Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Heb het net gezien in het nieuws. Maar ik vraag me af, of België dan ook machtig zou zijn, als FB de eventuele dwangsom niet zou betalen, en alle uitspraken negeert, een Belgische deurwaarder aan te stellen, om een eventueel beslag te laten leggen van de eigendommen van facebook?

Het kan misschien ook tegenovergestelde gebeuren in beroep, dat FB een dwangsom eist van de privacy commissie per dag dat ze FB lastig valt.

Ben benieuwd hoe het vervolg zal zijn, en of het machtige wereldwijde FB, zal luisteren naar een Belgische kortgedingrechter?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjongjonge wat een overspannen gedoe tav privacy.

 

Als je privacy wilt moet je alles weggooien en op de hei gaan wonen, geen nuts aansluitingen/voorzieningen, tevens zul je zelfvoorzienend moeten gaan worden.

 

Ach als iederen nou eens de disclaimers en voorwaarden zou gaan lezen ( Ja alle -tig pagina's incl de kleine lettertjes en evt verwijzingen ) van welk apperaat cq stuk software........................................................

 

In de huidige maatschappij heb ik allang geaccepteerd dat ik total geen privacy heb, Penthe en ik leven gelukkig :P

  • Like 1

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In de huidige maatschappij heb ik allang geaccepteerd dat ik total geen privacy heb

 

Een domme houding waar je nog wel eens enorm spijt van gaat krijgen!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niets te verbergen hebt zal het allemaal wel meevallen, en ook al ben je het er helemaal niet mee eens ze doen toch wat ze willen. Je hebt als burger totaal geen inbreng meer want de hoge heertjes hebben hele andere dingen aan hun hoofd dan burgers te helpen.

 

Dus gewoon het beste er van maken en blijven glimlachen anders val je uitelkaar van de stress en ga je nog vroeg de pijp uit ook zoals ze graag willen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb. Het gaat erom dat ik niet wil dat er überhaupt informatie ongevraagd over mij verzameld wordt. Voor welk doel dan ook.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar daarom hoef je het nog niet op een presenteerblaadje aan te reiken.

 

Enig gezond verstand in deze kan nooit kwaad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las overigens in een Online nieuwsbrief (SatelliFax) dat mensen zonder Facebook gelukkiger zijn...  (daar had ik geen studie voor nodig, ik begrijp overigens niet dat serieuze media zoals ARD/ZDF/SVT en veel anderen deze site steeds weer aanprijzen om te gebruiken...

Maar in de tekst staat dus dat volgens een studie van het "Happiness Research Institute" in Denemarken mensen gelukkiger zouden zijn als ze het netwerk "facebook" niet zouden gebruiken... dat zou in de Süddeutsche Zeitung staan.

Het resultaat was dat uitgezochte mensen die een week geen facebook gebruikten tevredener met hun leven waren als  ervoor. Ze zouden zich ook beter kunnen concentreren, en minder het gevoel gehad hebben nutteloos tijd te "verliezen". De tevreden heid met de sociale kontakten zou ook volgens de studie gestegen zijn. De reden daarvoor is dat postings van anderen afgunst, nijd, bedroefdheid en woede oproepen. In plaats van bezig te houden met wat we echt nodig hebben, hebben we de neiging ons te koncentreren op dingen die anderen bezitten....

 

Dat zou dus wel eens waar kunnen zijn....   maar goed, ik ben dan iemand die totaal tegen het fenomeen 'faceboek' is....

 

 

 

 

 Studie: Leben ohne Facebook macht Menschen glücklicher
Menschen würden glücklicher werden, wenn sie auf das soziale Netzwerk Facebook verzichten. Zu diesem Ergebnis kommt eine Studie des Happiness Research Institutes in Dänemark. Darüber berichtet die Süddeutsche Zeitung. Das Ergebnis: Ausgewählte Facebook-Abstinenten waren nach einer Testwoche mit ihrem Leben zufriedener als vorher. Außerdem gaben sie an, sich besser konzentrieren zu können und das Gefühl zu haben, weniger Zeit zu verschwenden. Die Zufriedenheit mit den sozialen Kontakten im echten Leben sei laut der Studie ebenfalls gestiegen. Als Grund für das gesteigerte Glück führe die Studie an, dass die Facebook-Posts von anderen Neid und Missgunst, auch auch Traurigkeit und Wut erzeugten. "Anstatt uns auf das zu konzentrieren, was wir wirklich brauchen, haben wir die unglückliche Tendenz, uns darauf zu konzentrieren was andere haben oder besitzen", heißt es laut der Studie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook Facebook maar daar share ik eigenlijk enkel maar mijn grotie passie voor honden, die van ons zelf en van anderen en we delen berichten voor adoptie honden. Vooral voor de Spaanse Podencos en Galgos. Zonder Facebook waren veel honden niet geholpen en ook niet op de juiste plek terrecht gekomen.

 

Het is maar net hoe en waarvoor je Facebook gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe, ik ken ook iemand die zich heel erg inzet voor galos... in Limburg. En ze doet dat echt helemaal zonder facebook hoor.... Het een heeft niets met het andere te maken. Voor dit soort uitstekende dingen, hebben mensen hun eigen kanalen, die totaal niets met facebook te maken hebben. Gelukkig, anders zouden de honden lang niet zo veel geholpen kunnen worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet zijn, dat bepaalden wel geven om hun ( laatste?) stukje privacy niet prijs te geven?

Want waarom zou in duitsland dan een zaak lopen tegen samsung en hun ongeoorloofd verzamelen van gegevens volgens bepaalden?

Maar eens ze bezig zijn, kunnen ze ook snapchat en whatsapp eens aanvallen, die zijn ook niet zo mooi bezig.

Maar indien jijzelf geen FB heeft, maar je kennissen wel, en die verzamelen op hun telefoon je telefoon nummers en e-mail adressen, en die laat ze door fb dan ook nog eens uitlezen, dan komt je e- mail adressen en telefoonnummers bij hen en hun meewerkende reclame bedrijfjes, en kan je tot conclusie komen, dat je plots veel spam krijgt, of zelfs phisching mails, waar bepaalden inlopen.

Iedereen is vrij wat hij/zij op fb doet, maar ondanks dat je zich pertinent verzet tegen fb, kunnen je gegevens toch bij hen komen, als je vrienden etc, dit gebruiken op hun smartphone of tablet, en je telefoonnummers en e- mail adressen bijhouden.

Ik gebruik die enkel op computers en niet op mobiele aparaten zoals tablets en smartphones.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe, ik ken ook iemand die zich heel erg inzet voor galos... in Limburg. En ze doet dat echt helemaal zonder facebook hoor.... Het een heeft niets met het andere te maken. Voor dit soort uitstekende dingen, hebben mensen hun eigen kanalen, die totaal niets met facebook te maken hebben. Gelukkig, anders zouden de honden lang niet zo veel geholpen kunnen worden.

Juist door Facebook is in Spanje de hulp aan honden met 60% toegenomen, neem daar de andere kanalen bij en je hebt een prima stuk hulp wat ook nog eens in de gaten kan worden gehouden aangezien de groepen al enorm groot zijn geworden en van iedereen wel weer iemand kent of een buurman of kennis. Ik vind Facebook op deze manier erg positief gebruikt worden en ik ziet de positieve resultaten ook zelf want de nieuwe eigenaren komen dan toch ook weer in het zelfde honden park als wij en daardoor leer je ze naast Facebook ook nog eens persoonlijk kennen.

 

Zonder Facebook waren deze resultaten er niet hier in Spanje, alle opvang organisaties voor adoptie honden zitten op Facebook en daar kun je dan ook alle foto´s bekijken en de achtergrond lezen. Nogmaals het is maar net waar je Facebook voor gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...