is de standaardisatie i.c.m. onze huidige on-line cultuur. Niets is makkelijker om miljoenen PC's tegelijk in te zetten om 1 doel te bereiken. De enige reden waarom Botnets zijn opgezet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt net zo goed ook met lokale oplossingen, die over het algemeen ook onvoldoende beveiligd zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar wat nu als een cloudhoster gehackt word? Hoeveel bedrijven liggen er dan plat en hoe groot is de economische schade?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Cloud lijkt mij alleen maar zinvol als je er neutrale dingen zonder specifieke waarde voor derden op bewaart zoals programma's en drivers die je met regelmaat bij installatie of reparatie van computers of satelliet ontvangers ter beschikking wilt hebben. Ik zou er nooit en te nimmer persoonlijke dingen op bewaren waarvan je niet wilt dat ze in handen van derden komen. Als je die stelregel aanhoudt hoef je je verder nooit ergens zorgen over te maken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen omkijken naar.

Overal bereikbaar.

Onze firma software werkt in de cloud, op elke willekeurige computer op elke willekeurige plek heb ik de beschikking over mijn eigen werkplek.

 

Nadeel:

Bij langzaam internet is er niet mee te werken.

Valt het internet uit kan je duimen gaan zitten draaien.

 

Mocht er ooit een virus komen wat internet uitschakelt ben je de sigaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om overal in de wereld op je eigen computer te werken heb je geen cloud voor nodig, dat kon al lang voor de cloud en kan oa via rdp.

..of via VPN, wat voor de hartbleed het meest veilige was wat je kon bedenken.

(op de eerste milliseconden na bij het inloggen, want VPN schijnt dan zeer onveilig)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...