Ga naar inhoud


Radio in park en tuin?


abmg

Aanbevolen berichten

Digital radio DAB+ promoot (inderdaad) dab+, maar nu het lente is, in tuin, park en op de camping.

 

Nu woon ik zo dat ik in de tuin in zomer en lente de buren goed kan horen, als ze bellen, kinderen of honden corrigeren etc. Op radio in de tuin zit ik niet te wachten!

 

Wie ook niet? Protesteer a.u.b. dan tegen de ongewenste promotie van radio in de openbare ruimte!

Mochten mijn buren meelezen, dan voel u aangesproken!

 

Ik mailde naar info@digitalradio.nl helaas zonder nog antwoord te hebben ontvangen:

 

=========================================================================

Beste dab+ promotor,

 

Bent u verantwoordelijk voor de promotiespotjes over digitale radio?

Wilt u a.u.b. hier onmiddellijk mee stoppen of tenminste de inhoud aanpassen?

 

U prijst namelijk dab+ radio aan in tuinen en parken. Stelt u zich voor dat men inderdaad er toe overgaat de radio, digitaal of niet, maar in de publieke ruimte te beluisteren! Ongewild luisteren buren of medegebruikers van de openbare ruimte mee naar de keus van anderen, degenen die de radio het hardst hebben staan. Als dit niet het beoogde effect van de promotie is, zult u toch een andere boodschap moeten communiceren.

 

Vriendelijke groet,

(mijn naam)

==================================================================================

Mag ik vragen u hierbij aan te sluiten?!

Link naar reactie
Delen op andere sites


neen wacht, dat mensen spreken en ik dat hoor is ook errug vervelend... zeg eens ben je nog normaal

 

a ) was dat al voor Dab+ / Dab / FM radio en telefonie ook zo storend

b ) dan sluit je de ramen en koopt een geweer met vizier om die storende factoren in tuin en park uit te schakelen ( hoe gestoord ben je dan ? )

c ) je kunt ook positief geluk hebben aan dat geroezemoes en je stem laten horen als medemens

 

weet je waarom vogels in de lente tot zelfs boven 90 decibel luid fluiten in de ochtend voor dat de zon opkomt?

het is de natuur

ik ken geen stil fabeltjes bos

 

dat snapt toch niemand

edit

 

een ander verhaal :

Maastricht, 10 april 2015. Enkele heel vroeg bloeiende Berken beginnen geelgroene katjes te krijgen en dan zijn ook de helmknoppen al zichtbaar. Deze katjes beginnen met het verspreiden van hun sterk allergeen pollen. Bij het openbreken van de katjes komt er heel fijn plantenweefsel vrij, dat eveneens allergeen is. Dit is zo klein dat het voor een deel tot fijnstof gerekend kan worden. Maar de meeste Berken zijn nog niet zo ver. Opvallend is dat er veel Berken zijn met relatief weinig aangelegde katjes. Of dit betekent dat de belasting met Berkenpollen dit jaar wat beperkt zal zijn moeten we afwachten.

 

al die pollen veroorzakers aansteken....

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er niet druk over maken. Die DAB dingen zijn toch veel te duur. Als ze herrie willen maken doen ze dat ook wel met hun gewone getto blaster.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er niet druk over maken. Die DAB dingen zijn toch veel te duur. Als ze herrie willen maken doen ze dat ook wel met hun gewone getto blaster.

Met de herrie kan ik leren leven, maar propaganda daarvoor vind ik net een stap te ver. Jij ook? Protesteer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Agitprop" Dat zoeken we even op wikipedia!

Agitprop (Russisch: агитпроп) is de samengestelde afkorting die staat voor "agitatie en propaganda", waarbij de propaganda op de geest moet werken en de agitatie op de emoties. In feite is het een dwingende, agressieve vorm van propaganda.

 

Waar slaat dit op @Tonskidutch ? Juist in VN een stuk gelezen over twitterbots. Is dit misschien ook een geautomatiseerde reactie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja natuurlijk...

een geautomatieerde reactie

 

waar slaat jou eigen actie eigenlijk op?

 

dab+ als technisch medium boekverbranden of de inhoud

 

je mag mijn steun hebben inzake geluidoverlast aanvechten, maar niet om een buur de muziek te ontzeggen

maak hem attend op die oordopjes (headphones) en of de geluidbelasting per m2 geveloppervlak of vloerscheidende constructie

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezever zeg.

Je druk maken, omdat ze reclame maken voor Dab radio.

 

Je schrijft zeker ook naar alle andere bedrijven die reclame maken, voor bv waspoeder, of ondergoed enz.

 

Ik denk dat bijna iedereen zijn buren hoort praten vlak naast hem, als die in de tuin zijn.

Of het moet zijn dat je ergens achteraf woont, en de buren een paar km verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid, mijn punt is niet dat ik tegen dab+ radio ben of reclame ervoor, maar ze juichen dat het lente is en dat je met je muziek naar buiten moet, tuin, park en camping. Dat hoeft niet zo aangemoedigd te worden vind ik, gebeurt toch wel. Kun je zeveren vinden...

 

Ik protesteer dus niet tegen reclame of geluidsoverlast, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg Tonski ben je nu 3 keer per dag je haar anders aan het doen?

Het lijkt erop dat hij in een soort

van identiteitscrisis verkeert.

 

Ik denk dat hij langzaamaan last krijgt

van het "Sat4all-post-syndroom".

En dat gaat natuurlijk niet in je

koude kleren zitten. Maar een mooi smoeltje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vraag me af, als je muziek in je tuin/park of waar dan ook, dat derden (ongewild) meeluisteren, je dan niet de auteurswet overtreed.

Ik heb nog een geval gehoord in België, dat iemand een privé feestje hield in zijn tuin, met barbecue.

Daar speelde ook muziek, maar wel iets meer dan en radio, eerder een installatie gebruikt door dj, maar dan op een zacht volume.

Dat zinde de buren niet, en hebben geklaagd.

Resultaat, politie lag het feestje stil, en er volgde nog een gepeperde rekening van SABAM.

Of je dit kan zijn als onverdraagbare buren weet ik niet, maar op een vroegere woning, hield een gebuur ook een feestje buiten met goed hoorbare muziek, en ipv klagen, heb ik genoten van de muziek. Maar het kan misschien vervelend zijn, als het nu net niet je favoriete muziek genre is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...