Ga naar inhoud


Een nederlander in nederland


1pm

Aanbevolen berichten

Begrijp me niet verkeert jongens ik klaag niet maar wil dit gewoon eens duidelijk maken nl !

Ben nu 2 maanden bezig om hiereen boek over te schrijven wat ik denk in april volgend jaar gepluciteert gaat worden .

 

Wat dat boek betreft...geef ik je de raad het wel op spelfouten te (laten) controleren. Anders twijfel ik toch of het een succes wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook hier zie ik het.

Polen zijn gewoon flexibeler dan de meeste Nederlanders.

Zij hebben meestal geen kinderen om rekening mee te houden en kunnen zich deels daardoor veel flexibeler opstellen dan wij.

Hier krijgen diverse zelfs een vast contract!

Prima mensen hoor.Dat terzijde...maar het is gewoon oneerlijke concurrentie.

Ik was voor een winterbanden wissel bij de Euromaster hier in het dorp en daar hebben ze ook een Pool rond lopen die alleen gebrekkig Engels spreekt. Wilde hem mededelen dat het reservewiel onder de auto gemonteerd was en een leeg gereden wiel in de achterbak lag. We hebben er maar een potje 'Hints' van gemaakt om elkaar te begrijpen.

 

Kleur of afkomst vind ik niet belangrijk maar men mag best de taal kennen en kunnen, zeker als je voor je werk in contact kunt komen met klanten. Bij de receptie heb ik gevraagd naar de afkomst van deze meneer en verteld over ons potje 'Hints'.

"Ja meneer in deze drukke periode moeten we wel tijdelijk personeel aannemen."

Om de jonge dame niet in verlegenheid te brengen ben ik hier niet verder op in gegaan, maar heb ik haar wel gezegd dat ik toevallig die ochtend op de radio hoorde dat 8% van de Nederlandse werkzame beroepsbevolking thuis zit.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb verleden week een documentaire gezien, van over zee, en weet niet, of kon niet uitmaken, of de situatie nu nog zo is.

Maar daar ging een werknemer met een hogere functie actief op zoek naar illegalen, om hun werk tegen een hongerloon te doen, en werden dan nog continu bedreigd, als ze niet goed werkten, ze ging overleveren aan de bevoegde diensten, waardoor ze het land ging uitgewezen zijn.

Gelukkig is het hier iets beter, en worden de mensen, die minder valide zijn, en een hogere leeftijd hebben soms wel goed geholpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gelukkig is het hier iets beter, en worden de mensen, die minder valide zijn, en een hogere leeftijd hebben soms wel goed geholpen.

Dan weet ik niet in welk land je woont, maar in mijn land wordt het steeds beroerder voor de oude en behulpzame mensen.

Die krijgen bij ons in de gemeente na 1 januari zelfs geen huishulp meer, of ze moeten dat zelf aan betalen.

Dus ook de mensen die zelf amper kunnen lopen.

 

En ook de mensen die in een verzorging tehuis wonen, worden soms op een beestachtige manier behandeld.

Ze krijgen een pamper aan, en moeten maar in hun broek schijten, omdat er geen personeel is om de mensen op de wc te zetten.

Zogenaamd omdat er geen geld is om goed personeel aan te nemen.

 

Dit terwijl de ervaren krachten ontslaan worden, en daar voor in plaats jonge onervaren mensen aangenomen worden, omdat die een stuk goedkoper zijn.

Of uitzendkrachten, want die kunnen ze zo weer naar huis sturen.

 

En als je boven de 50/55 komt is het al helemaal erg als je thuis komt te zitten.

Want wie neemt er nog zo een oude knar aan, die is veel te duur en te eigenwijs.

 

Mensen die zelf nog werken, en in die leeftijdsgroep zitten, kunnen zich vaak maar moeilijk voorstellen dat er voor hen geen ander werk zou zijn.

Nou die komen dan hopelijk ook nog aan de beurt, als het wat slechter gaat met het bedrijf, weten ze meteen wat het is om zo maar even een 800 € in te moeten leveren elke maand. of nog wel meer.

En straks is het na 2 jaar einde oefening, en kun je van de steun gaan beuren.

 

Geen wonder dat er zoveel wietplantages zijn tegenwoordig.

De mensen moeten iets bij zien te verdienen om te overleven.

Vroeger ging je wat karweitjes maken, maar dat doen tegenwoordig de polen wel voor je, voor een prijs die niet normaal is.

Ze zouden de mensen die werk laten uitvoeren door de goedkope polen en andere buitenlanders, eens aan moeten pakken.

 

En ook wordt je nog eens genaaid met je pensioen.

Kun je lekker 2 jaar langer door blijven werken, als je al werk hebt tegen die tijd.

En voor minder geld als dat je 50 jaar voor betaald hebt.

 

Straks staan de oude bouwvakkers net als ik, opgezet in een museum, om te laten zien dat er vroeger ook nederlandse mensen werkte.

 

Nederland is goed ziek aan het worden, en soms vraag ik me af of ik nog wel oud wil worden in deze maatschappij.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik niet in welk land je woont, maar in mijn land wordt het steeds beroerder voor de oude en behulpzame mensen.

Die krijgen bij ons in de gemeente na 1 januari zelfs geen huishulp meer, of ze moeten dat zelf aan betalen.

Dus ook de mensen die zelf amper kunnen lopen.

 

En ook de mensen die in een verzorging tehuis wonen, worden soms op een beestachtige manier behandeld.

Ze krijgen een pamper aan, en moeten maar in hun broek schijten, omdat er geen personeel is om de mensen op de wc te zetten.

Zogenaamd omdat er geen geld is om goed personeel aan te nemen.

 

Dit terwijl de ervaren krachten ontslaan worden, en daar voor in plaats jonge onervaren mensen aangenomen worden, omdat die een stuk goedkoper zijn.

Of uitzendkrachten, want die kunnen ze zo weer naar huis sturen.

 

En als je boven de 50/55 komt is het al helemaal erg als je thuis komt te zitten.

Want wie neemt er nog zo een oude knar aan, die is veel te duur en te eigenwijs.

 

Mensen die zelf nog werken, en in die leeftijdsgroep zitten, kunnen zich vaak maar moeilijk voorstellen dat er voor hen geen ander werk zou zijn.

Nou die komen dan hopelijk ook nog aan de beurt, als het wat slechter gaat met het bedrijf, weten ze meteen wat het is om zo maar even een 800 € in te moeten leveren elke maand. of nog wel meer.

En straks is het na 2 jaar einde oefening, en kun je van de steun gaan beuren.

 

Geen wonder dat er zoveel wietplantages zijn tegenwoordig.

De mensen moeten iets bij zien te verdienen om te overleven.

Vroeger ging je wat karweitjes maken, maar dat doen tegenwoordig de polen wel voor je, voor een prijs die niet normaal is.

Ze zouden de mensen die werk laten uitvoeren door de goedkope polen en andere buitenlanders, eens aan moeten pakken.

 

En ook wordt je nog eens genaaid met je pensioen.

Kun je lekker 2 jaar langer door blijven werken, als je al werk hebt tegen die tijd.

En voor minder geld als dat je 50 jaar voor betaald hebt.

 

Straks staan de oude bouwvakkers net als ik, opgezet in een museum, om te laten zien dat er vroeger ook nederlandse mensen werkte.

 

Nederland is goed ziek aan het worden, en soms vraag ik me af of ik nog wel oud wil worden in deze maatschappij.

 

Mooi gezegd Peter

Gewoon zoveel mogelijk schulden opbouwen in het leven.

Mensen die sober leven, een appeltje voor de dorst hebben opgebouwd, en 50jaar gewerk hebben zitten in dezelfde bejaardenhuizen als mensen die nooit gewerkt hebben en de dag dat de uitkering gestort is direct naar de wijnhandel lopen.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gezegde is achterhaalt door de tijd.

Je mag al blij zijn dat je werkt hebt tot je pensioen gerechtigde leeftijd en al niet veel eerder je werk verloren hebt door concurrentie van mede Europeanen.

Ja klopt overbuurman ook getroffen is 61 jaar 32 jaar voor dezelfde firma gewerkt door economische reden zijn alle mensen boven de 55 eruit gevlogen met 18 mensen , nu zit ie dus ook bij het uwv en kreeg etzelfde verhaal als mij te horen hopeloos geval !!!!

Arbeids plaatsen zijn inmiddels overgenomen door buitenlanders , tja wat wil je dan nog .

Als we zo doorgaan zit dadelijk meer als de helft van de bevolking thuis

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden eigenlijk net als nu in Belgie bezig is, massaal op moeten gaan treden tegen de regering.

Gewoon allemaal staken, en alles plat gooien.

Maarja de nederlandse vakbonden denken niet aan het werkvolk, maar om hun eigen zakken te vullen, en om vooral maar niet moe worden als ze moeten werken.

Daarom ben ik ook jaren geleden al onder de vakbond uitgegaan, omdat ze me al een paar keer hebben laten zitten, en me dat veel geld gekost heeft.

 

Het normale werkvolk wordt steeds meer genaaid, terwijl de rijken zich de lul uit de broek lachen over de voordelen die ze krijgen.

Je wordt ook eigenlijk iederskeer gestraft, als je werkt, en een modaal inkomen hebt.

Volgend jaar willen ze het vakantie geld weer gaan verminderen.

 

Ochja en dan niet te vergeten, die extra belasting aanslag die ze vergeten waren, die je volgend jaar ook nog eens gemiddeld € 300 gaat kosten.

DAAAAAAG vakantie geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update is wel leuk kunnen jullie eens zien hoe uwv te werk gaat :

 

Kreeg zojuist een telefoontje nl van uwv zegt dat wijf meneer **** uw heeft een ww uitkering aangevraagt , ik denk zegt die nu zeg ik ja klopt anderhalf jaar geleden al .

Was het stil aan de tel zegt ze hu dus uw heeft alleen uitkering ik zeg ja klopt oei dan beschouw dit telefoontje maar als onbeschouwen dan !!!

 

Een zooitje is dat en ja niemand in nederland doet iets zeker de vakbonden niet dat zoiets nog bestaat snap ik niet nl een vriendin van me was bij de avakabo kreeg ze laatst een tel uw contibutie heeft uw al anderhalf jaar niet betaalt toen hebben we gezegd en na anderhalf jaar komen jullie daarachter wat mnoet er niet zijn als er een arbeidsconflict is ???

 

nederland gaat kapot zo

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...