Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Ik ben er ook voor om linux-ontvangers in een groep te zetten, Met tips hoe je bepaalde images enz er op te kunnen plaatsen en welke software je het best kunt gebruiken. Wij wonen in een gebied waar het niet goed mogelijk is om kabel tv te krijgen en zijn dus  afhankelijk van de satelliet!

GWMJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan alle onderwerpen van het Sat4all-forum is in de maand april een bijdrage geleverd, waarbij verscheidene bijdragen zelfs van gisteren en vandaag zijn. Dat zegt veel! Vrolijk verder gaan, is daarom mijn advies.

 

Standaard kijk ik elke dag naar de rubrieken Dreambox, Schotelpark en Zenderlijsten en frequenties. Die zou ik graag gehandhaafd willen zien.

 

Een rubriek over Images zou door mij ook elke dag worden bekeken.

 

Hoewel er blijkbaar dankbaar gebruik van wordt gemaakt, ben ik persoonlijk niet voor een rubriek Algemene vragen. In veel gevallen kunnen de bijdragen ook wel in een andere rubriek worden geplaatst.

 

Het organiseren van een poll lijkt me een goede gedachte, zeker als dat royaal vóór de zomervakantie gebeurt (of eventueel erna).

Link naar reactie
Delen op andere sites

- verkiezing domste post vd week

- elke week highlights uit het mod forum openbaar maken

- forum waar leden ongestraft hun mening over mods kunnen geven

- gouden schandpaal terug

 

over de meeste genoemde ideen in deze thread kan reeds ergens op dit board gesproken worden, maar de klanten verwachten kant en klare oplossingen zonder zelf te hoeven nadenken.......... 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tijdje (enkele jaren) afwezig geweest van Sat4all omdat men toen nieuwelingen hard aanpakte. Toen je vroeger een interessant artikel van TotaalTv aanhaalde, kreeg je dadelijk de melding dat je men je profiel zou verwijderen vanwege een link naar een commerciële website. Toen ik berichtte over nieuwe apps op android/iPad waarbij je van de Vu+ beeld naar je device kon streamen, opnieuw een dreiging en beledigingen want wat had dat met Sat4all te maken.

Sinds enkele maanden durf ik me weer op jullie forum te begeven en nu vind ik het een leuke boel! Houden zo en dankjewel aan de vele medewerkers.

En ja, op m'n verlanglijstje staat een rubriek van hbbtv via een sat-ontvanger (hoe, welke zenders, welke plugin...) alsook een rubriek ivm met apps op android/i0s & programma's op Mac/Windows.

Zo mis je de Stevie van Telenet niet...

Satelliet is maar een stuk van je TV-beleving geworden.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen een grote verbetering van het forum zal geven is het opruimen van achterhaalde kanalenlijsten. Wanneer je goed zoekt kom je zelfs nog via-access kanalenlijsten van Multikabel tegen. Deze zijn echt nergens goed meer voor!

Verder zou de tips and tricks van het kijken/streamen via IP een leuke aanvulling zijn. Bijvoorbeeld hoe de techniek opgebouwd is en hoe je kunt voorkomen dat jouw internetverbinding een knooppunt van de 'streamboer' wordt. 

Tevens zou het 'doe het zelven' met domotica een leuke aanvulling kunnen zijn. Hoe je deze computers kunt programmeren en hoe je schakelingen maakt. Het ligt wel een beetje bij satellietontvangst vandaan, maar techniek evolueert.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen techniek.. Dit staat reeds op vele andere (grotere en meer uitgebreide) fora beschreven. Als je technische dingen wilt weten zoek je best in het engels. Er zijn dan ook meer mensen die je kunnen helpen met bv raspberries of andere devices in het engels. Hoveel Nederlandstaligen zijn er wereldwijd, 25.000.000?

Wat wel interessant zou zijn: onderwerpen die een nederladstalige connotatie hebben. Zoals zenderlijsten of andere toestanden over locale providers. Dingen die specifiek deze doelgroep aangaan.

 

Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat het eerder vermelde hbvv is maar als ik het zou willen weten zal ik het hier waarschijnlijk nooit komen zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zou willen is de items over de software van Linux-ontvangers (OpenPli, OpenATV, etc) apart van merken in een eigen groep.

Zaken die echt over b.v. Xtrend, VU+ of Dreambox gaan staan dan nog wel overzichtelijk in eigen groepen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme opmerking, maar.............dit is een satelliet forum..., so, act like one!

dus ga vooral door waar dit forum groot in is geworden: tips, ideeën, handigheidjes, uitleg over satelliet, met hun ontvangers. niets meer, niets minder!

Je gaat toch niet als een groot satelliet forum opeens andere zaken aanbieden, juist omdat de satelliet wereld wat minder aandacht heeft? Alleen maar om leden te houden? 

 

Gooi de volgende rubrieken er dus uit:

- kabel TV (ziggo etc).. daar zijn de diverse andere fora voor van ziggo, UPC etc etc.

- computers en telefonie (wat heeft een home-pc of telefoon nou met satelliet te maken, behalve misschien als er navigatie op de telefoon zit)

- home audio en video.

- DVB-T

 

dan heb je ook ruimte voor:

1. de recievers subforum, splits deze veel meer en meer uit per reciever. Als je nu ziet bij diverse, deze heeft meer topics dan alle andere, Je zoekt je helemaal het lebbetje als je iets wilt weten over een wat minder verkocht merk.....juist voor die kleine merkjes kun je bijna nergens anders terecht. De grotere (topfield, humax en dreambox) staan op het www meer keren genoemd met uitleg, etc. gooi alles in een "overige" als er hooguit 2 posts zijn. je bent echt uniek als je ook relatief veel aandacht schenkt (met een aparte afdeling) voor de wat kleinere merken.

 

2. een subforum over de satellieten in space. Technische gegevens, achtergrond info, waar ze staan, uitzendingen, net zoals feedhunters, zenderlijsten, maar dan per satelliet. Makkelijker te kijken, en niet iedereen heeft die exotische satellieten.

 

3. misschien ook eens wat aandacht, of zelfs een subforum, voor andere aanbieders: franse, spaanse, engelse, italiaanse, scandinavische.........als ik zo hier af en toe lees, zijn er best mensen die ook een abo hebben voor deze aanbieders. Nederlanders met een buitenlandse partner?

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende IPTV dus van de grote Providers die dat aanbieden in Nederland als alternatief of als aanvulling !!! moet men wel weten; dat er geen enkele invloed mogelijk is op die manier van Programma's of Huurfilms kijken of betreffende de verplichte apparatuur...

invloed => -0-

 

Gesloten cirquit zou je kunnen stellen.

Dus heel erg veel is er niet over te vertellen, enkel een installatie handleiding zou het dan kunnen worden, en die is al van de provider aanwezig.

 

IPTV zonder een >Provider binding inzake Internet, telefonie en TV< kan ook maar daar is eigenlijk enkel een overzicht interessant van wie wat voor welke prijs levert.

Een kort verhaal dus betreffende de vergelijkende websites die er al voor bestaan, dat subforum blijft heel klein dus.

 

De integratie van alle media in je Huiskamer of woning en tuin, dat is waar het boeiende ligt betreffende jou ervaring.

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote: 'Gooi de volgende rubrieken er dus uit: computers en telefonie (wat heeft een home-pc of telefoon nou met satelliet te maken)'

 

Quote: 'Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat het eerder vermelde hbvv is maar als ik het zou willen weten zal ik het hier waarschijnlijk nooit komen zoeken'

 

Velen denken nog dat satelliet gewoon een eenrichtingsverkeer is, gewoon beeld ontvangen en dat is het...

We staan er niet bij stil dat we via HbbTv wel degelijk ook 'uitzending gemist' kunnen hebben alsook het populaire 'kijken op tweede scherm' kunnen benutten bij satelliet-tv.

 

Op m'n iPad gebruik ik BlackBox en op m'n adroid-phone gebruik ik DreamDroid om vanuit m'n satellietontvanger al m'n zenders op mijn 'tweede scherm' te bekijken.

Op m'n Mac gebruik ik webtechnologie om te kijken en  iXDream of DreamBoxEdit om zenderlijsten te veranderen.

 

Dus waarom zouden we al deze info niet mogen centraliseren op hét forum bij uitstek ivm satelliet, nl. Sat4all? Niet iedereen snapt Engels en techniek hoort nu éénmaal wél bij satelliet. Indien deze technieken niet bestonden, was er zelfs geen satelliet.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bovenstaande zo lees dan is een naamsverandering misschien ook wel wat.

sat4all veranderen in totalmedia4all :)

 

Er zijn tegenwoordig zoveel apps voor tv, mobiel, pad, multimedia boxen, etc.

Kunnen die in één forum verzameld en besproken worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat dan?  Lees de komma's ;)

Het is overigens niet de bedoeling hier een discussie over wel of geen afname van satelliet TV populariteit van te maken.

Ik begrijp niet wat je bedoelde met die opmerking, ik vond het een verwarrende term.

Overigens probeerde ik juist mijn (jarenlange) ervaringen te delen, met name omdat ik denk dat een gecombineerd product zoals E2BMC alles binnenkort echt gaat integreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm tegenstrijdige meningen....mooi in feite, niet? En als je nu eens het aantal subforms drastisch uitbreidt en de gebruiker de mogelijkeid geeft om zelf te filteren? Zo heeft iedereen zijn droom-forum. Kan zoiets?

 

Trouwens een vaste ideeën bus is ook wel iets.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...