Ga naar inhoud


Nieuws, ik word er boos van


bigtwin

Aanbevolen berichten


Maar dat geeft ons nog niet het recht om militair in te grijpen in een ander land. Dat is per definitie oorlog en we zullen dan zonder twijfel door de VN erop gewezen worden dat dat niet rechtmatig is. Daarnaast zijn de resten van het vliegtuig ook niet Nederlands eigendom maar het eigendom van Malaysia Airline. 

 

 

Dat is wat ik nu steeds bedoel, altijd maar problemen zien ipv. oplossingen willen bedenken.

 

Wie heeft het over militair ingrijpen? ik heb het over onze doden ophalen en pas als de mensen die dat doen dat onmogelijk gemaakt wordt dan konden er wel eens speciaal getrainde mannetjes en vrouwtjes uit Nederland heel erg boos worden want het mag duidelijk zijn dat er geen lulletjes rozenwater naar toe gestuurd zullen worden om daar e.e.a te beschermen.

 

Dan hebben we het niet over militair ingrijpen of een oorlog beginnen maar simpel even een handje vol tegendraadse mensen daar laten zien dat ze niet met dat soort flauwekul tegen ons moeten beginnen. 

 

Russische devisie????? Rusland heeft daar niets te zoeken en zeggen zelf daar ook niet aanwezig te zijn.

Maar zo ja dan wat mij betreft een totale boycot van alles wat Russisch is en dat niet alleen in Nederland maar gewoon wereldwijd.

 

Een Poetin die 100 miljoen inwoners tegen zich krijgt zal zich wel 100 keer bedenken voor dat hij zich daar in zal mengen.

 

En dan zullen er natuurlijk weer de nodige opstaan die het allemaal zo zielig vinden enz. voor de mensen die er niets mee van doen hebben, maar ook die steunen de huidige machthebbers daar in de regio en dan is het wel eens goed dat ook die aan het denken worden gezet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik nu steeds bedoel, altijd maar problemen zien ipv. oplossingen willen bedenken.

 

Zolang jouw oplossing in feite het binnenvallen van een sovereigne natie bevat lijkt het me beter op de problemen maar te zien. En wat Poetin daar te zoeken heeft? Wat dacht je van dat hele gebied aan Rusland toevoegen? Zoals hij net de Krim deed? Onthou dat de raket die het vliegtuig neerschoot door Rusland aan de opstandelingen is gelevert! En het grootste deel van de Russen staan aan de zijde van Poetin net als een groot deel van de lokale bevolking. Het lijkt me dat je wat basiskennis over de regio mist. Rusland is DE grote motor van dit hele probleem.

 

En daarmee besluit ik mijn deelname aan deze discussie want het lijkt erop dat geen enkel argument doordringt en dat zelfs ze meeste grote problemen en absolute onmogelijkheden opgelost kunnen worden 'als we maar willen' volgens jouw redenatie. Helaas is dat niet waar. En ik ben zeer blij dat de Nederlandse regering wat meer inzicht heeft in geopolitiek en daarmee een gewapend conflict met Rusland uit de weg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik lees is er niemand die russchische kanalen heeft op z,n ontvanger,dan krijg je andere info en beelden en zeg nou niet dat het propaganda kanalen zijn,wat we hier op de nederlandse kanalen zien is gewoon mediasensuur als je een oordeel gaat maken luister en kijk naar beide partijen,niet naar 1 partij, en om met de citaat van het begin te eindgen :: nieuws ik word er boos van,het nieuws wat jullie zien is gesencureerd en we worden gemanipuleerd mebo 870 zei het ook al en ik zeg het is makkelijker als alle neuzen de zelfde kant op wijzen

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik lees is er niemand die russchische kanalen heeft op z,n ontvanger

Toch wel hoor...  

Een belangrijke nieuwsbron is RT (Engels) waar ik dagelijks naar kijk voor de nieuwst informatie, en ik kijk ook zo nu en dan naar Россия 24 en 1TVRus die ik op mijn draaibare installatie kan zien...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat u russchisch georienteerd bent door bepaalde omstandigheden,maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat het grootste gedeelte zich eenzijdig laat informeren en dan al met hun mening komen,waarmee ik bedoelde als je een goede mening wil vormen luister naar beide partijen dat doet een rechter ook,en eigenlijk kan ik het enigzins begrijpen ik kijk ook rt engels en de anderen u heeft ook andere beelden gezien en de doorsnee nederlander kan dat niet,wij zijn bevoorrecht dat wij dat wel kunnen

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites

DR ijzer bout ::::over welke russchisse zenders heeft u het die in europa te ontvangen zijn die door poetin er uit gelazerd zijn ik kan u vertellen dat russia today in amerika gestoord werd en ook in de oekraine , noemen ze dat niet MEDIA OORLOG

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof nou niet echt dat RT de meest opjektieve zender ter wereld is.

Russische zenders worden door Putin de mond gesnoerd. Zijn ze stout dan worden ze pardoes uit de lucht gelazerd.

 

Inderdaad. Er is helaas geen enkele krant, uitgever, TV or radio kanaal over in Rusland dat de vrijheid heeft om de huidige lokale politiek kritisch te behandelen. Ik lees dagelijks wat kranten uit Moscow en andere grote steden en wat daarin over de vliegtuigramp en over het westen word geschreven is met regelmaat om van in de broek te plassen zo grappig. De US zou op Schiphol het vliegtuig met lijken volgestops hebben om het daarna op de juiste plek te laten exploderen (geen grap, geen kleine internet krant). Gisteren las ik in een grote belangrijke krant dat Nederland met gewapende militairen het gebied 'bezet' houden om de bewijzen te vervalsen. We zouden tanks onderweg hebben (we hebben niet eens tanks!). Zelfs maar het idee dat Rusland niet op zijn minst een deel van de schuld heeft komt eenvoudig niet voor. 

 

Je kan zeggen wat je wilt maar dergelijke nonsense zou in een westers land meteen neergesabeld worden als totale waanzin. Bij ons gebruiken journalisten bronnen die we allemaal kunnen checken. In Rusland is dat eenvoudig niet het geval. Iedereen die daarover twijfelt zou een een half uurtje op de sites van de grootste kranten in Moscow moeten zwerven. Het is bloed en bloed eng dat een grote, belangrijke en trotse natie als Rusland geen vrije pers meer heeft. Alles gaat over angst en de NATO die maar dichterbij komt.

 

En juist daarom maakte ik me druk over de berichten starter die met F-16s en gevechtshelicopters ons toegang zou willen verschaffen tot het ramp gebied. Dat ik nu net waar Rusland op zit te wachten. Een aanleiding om 'vredestroepen' het gebied in te sturen. Laat Nederland nu niet het Montenegro van 2014 worden in het jaar waarin we het begin van de eerste wereld oorlog herdenken.

 

Dat we op dit moment geen vriendjes kunnen zijn met het Moscow van Putin lijkt me duidelijk. Maar zelfs als Rusland militair dreigt zoals het vandaag heeft gedaan gaat het niet aan om Nederland de schakel te laten zijn waardoor alles uit de hand loop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat  mensen zich eenzijdig laten informeren blijkt toch wel heel erg uit de reacties die ik lees....

Tja, die "boze" Russen....  de westerse media slagen er blijkbaar goed in hun kijkers het gewenste beeld voor te schotelen.

 

Een van de weinige westerse tv zenders die relatief objectief blijft is het Zweedse SVT. In hun Rapport uitzendingen van half 8 (Journaal) wordt ook vaak de Russische kant belicht en wordt ook gepraat met de anti-regeringsstrijders...

Maar goed, dit is een satelliet forum en geen politiek debat...  en wat dat betreft ben ik erg blij dat we ondanks alles toch nog de mogelijkheid hebben om beide kanten van het verhaal te kunnen zien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het prima dat er zoveel Russische toeristen vastzitten in de vakantiegebieden. Ze komen niet meer terug omdat de ene touroperator na de andere op de fles gaat. Misschien gaan ze zich eens afvragen waarom dat zo is. :grin:

Zo wordt het hopelijk weer wat rustiger hier in Dubai want je breekt je nek over de russen hier. Ze verstoppen de metro en de (goedkope) restaurants.

Dus laten ze maar in het vervolg in Putinland vakantie vieren. Ben ik ze hier kwijt. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een van de weinige westerse tv zenders die relatief objectief blijft is het Zweedse SVT. In hun Rapport uitzendingen van half 8 (Journaal) wordt ook vaak de Russische kant belicht en wordt ook gepraat met de anti-regeringsstrijders...

Maar goed, dit is een satelliet forum en geen politiek debat...  en wat dat betreft ben ik erg blij dat we ondanks alles toch nog de mogelijkheid hebben om beide kanten van het verhaal te kunnen zien.

 

Op de russische TV zouden ze dat niet kunnen terwijl dat nou juist zou moeten, zodat Vladimir Wodka ook eens wordt verteld wat er aan de hand is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...