Ga naar inhoud


M7 Group verbetert codering HD-zenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

Velen kijken ook met een module rechtstreeks in de TV, dewelke door CD zijn gecertifieerd, alleen al deze klanten zijn goud waard, daarom dat bv Telenet dit heeft ook toegevoegd niet zo lang geleden, en de lijst met goedgekeurde ontvangers is aanzienlijk, al deze klanten willen dan ook op deze manier verder kijken.

 

Daar word terdege rekening mee gehouden, de pessimistische toon van sommige forumers is niet relevant, het aantal klanten is dat wel.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In jip en janneke taal zal ik er niet ver vanaf zitten, anders had iedereen met een linux box en softcam allang beeld.

Een exacte verhandeling hoe de techniek in elkaar steekt beoog ik niet weer te geven, en ik ben de eerste om toe te geven dat ik daartoe niet in staat ben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach,ik denk dat HBO de 2e zal zijn die achter CWOE zal verdwijnen.

Misschien ook Film1 en Sport1 maar voorlopig niet meer denk ik.

 

Heb nu glasvezel internet van XS4all in huis,wanneer mijn Xtrends nutteloos zouden worden voor TV via CanalDigitaal

dan ga ik wel kijken via glas.

Dit is ook zeker niet optimaal,maar alle aanbieders hebben al hun eigen decoders,dus er valt dan weinig meer te kiezen ...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor ,bestaan er ontvangers waar je twee ci slots in kan steken . Want nu kijk ik tv Vlaanderen en canaldigitaal met 2 interne kaartlezers . Moesten ze ooit overschakelen dan kan ik tenminste met 1 tuner blijven kijken .

Ja die zijn er. De DM8000 heeft er zelfs 4!

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er een enigma2 box die ci+ verteren kan?

nope

 

ik dacht dat er enkele Octagon boxen waren.

Enkele 918 modellen; enkele 1008 modellen en de 1028.

 

In hoeverre deze ci+ en E2 tegelijk kunnen gebruiken ga ik in het midden laten; mijn Duitse kennis is verre van toereikend om een zinnig verhaal te breien op basis van de diverse fora.

 

Mijn vermoeden is dat met de originele soft er geen prob zou mogen zijn qua CI+.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je Linux ontvanger hebt en je steekt daar de nieuwste ci cam in van canaldigitaal , dan werkt het niet?

Kort maar krachtig NEE zolang Linux open source is zullen de fabrikanten nimmer een licentie krijgen om het wel erg beschermde CI+ te mogen implementeren, ze houden het lekker gesloten en passen straks alle erg beroerde features zoals beperkte duur van opnames, het niet kunnen vooruit spoelen tijdens reclame enz. gewoon in als de meute zich vergist heeft en een dergelijke box of ci+ module heeft gekocht....

 

Groetjes.........................  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even een toevoeging, wat providers tegenhoud CI+ echt te gaan gebruiken is de Europese wetgeving vanuit Brussel die ooit heeft opgelegd dat indien een provider geen "gratis" box levert, zoals upc en sky wel doen bij het aangaan van een abo dit  ten alle tijde met een door klant zelf aangeschafte ontvanger mogelijk dient te zijn bv middels gebruik making van ci, ten tijde van deze wetgeving was er nog geen sprake van ci+ techniek.

 

 

We weten natuurlijk allemaal wat providers en techneuten naar deze tot op heden nog niet gehackte techniek heeft gedreven namelijk softcams en programmeerbare cammetjes....alleen ook de providers dienen zich aan de bestaande wetten te conformeren en de wetgeving is soms erg traag, de techniek een stuk sneller waar dit eindigt wie weet....blijft dus leuke en uitdagende hobby...en je tuurlijk voor de mensen die werkzaam zijn in deze branche een erg uitdagend beroep........

 

Groetjes........... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja due CI werkt (nog) wel omdat de '+' functionaliteit niet is ingeschakeld. M.a.w. Het gedraagt zich nu als een gewone CI module...

Nou gezien de problemen met Fox heeft men kennelijk toch ergens iets "+ " geïmplementeerd anders zouden we met de gewone cammetjes en normale ontvangers niet van dit soort problemen tegen komen, reeds vanaf het begin is ci+ erg goed beschermd. 

 

Groetjes......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...