Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Het gehele recent BMW wagenpark zendt locatie gegevens via de eigen telefoonverbinding van de auto.

Wordt onder meer gebruikt bij ernstige ongelukken om hulpdiensten te kunnen sturen en bij het meten van de doorstroming van het verkeer op de weg.

 

Dat word verplicht zelfs over een paar jaar. Maar die locatie is alleen de locatie van dat moment. BMW's houden niet bij waar je geweest bent.

 

Privacy is een zeer serious onderwerp maar we moeten geen spijkers op laag water zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry om het zo hard te zeggen, maar dat is geen onzin dus, in de nabije toekomst zal je hard je best moeten om wat privacy over te houden.

 

Voor de ja knikkers is dat geen goed nieuws dus, blijf je overal intrappen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En benieuwd of die gigant met enkele miljoenen zal luisteren naar een kortgedingrechter in een land, die een molshoop groot is, als je de wereldkaart erbij neemt.

Moest het op Europees gebied zijn, misschien, maar ik denk dat FB en hun legertje advocaten eens in hun binnenste hard gaan lachen als die kortgedingrechter een uitspraak zal doen. :grin:

Eerder denk ik, dat dit spelletje jaren zal duren tegen dat er een definitieve Belgisch of Europese uitspraak ten gronde zal gedaan worden, en dan is het kwaad al geschied.

Er is ook al jaren een juridische strijd bezig tegen yahoo, en ze beginnen nu ook tegen skype.
Kans?? :confused:

Maar het is werkelijk straf. Om een kabelbreuk te melden, aan de bevoegde diensten, heb ik enkele foto's genomen met mijn iphone met mijn gps uit, en ook geen toegang van de gps op die app.

Heb die dan op dropbox geplaatst, en die link via een pm doorgestuurd naar die dienst.

Toen ik dit privé message venster weg klikte, zag ik onmiddellijk rechts een foto van een café, van in dit dorp.

Dus wordt er dik meegekeken, naar de foto's als je een link verstuurd zelfs via PM.

Maar straf, dat ze zonder gps gegevens, die plaats in enkele seconden herkennen, in welke straat die getrokken is, om enkele seconden later de buurtcafe van dit dorp te tonen  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin ook te twijfelen aan de ware intenties van Whatsapp. Het zou een betaalde dienst worden en na een jaar gratis zou iedereen 89 cent per jaar moeten gaan betalen. Ik heb daar inderdaad een berichtje over gehad, maar als je dat berichtje in je smartphone gaat terug zoeken is het onvindbaar. Dat is niet alleen mijn ervaring, maar heb dit al van vele anderen ook gehoord? En laat whatsapp nou weer net in handen zijn van Facebook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom, dat die handel niet op mijn smartphone en tablets komt.

Benieuwd of ze het hier ook zo drastisch zouden aanpakken:

--begin copy

Rusland dreigt Google, Facebook en Twitter te blokkeren als de bedrijven geen informatie overhandigen over Russische bloggers. Dat heeft de Russische mediatoezichthouder Roskomnadzor in een brief aan de drie bedrijven laten weten, meldt The Guardian.

-- einde copy

De rest vind je op: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150522_01693816

Maar heeft een blokkade wel zin? Waarschijnlijk zijn die te omzeilen via één of andere proxy server zoals ze doen/deden bij TPB.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Rusland maar ook China is de situatie totaal anders, daar hebben ze allang eigen social media die vrijwel identiek is aan die van ons, maar de burgers niet bespioneren zoals bij ons. Denk maar aan Telegram, Kik en VK. Google kunnen ze ook missen, want daar hebben beide landen een eigen zoekmachine.

 

Probleem voor ons in het wilde westen is dat we geen goede alternatieven hebben. We kunnen Telegram en Kik gebruiken en dat wordt ook wel aangemoedigd vanuit Rusland en China, alleen is het punt dat hier bijna iedereen whatsapp gebruikt en niet gaat overstappen naar iets anders als daar geen bekenden zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals je kiest voor Facebook of je kiest niet voor Facebook, heb je wel voor Facebook gekozen moet je niet gaan klagen aangezien het voledig je eigen keuze is geweest.

 

Als je iets niet lekker vind eet je het niet, als je iets niet leuk vind dan doe je het niet, als je het dan toch doet moet je niet gaan klagen als een klein kind dat het niet lekker of niet leuk is.

 

Als je denkt dat je privacy in het geding is gebruik je de service niet of zegt hem op, het proberen om te buigen met veel gezeik levert enkel maar irritatie op.

 

Ik zelf gebruik Facebook al jaren en post eigenlijk alleen maar alles wat met honden, honden opvang, asiel dieren noem maar op te maken heeft, zo zijn we nu al met een enorme groep tegen dierenmishandeling en noem het maar op. Je kunt het ook zelf een kant op draaien, en als je iets hebt wat anderen niet mogen zien zou je toch superdom zij dit toch op Facebook te plaatsen want dan is het dikke bult eigen schuld.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...