Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Datamining stop je ook niet door facebook niet meer te gebruiken.

 

Ik ben het er mee eens dat je voorzichtig moet zijn met wat je op internet pleurt.

 

Maar ook zonder internet ben je wel volgbaar.

ff het volgende voorbeeld naar het extreme getrokken maar ik schat in dat het technisch absoluut mogelijk is.

 

Auto met standaard navigatie vanuit de fabriek.

Eerst volgende grote beurt word de computer uitgelezen.

En de fabrikant weet tot op zo'n beetje de meter nauwkeurig waar je bent geweest.

Hoe lang je daar geweest bent, waar je tankt en hoeveel, etc.

Leg hier langs je pin betalingen.

Welke winkel, bedrag , hoevaak kom je er, etc

 

Alleen op basis van die informatie kun je een redelijk nauwkeurige inschatting van je levens patroon maken.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets te verbergen dus mij maakt het niet uit,

 

Wil je dan even onderstaande vragen beantwoorden:

 

Wat is de pincode van je bankpas?

Wat zijn de gegevens van je creditcard?

Hoe is de sex met je vrouw?

Hoe vaak ben je vreemd gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dan even onderstaande vragen beantwoorden:

 

Wat is de pincode van je bankpas?

Wat zijn de gegevens van je creditcard?

Hoe is de sex met je vrouw?

Hoe vaak ben je vreemd gegaan?

En wat heeft dat met de privacy op het internet te maken?

 

Ik heb geen creditcard btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Technisch alleen mogelijk bij Tesla voor zover ik weet. Verreweg de meeste satnav systems loggen geen data.

Het gehele recent BMW wagenpark zendt locatie gegevens via de eigen telefoonverbinding van de auto.

Wordt onder meer gebruikt bij ernstige ongelukken om hulpdiensten te kunnen sturen en bij het meten van de doorstroming van het verkeer op de weg.

Het resultaat zie je op de navigatiekaart.

 

Het kan dus ook positief gebruikt worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg net heel toevallig per mail de nieuwe privacy statement van Microsoft binnen:

 

Personal Data We Collect

 

Microsoft collects data to operate effectively and provide you the best experiences with our services. You provide some of this data directly, such as when you create a Microsoft account, submit a search query to Bing, speak a voice command to Cortana, upload a document to OneDrive, or contact us for support. We get some of it by recording how you interact with our services by, for example, using technologies like cookies, and receiving error reports or usage data from software running on your device. We also obtain data from third parties (including other companies).

 

Maar slaap gerust verder, ze doen er toch niets mee ;)

 

Ehhh .... waarom verzamelen ze dan in godsnaam als ze er niets mee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden toch ook nog in het nieuws geweest.

Dat met name de " gratis" wifi bij winkels, fastfood ketens en dergelijke.

Met name gebruikt word voor wifi tracking.

 

Het maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit wat je doet je laat met alles bijna wel een spoor achter.

 

Ik hoop dat het volgende geintje nog ver weg is.

 

Klant: "Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen."

Telefoniste: "Mag ik uw  Burgerservicenummer, meneer?"

Klant: "Dat is 222 0033653 52."

Telefoniste: "Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22.

Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32.

Vanuit welke locatie belt U ons?"

Klant: "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?"

Telefoniste: "Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer."

Klant: (zucht diep) "Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en..."

Telefoniste: "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer."

Klant: "Hoezo?"

Telefoniste: "U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan."

Klant: "Oei! Wat raadt u mij dan aan?"

Telefoniste: "Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden."

Klant: "Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?"

Telefoniste: "Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend."

Klant: "Ok?... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw."

Telefoniste: "Goed. Dat kost samen dertig euro."

Klant: "Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is...."

Telefoniste: "Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen."

Klant: "Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert."

Telefoniste: "Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening."

Klant (boos): "Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het?"

Telefoniste: "U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast,  dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer."

Klant (getergd): "Hoe weet u dat ik een motor heb?"

Telefoniste: "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt."

Klant: "@#%/$@&?#!"

Telefoniste: "Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn."

Klant: (Sprakeloos)

Telefoniste: "Nog iets anders, meneer?"

Klant: "Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat."

Telefoniste: "Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar..."

Klant: hangt op.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach over een tijdje stoppen ze gewoon een mini chipje in de vacinaties die de mensen krijgen, naast troep dat je leven eerder beeindigd. Dan kunnen ze je ten alle tijden volgen en aktie ondernemen wanneer nodig en je gaat dood net voor je pensioentje uitbetaald moet worden.

 

Zou me daarom maar niet zo druk maken over het internet waar ze gerichte reclames op je af sturen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...