Ga naar inhoud


800 babylijkjes gevonden in Iers klooster


mietde

Aanbevolen berichten

Drieënvijftig jaar nadat een katholieke instelling voor de opvang van zwangere meisjes in het West-Ierse Tuam werd gesloten, zijn er op het domein van de instelling ongeveer 800 babylichaampjes gevonden.

 

De lijkjes - uit de periode van 1925 tot 1961 - werden aangetroffen in een grote septische tank van het tehuis dat gerund werd door nonnen.

Er was geen sprake van lijkkisten of een gedenkteken. Dat heeft The Washington Post bekendgemaakt.

 

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1594743/circa-800-babylijkjes-gevonden-in-septische-tank-van-iers-nonnenklooster.aspx

 

Maar ik hoorde het op de radio.

Blijkbaar is het in nl door de media niet echt opgepikt hetgeen me vandaag nog eens verbaasde.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


het gaat dus niet over zwangere "nonnen" maar zwangere ongehuwde meisjes werden toen naar dat klooster gestuurd om te bevallen waarna hun baby "in geborgenheid" opgroeide. De meisjes zelf werden dan terug naar de familie gestuurd. Wie hier overleefde kon dan op latere leeftijd geadopteerd worden.

dat velen het niet haalde, blijkt nu door deze vonsten - triest.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, remember de film " Magdalena Sisters" : http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Magdalene_Sisters

 

en deze quote uit wiki zegt voldoende:

 

Nadat de film in 2002 de Gouden Leeuw van Venetië kreeg, kwamen er talrijke protesten van katholieke zijde. De Osservatore Romano bestempelde de film als een antiklerikaal pamflet. Het Vaticaan gaf officieel het advies de film niet te gaan bekijken. Een aantal vroegere bewoonsters van de Magdalenatehuizen stelde daartegenover dat de film niet overeenstemde met de realiteit; de waarheid in de tehuizen zou nog veel erger zijn dan wat in de film te zien is. Dat bleek onder andere in juni 2014, toen op het terrein van een voormalig tehuis een massagraf met babylijkjes werd gevonden.

 

Dat massagraf was dus een beerput voor alle duidelijkheid. 

 

Het moet me van het hart: de grote verdedigers van het "leven" - tegen euthanasie, tegen abortus,... - is een kliek die kindermisbruik  in zijn gruwelijkste vormen, en dood tot gevolg, in de voorbije honderd jaar op grote schaal heeft toegepast. Bewijzen zijn er voldoende, maar probeer maar eens op te boksen tegen zo'n machtige organisatie. Zelfs nu ontkennen ze nog in alle toonaarden totdat ze met de neus op de feiten gedrukt worden. Pure misdaden tegen de menselijkheid, erger nog omdat het juist om de zwaksten uit de maatschappij, -i.c. kinderen-, gaat.  

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drieënvijftig jaar nadat een katholieke instelling voor de opvang van zwangere meisjes in het West-Ierse Tuam werd gesloten, zijn er op het domein van de instelling ongeveer 800 babylichaampjes gevonden.

Blijkbaar is het in nl door de media niet echt opgepikt hetgeen me vandaag nog eens verbaasde.

 

effe wachten

op meerdere media is het opgepikt, maar wat is oppikken > sensatie nieuws of ophelderen

ophelderen duidt op meer tijd nodig

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een engelse site een intervieuw met de onderzoekster gelezen.

Er waren niet meer kinderen gestorven in die periode dan gemiddeld in ierland.

Van alle kinderen is gemeld waar ze aan waren gestorven meestal ziektes.

Wat overblijft is dat ze geen fatsoenlijke begraafplek hebben gekregen.

Maar vergeet niet dat ook de ierse regering niets voor deze moeders en kinderen deed.

Dus misschien was het klooster wel het beste.

En was het juist een goede instelling.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een lief .En die kennen zo hun adressen in het buitenland.Kleine was niet van mij.

Dat zijn dan zeer vrome mensen die ouders zodat de jeugd hun plan moet trekken.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat dus niet over zwangere "nonnen" maar zwangere ongehuwde meisjes werden toen naar dat klooster gestuurd om te bevallen waarna hun baby "in geborgenheid" opgroeide. De meisjes zelf werden dan terug naar de familie gestuurd. Wie hier overleefde kon dan op latere leeftijd geadopteerd worden.

dat velen het niet haalde, blijkt nu door deze vondsten - triest.

idd

 

Ik heb op een engelse site een intervieuw met de onderzoekster gelezen.

Er waren niet meer kinderen gestorven in die periode dan gemiddeld in ierland.

Van alle kinderen is gemeld waar ze aan waren gestorven meestal ziektes.

Wat overblijft is dat ze geen fatsoenlijke begraafplek hebben gekregen.

Maar vergeet niet dat ook de ierse regering niets voor deze moeders en kinderen deed.

Dus misschien was het klooster wel het beste.

En was het juist een goede instelling.

 

Het is wel heel aannemelijk dat de zwangere dames echt niet met hun zwangerschap te koop liepen en wellicht veel eerder medische zorg behoefden.

Dat de regering wat te verwijten viel kan ik nog mee instemmen maar dat hoort blijkbaar bij godsdiensten.

Wetswijzigingen die daarvoor nodig zijn kreeg je zelfs hier niet door de kamer omdat het CDA te groot was, laat staan in Ierland waar de vroomheid aanzienlijk hoger was en nog steeds is.

 

Je zult maar een premier hebben die gelooft dat de wereld in 7 dagen is geschapen, hoe kun je zo'n man nog serieus nemen.

 

Op zondag met de kinderen naar de kerk, een godsdienstig kinderkamp, godsdienstige scholen en wat dies meer zij, kindermishandeling door de ouders noem ik het dergelijke indoctrinerende propaganda.

Als je zo nodig in heilige boontjes wil geloven dan moet je dat zelf weten maar voed je kinderen op hun eigen hersens te gebruiken.

Het is voor velen zo eenvoudig mensen te manipuleren, bescherm je kinderen daartegen, stel ze daar niet aan bloot.

Ronduit misdadig.

 

dit keer geen katholieke kerk, maar wel de katholieke mensen.

Het is maar hoe je het bekijkt, wat mij betreft 1 pot nat.

D'r word vanuit de kerk van oudsher al zo'n krankzinnige sociale druk gelegd op zaken als abortus en homofilie dat noodoplossingen via de achterdeur niet uit konden en kunnen blijven.

En des te geloviger, des te hoger de sociale druk wat het aantal misstanden niet bepaald ten goede komt.

 

Ik zie de weegschaal echt niet positief uitslaan in het voordeel van welke godsdienst dan ook.

Sterker nog, voor het goede dat er uit kan komen heb je in het geheel geen godsdienst nodig.

En waar heb je dan nog wel een godsdienst voor nodig.....het slechte

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dan bedenkt dat de kerken steeds weer met beweringen komen als zouden gevoelens van medemenselijkheid alleen kunnen bestaan via de leer van de bijbel...  Zelf heb ik altijd sterk de indruk gehad dat juist door het geloof de meest vreselijke misdaden zijn geïnspireerd. Van de Spaanse inquisitie tot aan de godsdienstrijd in de Centraal Afrikaanse Republiek, maar ook in de moslim wereld tussen sjiiten en soennieten of in Birma tussen hindoes en moslims, om een of andere reden lijkt godsdienst steeds een motief om je zo wreed mogelijk jegens anderen op te stellen. Als vader van onze kinderen en opa van onze kleinkinderen lopen me de rillingen over het lijf als ik die Ierse wreedheden zie. We halen zelfs 95 jarigen nog voor de rechter om wat ze in de Tweede Wereldoorlog hebben gedaan maar geestelijken die zich zo gruwelijk en macaber aan weerloze kindertjes hebben vergrepen gaan voorzover ze nog leven vrijuit. Niet te bevatten!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...