Ga naar inhoud


CanalSat wil af van losse kaarten


Eduard07

Aanbevolen berichten

Mijn vrees is echter, dat we van alle aanbieders nu of (veel) later gaan naar dichtgetimmerde bakjes, waarmee zo goed of niks mogelijk is.

Waar zie ik een groot probleem??

Bij de jongeren/jeugd. die worden van jongs af het ingestamd om met dergelijke apparatuur te werken, en weet dus niet dat er iets beters is. We zitten nu nog in een generatie, die wel weet dat er beters bestaat, en zijn 100% (volledig mee eens) tegen het dicht timmeren van de ontvangst apparatuur. Want wij weten, dat er iets beter bestaat.

Maar over pakweg 10? 20? jaar, zijn er misschien veel sat hobbyisten, die oftewel zullen stoppen, oftewel overleden zijn.

Neem dan weg, dat de meesten, het simpel moet houden, en het echt niet zien zitten om bvb niet te overdrijven elke maand een settingslijst in de ontvanger te lezen.

Dit zijn de voordelen die aanbieders hebben, wij die weten dat er beters is, gaan tegen pruttelen, maar de aankomende jeugd, die later alleen zal wonen, zal al van kinds af gewend zijn, om te werken met totaal dichtgetimmerde bakken.

Kan nog verder gaan, maar dan wijk ik te ver af.

Echter vind ikzelf, dat de reden van illegaal kijken te willen indijken, gewoonweg pure zever, want dan gaan ze hun terrein verleggen, en kunnen ze hun volgende beveiliging uitvinden, wat zal het zijn, ontvanger koppelen aan tv dmv een encryptie of zoiets.

 

Je neemt een abbo om TV te kijken en eventueel op te nemen. Als dit wordt geleverd dan heb je toch waar je voor betaald?

 

Ik weet nooit zo goed wat jullie allemaal doen met die dozen. Ik kijk en neem op en dat is het eigenlijk wel....

 

Ik zie zodoende ook niet echt het probleem met verplichte hardware. Zolang het kwalitatiet goed spul is.

 

Ben wel van mening dat ze het mogelijk moeten maken om binnenshuis de SIDS te verdelen. Dat je het beperkt tot 4 prima, maar als je wilt concurreren moet men met 1 abbo wel op meerdere TV's kunnen kijken.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie zodoende ook niet echt het probleem met verplichte hardware. Zolang het kwalitatiet goed spul is.

 

Ben wel van mening dat ze het mogelijk moeten maken om binnenshuis de SIDS te verdelen. Dat je het beperkt tot 4 prima, maar als je wilt concurreren moet men met 1 abbo wel op meerdere TV's kunnen kijken.

Het kwalitatieve ontbreekt er meestal aan, die SIDs verdelen kan je wel vergeten.

Soms moet je voor opnemen extra betalen, opnames kunnen dan bijv. alleen maar op die box zelf weer afgespeeld worden en niet op al je andere schermen om maar te zwijgen van de beperkingen die CI+ maar ook die verplichte hardware je op kan leggen.

Voor programma gemist extra betalen...

Overgeleverd aan de software die de provider goed vindt.

 

Zomaar een paar problemen met verplichte hardware.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zie zodoende ook niet echt het probleem met verplichte hardware. Zolang het kwalitatiet goed spul is.

 

 

Nou, juist daar valt wel het een of ander op af te dingen, of die doos nou M7 of Horizon heet.

En dan hebben we het nog niet over de haperende software, de beperkingen op Multi-sat ontvangst, of om op te nemen en te bekijken wanneer je wilt. Ook al is het een maand later.

En dan hebben we het ook nog niet eens over alle potentiele griezelige, beperkende toepassingen van CI+. Via een gepairde kaart of zelfs een box met alleen keys.

 

Man, je moest eens weten wat er inmiddels allemaal mogelijk is om ons (legale!) sat-plezier te frustreren .  :sick:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zijn wilde verhalen, van linux ontvanger gebruikers doen zaken, die niet 100% correct zijn.

Het enige wat misschien over te discusieren valt is het gebruik van een softcam. Maar verder zie ik niet in, welke regel we aan onze laars lappen. Vroeger was het gemeengoed, om video casette's te verzamelen, en nu zijn het nas servers externe harde schijven of ander opslagmedium. Enkel omdat het digitaal is, doen ze daar nu moeilijk over.

En ja, er zijn er die beschermd materiaal verdelen via usenet, maar of dit dan persee linux gebruikers zijn, dat denk ik toch niet. Als je bepaalde clipjes ziet op youtube, dan zie je dat ze toch duidelijk van een gesloten ontvanger komen, die ze via een videograbber op pc hebben geplaatst.

Maar ik zou toch niet graag, mijn vu duo gaan omruilen, voor een dichtgetimmerde M7 of telenet digicorder. Alleen qua firmware is dit een wereld van verschil. mijn vu duo draait al enkele jaren zonder probleem, en bij die dichtgetimmerde bakken lees je dat de schijf het net begeeft buiten de 2 jaar. Daar kan je een nieuwe kopen+ opname's weg, maar bij een vu een dreambox en andere enigma2 ontvanger kan men zelf de schijf vervangen, en kan de rest nog worden gebruikt. eindresultaat, beter voor het milieu.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een season is niks te loggen want het betreft allemaal over encryptie die in de box zelf wordt opgelost

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een season is niks te loggen want het betreft allemaal over encryptie die in de box zelf wordt opgelost

Weet je dat heel zeker?

Volgens mij, maar heb dit nog niet getest, vind er wel degelijk dataoverdracht plaats, anders zou je elke kaart met verschillende boxkey's kunnen koppelen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit onderwerp gaat over de provider Canalsat, niet over Canaldigitaal (zakelijk)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kans is inderdaad aanwezig, maar zal geen invloed hebben op de zakelijke gebruikers.

Die beschikken over eigen zakelijke kaarten, waar bijvoorbeeld in head-ends meer dan 4 programma's tegelijk mee gedecodeerd kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik denk dat de zenders die moeten leven van de reclame inkomsten gewoon ongecodeerd op de schotel kunnen komen. Ik weet dat daar nog een heel minuscuul probleempje met de ondertitelde films ligt, maar de onderbouwing van dat verhaal vindt ik tegenwoordig achterhaald.

Voor de andere content (film kanalen, HBO, Exclusive sportzenders ect.). Laten die zelf maar hun beveiliging oplossen, zij moeten immers leven van het verspreiden van hun content.

Zo was ook ooit het model Canal+ opgezet, alleen heeft een of andere onverlaat besloten dat die club ook onze publieke zenders op sat mocht managen, maar alleen het eerder genoemde miniscuul probleempje kon dat toen rechtvaardigen.

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat er dan best een clubje te vinden is die een goed dichtgetimmerd vangnet kan aanbieden waarin alle contentzenders ondergebracht kunnen worden op 1 kaart, voor zowel binnenlandse als buitenlandse aanbieders.

 

Nu zullen alle andere netwerkbeheersers wel zeggen dat dat niet eerlijk is, maar zij bieden veelal tv met combinatie internet aan, waar satelliet ontvangst totaal ingeschikt voor is. Bovendien kunnen zij eenzelfde model gaan hanteren (wat al ongeveer zo is) en kent sat een hogere investeringsdrempel.

 

Het motto, wat je niet codeert kan niet gekraakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...