Ga naar inhoud


vervelende enquete's tegenhouden door blokkering anonieme nummer, verleden tijd


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

de tijd dat je die vervelende enquete's kon beperken of tegenhouden, door je centrale in te stellen om anonieme nummers te blokkeren, is blijkbaar verleden tijd.

Deze namiddag kreeg ik een oproep, en volgend nummer kwam op mijn scherm: ***121#*#*.

Blijkbaar is men waarschijnlijk die optie moe, om nergens nog een enquête te kunnen afnemen, waardoor men nu gewoon een nummer als hierboven kan meesturen, om de anonieme oproep beperking gewoon te omzeilen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een nummer dat ik niet ken , of prive , gezet pak ik zelfs niet op !!

Maar van zulke enquêtes ben ik gespaard gebleven , tot nu toe !!

Awel , vroeger thuis , begin 90 , een telefoon ivm bananen-enquête

van HET bekendste bananenmerk (je weet wel) ,

Abba heeft destijds een nummer gemaakt waarvan de titel op dat merk lijkt :smile:

Ik heb meegedaan , en ze vonden het wel leuk :)

De vragen waren grappig , zoals:

of ik ook andere merken kocht , welke het beste smaakte !!

Nou , voor mij is een banaan , een banaan !!

Ze mag niet groen , of overrijp tot rot zijn , anders , eten die hap :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een commotie om niets.

Ik heb een telefoon, al dan niet mobiel of landlijn omdat ik bereikbaar wil zijn en dat geldt voor iedereen.

Belt iemand mij vanwege een enquete, dan luister ik even waar het over gaat en dan neem IK het besluit of ik de conversatie voort wil zetten of niet.

Wil ik niet verder met de persoon aan de andere kant communiceren dan zeg ik dat vriendelijk en blijf beleefd. Ik laat me verder ook niets aanlullen. Als de persoon aan de andere kant van de lijn dat niet in wil zien of niet begrijpen wil verbreek ik de verbinding.

Of ik al dan niet met een onderdrukt of vreemd nummer opgebeld word interesseerd me de bonen niet.

 

@ Cookie Monster: Een nummer dat ik niet ken , of prive , gezet pak ik zelfs niet op !!

 

Stel dat één van mijn dochters of mijn vrouw in moeilijkheden is geraakt en niet met hun eigen telefoon bellen maar met een telefoon van bijvoorbeeld het ziekenhuis of een telefoon van iemand anders en dan neem ik doodlullig niet op omdat ik het nummer niet ken?

Ik zou woest worden als het mij gebeurde en mijn vrouw of kinderen nemen niet op omdat het nummer hen onbekend is. :mad:

Waarvoor heb je dan een telefoon?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat hier een soortgelijke lijst.

@ drz ijzerbout, ik heb wel één nummer voor VIP personen, en die kan wel anonieme nummers aan.

ik heb nog geen last met dergelijke, maar die wordt dan ook nergens ingevuld bij online shops etc.

Alhoewel ze meestal war dialing gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@ Cookie Monster: Een nummer dat ik niet ken , of prive , gezet pak ik zelfs niet op !!

 

Stel dat één van mijn dochters of mijn vrouw in moeilijkheden is geraakt en niet met hun eigen telefoon bellen maar met een telefoon van bijvoorbeeld het ziekenhuis of een telefoon van iemand anders en dan neem ik doodlullig niet op omdat ik het nummer niet ken?

Ik zou woest worden als het mij gebeurde en mijn vrouw of kinderen nemen niet op omdat het nummer hen onbekend is. :mad:

Waarvoor heb je dan een telefoon?

Paar jaar geleden , enkele keer voze dreigtelefoontjes ontvangen , nummer stond op prive ,

ik pak sindsdien niet meer op , en ze kunnen er dik rond , tenzij ....

Iemand die mij anoniem belt , maar mijn antwoordbox inspreekt ,

en haar/zijn nummer zo bekend maakt , bel ik wel terug , indien nodig !!

Ook al meegemaakt , dat een kennis van mij , mij belde , als nummer op prive ,

kreeg ik commentaar: Ja , maar ge weet toch dat ik het ben !! (??)

Ik zei hem , z'n nummer open te zetten , of teutenbolle , ik pak nie' op !!

Trouwens , die sprak ook nooit mij antwoordmachine in , dus .... saluut !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...je zult in nood zitten.

 

Vorig jaar in de winter tijdens Kerst was ik in mijn huis in Duitsland en de verwarming viel uit.

Ik had dringend hulp nodig van de verwarmingsmonteur. Ik belde hem op met mijn Emiraten GSM nummer. Geen antwoord.

3x geprobeerd....geen antwoord.

Dus ten einde raad ben ik het plaatsje ingereden met mijn auto om te kijken of die lul wel of niet thuis was.

Zijn firmawagen stond voor de deur, ik bel aan, hij doet open en ik vraag hem of hij langs kon komen voor een dringende reparatie aan mijn verwarming. Ja was mogelijk. Toen vroeg ik hem geirriteerd, waarom hij de telefoon niet aannam.

Antwoord: "oh was u dat met dat vreemde nummer...nee die neem niet aan, je weet nooit wat dat voor een kosten kan veroorzaken".

Ik dacht....wel godver$§"*^#@me.....

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een commotie om niets.

Ik heb een telefoon, al dan niet mobiel of landlijn omdat ik bereikbaar wil zijn en dat geldt voor iedereen.

Belt iemand mij vanwege een enquete, dan luister ik even waar het over gaat en dan neem IK het besluit of ik de conversatie voort wil zetten of niet.

Wil ik niet verder met de persoon aan de andere kant communiceren dan zeg ik dat vriendelijk en blijf beleefd. Ik laat me verder ook niets aanlullen. Als de persoon aan de andere kant van de lijn dat niet in wil zien of niet begrijpen wil verbreek ik de verbinding.

 

Dat veranderd wel als je wekelijks/dagelijks meerdere keren word gebeld

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...je zult in nood zitten.

 

Vorig jaar in de winter tijdens Kerst was ik in mijn huis in Duitsland en de verwarming viel uit.

Ik had dringend hulp nodig van de verwarmingsmonteur. Ik belde hem op met mijn Emiraten GSM nummer. Geen antwoord.

3x geprobeerd....geen antwoord.

Dus ten einde raad ben ik het plaatsje ingereden met mijn auto om te kijken of die lul wel of niet thuis was.

Zijn firmawagen stond voor de deur, ik bel aan, hij doet open en ik vraag hem of hij langs kon komen voor een dringende reparatie aan mijn verwarming. Ja was mogelijk. Toen vroeg ik hem geirriteerd, waarom hij de telefoon niet aannam.

Antwoord: "oh was u dat met dat vreemde nummer...nee die neem niet aan, je weet nooit wat dat voor een kosten kan veroorzaken".

Ik dacht....wel godver$§"*^#@me.....

Wie gaat er ook in Duitsland bellen met een nummer uit de Emiraten :mad:

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...ik dus. Ik had op dat moment geen Duits nummer meer.

Mijn vaste lijn had ik al lang opgezegd en een Duits nummer had ik ook niet meer.

Was ook niet nodig want ik had bij mijn Emiraten provider: du, een contract afgesloten:

Easy Roaming, "Roam as if you are at Home".

Daarmee was bellen in Duitsland praktisch net zo goedkoop als in de Emiraten. 

http://www.du.ae/mobile/travel-abroad?gclid=CPi_7POG0sICFVDHtAodgE0AAg

 

Maar wat dan nog....als iemand mij vanuit St.Juttemus opbeld, gaan de kosten voor zijn rekening.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat veranderd wel als je wekelijks/dagelijks meerdere keren word gebeld

 

je wilt niet weten hoe vaak ik hier opgebeld wordt. Door finance-experts die mijn geld ergens willen investeren, mijn bank, verzekering. Je kan het niet verzinnen of ze bellen me wel.

Ik denk dat mjn sponsor mijn gegevens heeft doorverkocht inkl. mijn telefoonnummer. Want op het moment dat ik mijn residentie status kreeg begonnen die telefoontjes. Ik handel dat heel cool af en blijf beleefd. Ehh sorry, not interested. Goodbye, klaar.

Ik antwoord ook heel normaal met mijn naam in plaats van: ja? of hallo?

 

De mensen van die callcentra zijn ook maar mensen die hun job proberen te doen en dat soort cold calls maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...je zult in nood zitten.

 

Vorig jaar in de winter tijdens Kerst was ik in mijn huis in Duitsland en de verwarming viel uit.

Ik had dringend hulp nodig van de verwarmingsmonteur. Ik belde hem op met mijn Emiraten GSM nummer. Geen antwoord.

3x geprobeerd....geen antwoord.

Dus ten einde raad ben ik het plaatsje ingereden met mijn auto om te kijken of die lul wel of niet thuis was.

Zijn firmawagen stond voor de deur, ik bel aan, hij doet open en ik vraag hem of hij langs kon komen voor een dringende reparatie aan mijn verwarming. Ja was mogelijk. Toen vroeg ik hem geirriteerd, waarom hij de telefoon niet aannam.

Antwoord: "oh was u dat met dat vreemde nummer...nee die neem niet aan, je weet nooit wat dat voor een kosten kan veroorzaken".

Ik dacht....wel godver$§"*^#@me.....

Dit komt door waarschuwingen en berichten op het net, waar ze mensen waarschuwen, dat buitenlandse nummers die je bellen, je veel geld kan kosten, en daarom nemen ze niet meer op.

Ik heb een Nederlandse voip provider, en 2 accounts. als ik met die ene bel, komt er op het scherm +84 enz.

Mensen nemen al niet op, omdat ze als ze dit opzoeken, ergens in irak of zo geloof ik uitkomen als ze opzoeken van waar +84 komt. terwijl ik gewoon in belgie ben. Die nummerweergave is soms ook niet zo goed.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...