Ga naar inhoud


Zijn wij massaal gestoord, of is dit hedendaags normaal? mobiel internet.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

onlangs bij een groepje geweest van mensen rond de 50 jaar.

We waren bezig over iets, en plots was er iets in dit gesprek onduidelijk. Toen melde ik even, een momentje, ga het opzoeken op internet.

Nam mijn iphone uit mijn zakken, en begon op het net te surfen voor meer info.

Ik kreeg daar van enkele mensen in dit groepje een commentaar, dat wij geen normale mensen zijn, dat we verslaafden zijn en allerlei zaken naar mijn hoofd geslingerd.

Ook dat ze melden, de mensen kunnen de dag van vandaag niet meer zonder internet, en moeten overal toegang hebben tot het net.

Zijn wij nu gewoonweg byte verslaafden en niet meer normaal?

Of is het normaal de dag van vandaag, en in de maatschappij waarin we leven, dat we in iedere hoek van de straat toegang hebben tot het net?

Bepaalden nemen dan ook nog overal hun tablet mee, (heb daar geen probleem mee), maar ik vraag me dan wel af:

zijn we nog normaal, of moeten we eens bij onszelf stilstaan en zeggen: met wat zijn we bezig?? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier bieden de meeste aanbieders (beperkt) mobiel internet aan, bij hun mobiele spraak abonnementen. 

Mij lijkt het dan logisch, als je ervoor betaald, je er dan ook gebruik mag van maken.

Maar blijkbaar hebben bepaalde mensen daar een probleem mee, maar dat is dan hun "probleem".

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het enorm onbeschoft als iemand de telefoon aanneemt terwijl je in gesprek bent.

 

Iets opzoeken ter behoeve van het gesprek is een ander verhaal en draagt mijn inziens alleen maar bij.

 

Ik vermoed dat de mensen die kritiek op je hadden bang waren dat je hun ongelijk ging aantonen in de stelling.

 

Het is verder een senioren probleem wat weinig te doen heeft met de aangevoerde redenen, maar meer met de onkunde of onwil om mee te gaan met de innovaties van de tijd. Niet dat ALLE senioren zo zijn, maar een hoop mensen hebben problemen met verandering.

 

vroeger was alles beter en ik denk dat over 30 jaar als ik senior ben ik ook flink ga lopen zeiken ;-)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het genoemde voorbeeld vind ik niet zo heel erg sterk.

Als je internet gebruikt om het gesprek te "dienen" is

dat een toegevoegde waarde voor het gesprek.

 

Als je in een gesprek zenuwachtig iedere minuut op je

smartphone kijkt (uit verslaving) ben je redelijk niet

geinteresseerd in het gesprek en dat is een redelijk

kwalijk.

 

Ik denk wel, de mensen die dat laatste doen meestal jong

zijn en hoort bij de hype wat waarschijnlijk wel weer

over gaat als ze wat ouder worden. Maar dat dat

irritant is, is wel zeker.

 

Maar dat je je vroeger ook al liet informeren tijdens

een gesprek... neem nu wanneer je op visite was bij je

buren, dan had je de babyphone ook al bij je om

continue geinformeerd te blijven over het wel en wee

om de thuisbasis...

Nu gebeurt dat met een smartphone en hou je bij wat er

overal gebeurt.

 

Laten we samenvatten dat het de tand des tijds is en

voor de jeugd (opa verteld) het meestal van tijdelijke

aard is.

 

Vroeger had je de duif, de brief, de telefoon/fax,

de mail en nu dan de smartphone. Goed beschouwd is de

hele wereld alleen maar sneller gaan communiceren en

daar hebben we allemaal aan meegedaan.

En inderdaad, sommigen slaan door...

 

Laatst in een programma Radar waren jongeren die per

dag meer dan honderden foto's ontvingen, ja dat zijn

de excessen maar als deze (jonge) mensen straks een

baan hebben gaat dat ook wel weer over.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....Ik heb collega's die de hele dag met zo'n telefoon in de klauw rondlopen!

 

Nu werken we in de regel zelfstandig maar als ik zo'n idioot bij me heb die continue met dat ding in de weer is dan stel ik hem voor de keuze: opbergen dat apparaat of naar kantoor gaan of wat hij maar wil maar ik kan daar niet mee samenwerken.

Dan staan ze wel ff verbluft te kijken. Moet de eerste meemaken die toch ijzerenheinig doorgaat maar mocht dat ooit gebeuren krijgt die echt een gigantisch probleem.

 

Als we tijdens visite of verjaardag gezellig bezig zijn en iemand loopt voortdurend met zo'n device te ouwehoeren erger ik me daar ook kapot aan. Maar als dat ding voor de dag gehaald wordt om iets op te zoeken waar we het op dat moment over hebben vind ik het geen probleem. Of een lollig filmpje, geinig muziekje: prima. Zolang het maar functie heeft met wat we op dat moment mee bezig zijn

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft dochterlief nog 45 min internet (lees whatsapp) per dag en staat de wifi tijdens het eten geheel uit.

Laat je haar de vrije keus dan piept die telefoon vanaf dat ze wakker wordt tot dat ze weer naar bed gaat en heeft ze nergens anders tijd voor.

Op zich leuk voor haar dat ze populair is, maar er zijn wel grenzen.

Waarschuwen had totaal geen zin en op deze manier proberen we haar bij te brengen dat er meer is dan alleen haar smartphone en nu moet ze er gewoon gedoseerd mee omgaan omdat ze anders gewoon pas de volgende dag weer bereikbaar is of dat ze op de fiets naar school moet waar wel vrije wifi is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ineens waarom de jeugd met een telefoon in de poten aan het fietsen is.... de taks is bereikt thuis :)

Vind je het trouwens wel verantwoord dat ze met een telefoon bezig is ipv met verkeer? Nu zit ze slechts op een fiets maar als ze niet meer tijdig voorrang kan verlenen aan een auto... moa, dat gaat meestal wel goed maar zo'n Ginaf dat wordt een ander verhaal.

 

Veel wijsheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je het trouwens wel verantwoord dat ze met een telefoon bezig is ipv met verkeer? Nu zit ze slechts op een fiets maar als ze niet meer tijdig voorrang kan verlenen aan een auto... moa, dat gaat meestal wel goed maar zo'n Ginaf dat wordt een ander verhaal.

 

 

Nou, "slechts" op een fiets?

Laatst kwam er een schoolmeisje fietsend recht op mijn auto af (verkeerde weghelft).Ogen volledig gericht op de smartphone, een hand aan het fietsstuur.

Toeteren hielp niet, ze had ook oordopjes in.

Kon nog uitwijken, ging maar net goed. Moest zelf kapriolen uithalen om de situatie te redden. Pas toen kreeg ze het in de gaten maar ging toch gewoon weer doorpeddelen zonder de boel eens even in de tas te doen om veilig thuis te komen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik begrijp ineens waarom de jeugd met een telefoon in de poten aan het fietsen is.... ..

Een nichtje van mij heeft op die manier haar schoolkameraadje verloren.

Ze fietste met haar telefoon in de hand en heeft die vrachtwagen nooit zien aankomen.

De chauffeur van de vrachtwagen had geen kans om haar te ontwijken, maar moet dit nu wel de rest van zijn leven met zich meedragen.

 

 

.....Ik heb collega's die de hele dag met zo'n telefoon in de klauw rondlopen!

 

 

Op mijn werk heb ik de regel ingesteld dat privé telefoons tijdens werktijd in de kledingkastjes blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...