Ga naar inhoud


stofzuigers met ca. 800 Watt hetzelfde rendement als >2.000 W?


hansputters

Aanbevolen berichten

@CeesV: Klopt, de koelkast is de grootste jongen qua energieverbruik.

 

Waarom ik enigszins aanmatigend reageer is dat wij ons voor het karretje van opportunisten laten spannen. Die belichten de zaak eenzijdig. Alsof Europa alleen maar over kromme bananen gaat en rechte komkommers. De essentie is dat producenten minder geconfronteerd worden met 28 verschillende vormen van regelgeving: Dit werkt kostprijsverhogend en belemmert daarmee onze welvaart.

 

De vergoeding, de houding van sommige parlementariers, en de uitgebreide faciliteiten  voor de hh Europarlementariers zijn ook mij een doorn in het oog. Terecht dat daar stevige kritiek op is, en de EU heeft hiermee haar eigen oppositie gecreëerd.

 

Als je als land of samenwerkingsverband (Benelux) handel wil drijven met China, Rusland, of de VS tegen gunstige condities, dan moet je akkoorden of een handelsverdrag sluiten. En als kleine speler kan je je melden in de wachtkamer. Verder kom je niet. Bewijs: Zelfs Zwitserland met haar sterke economie heeft zich (noodgedwongen) verbonden met de EU en heeft o.a. het Schengen verdrag moeten accepteren. Hadden zij dit niet gedaan, dan waren ze de klos ten opzichte van de wereldmachten.

 

Bovenstaande aspecten worden nooit belicht, onterecht - en daarom geef ik tegengas. En hoge eisen stellen aan producten werkt alleen maar bevorderend voor de concurrentiekracht. Ter illustratie: In de VS is energie goedkoop, en op Californie na is er geen prikkel om efficiente auto's, koelkasten, verwarmingsproducten te produceren. Inmiddels kunnen zij op dit vlak niet concurreren met Japan of Europa. Zij missen de know-how.

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het gaat om het algemene belang het energie gebruik terug te dringen. En als stofzuigers met een beperkt vermogen het prima doen, wat is er dan op tegen ? Voorkomen moet worden dat fabrikanten consumenten proberen te trekken met nog meer (onnodig) vermogen in een stofzuiger. 

Led lampen zijn ook een prima initiatief om conventionele lampen te vervangen. 60 Watt wordt dan 7 Watt.

Als dit op grote schaal zou worden toegepast, dan zijn al die "domme" landschap verpestende windmolens niet nodig.

Daarom is het van belang dat er regelgeving wordt gemaakt om alleen zuinige apparaten toe te passen. Koel- en vrieskasten zijn grote stroomvreters. Waarom geen eis dat deze minimaal van bijvoorbeeld het type A++ moeten zijn.

 

Energie label voor huizen is ook al zo'n regel. Het rammelt nog wel aan alle kanten. Maar het idee erachter is zeker van belang voor iemand die een huis wil gaan (ver)kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het dwingend opleggen van dit soort regels is namelijk geen oplossing.

Het is symbool politiek.

Het elektrisch verbruik van huishoudens in Nederland is 25%  van het totale energieverbruik.

Verlichting is <3% van het totale verbruik.

Daar werkt het gebruiken van spaarlampen op het toilet zelfs negatief op het totale energieverbruik.

En wat betreft die stofzuiger, 1 uur stofzuigen met een 800 Watt exemplaar of 30 minuten met een 1600 Watt uitvoering gaat ons milieu niet redden.

 

Het is wachten op de eerste opvoersets voor stofzuigers!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de uitleg die de EU geeft.

 

Door de nieuwe verordeningen moet er tot 2020 duidelijk energie bespaard worden. Daarmee leveren ze een bijdrage aan het behalen van de nationale en Europese doelen m.b.t. energie- en klimaatbescherming.”

 

Net als in de gemeente Utrecht, diesel wagens ouder als een bepaalde datum zonder uitzondering verbieden, maar walmende oude diesel stadsbussen blijven toestaan.

Allemaal symbool politiek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die in dat hok van de tweede kamer zitten horen ons toch ook niet zeuren over die dikke auto's (meestal 8 cilinders)  met chauffeur waar ze mee gereden worden

wat die dingen gebruiken en ons klimaat verzieken dan heb ik het er  nog niet over wat de totaal kosten hiervan zijn

dus laat ze eens zwijgen over een ordinaire stofzuiger die een paar watt stroom meer gebruiken als een met minder vermogen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dwingend opleggen van dit soort regels is namelijk geen oplossing.

Het is symbool politiek.

Het elektrisch verbruik van huishoudens in Nederland is 25%  van het totale energieverbruik.

Verlichting is <3% van het totale verbruik.

Daar werkt het gebruiken van spaarlampen op het toilet zelfs negatief op het totale energieverbruik.

En wat betreft die stofzuiger, 1 uur stofzuigen met een 800 Watt exemplaar of 30 minuten met een 1600 Watt uitvoering gaat ons milieu niet redden.

 

Het is wachten op de eerste opvoersets voor stofzuigers!

 

 

Toch wel wat vreemde voorbeelden. Spaarlampen op het toilet ? Dat je met een zwaardere stofzuiger in de helft van de tijd klaar bent, is ook een aanname van niks.

 

Alles bij elkaar opgeteld kan met een zuinig gebruik van allerlei zaken het energie gebruik aanzienlijk beperkt worden. Wat let de overheid om dit te stimuleren of te reguleren ?

 

De snelheid op allerlei wegen is toch ook aan regels gebonden.

 

Bovendien levert het de burger en het bedrijfsleven geld op in de vorm van minder gebruik en fabrikanten worden gedwongen efficientere apparaten te maken.

 

In steeds meer steden kom je niet in het centrum, als je auto niet aan bepaalde eisen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug over stofzuigers.

De 2000W modellen waren verwarmingstoestellen.

Maw. motoren met een slecht rendement, maar de consument dacht, hoe meer vermogen hoe beter.

Dyson is goede marketing maar voor de rest ordinaire rommel.

Miele motoren sneuvelen abnormaal vlug tegenwoordig.

Miele weigert dan waarborg wegens de smoes dat de gebruiker de filters niet zou reinigen.

De beste stofzuiger is volgens mij sinds jaren een Philips uit de prijsklasse > 150€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Symbool politiek? Als de EU er zich niet mee had bemoeid

hadden wij nog steeds stofuigers van 1500 Watt en meer.

(gemiddeld 2 uur per week bij 8.000.000 gezinnen?)

Ach, wat is veel? We moeten tenslotte naar enrgieneutraal.

En dit is een van de (hele) vele stappen. Wen er maar vast

aan, er komt nog veel meer, dit is het topje van de ijsberg.

 

Het heeft duidelijk fabrikanten geprikkeld voor nieuwe

ontwikkelingen. En wat blijkt, grosso modo werken de

zuinigere modellen nagenoeg gelijk aan de stroomvreters.

 

Zie ook enkele jaren terug toen (cv)pompen energiezuinig

moesten worden. Dit was nog heftiger, deze draaien immers

bij velen 365/24/7. Symboolpolitiek? Ik weet het niet.

 

Als fabrikanten met de vingers achter de bretels blijven

zitten dan moet je ze een handje helpen (lees prikkelen).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @tozdeoG,

 

Wij bezitten zelf een Germatic, ja van die grootste Duitse grootgrutter, die hoofdzakelijk fungeert als een bijzetverwarming.

Aangesproken voelen we ons dus absoluut niet door je misprijzende uitlating dat Miele stofzuigers niet meer je dat zouden zijn.

 

Mag ik vragen hoe je aan die wetenschap komt?

Uit allerlei consumententests komen de Mieles namelijk steevast als beste uit de bus, ook qua duurzaamheid.

Mijn broer heeft een jaar of drie een S 5000 (meen ik) en dat is een dijk van een apparaat

En....met twee honden is er in zijn huishouding sprake van hard core-gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug over stofzuigers.

De 2000W modellen waren verwarmingstoestellen.

Maw. motoren met een slecht rendement, maar de consument dacht, hoe meer vermogen hoe beter.

Dyson is goede marketing maar voor de rest ordinaire rommel.

Miele motoren sneuvelen abnormaal vlug tegenwoordig.

Miele weigert dan waarborg wegens de smoes dat de gebruiker de filters niet zou reinigen.

De beste stofzuiger is volgens mij sinds jaren een Philips uit de prijsklasse > 150€.

 

Ehh..kun je je dit misschien onderbouwen? Dat waarom Miele zo´n troep zou zijn?

 

Wat ik kan vertellen is dat toen ik naar de UAE kwam enkele jaren geleden er een Dyson stofzuiger stond in mijn gemeubileerde appartement. Ik had dus geen invloed op de koop van dat klere ding. Alles was en ging eraan kapot, plastic gebarsten, gebroken en een hoop herrie, zo erg dat we het liefst het onding van het balkon wilden flikkeren. Een hoop optisch geneuzel maar zuigen..homaar.

Ik heb zo´n hekel aan dat merk gekregen dat wanneer ik op de plee van een restaurant ben en er zo´n Dyson handdroger aan de muur hangt ik het liefste dat shit-ding van de wand wil rammen al is het alleen al vanwege die k*t herrie die dat ding maakt.

 

Nu wonen we daar niet meer en hebben een Miele stofzuiger gekocht..ik weet het het type nummer niet en ook niet hoeveel Whisky`s die verbruikt maar het ding zuigt de plinten van de muur met een minimum aan geluid. Fantastisch dat ding!

We wonen direkt aan het strand en er wordt hier veel zand in en uit gelopen. Die Dyson had geen schijn van kans gehad en ik was er uit frustratie waarschijnlijk met mijn auto met aangetrokken handrem meerdere keren overheen gereden. Die Miele neemt iedere zandkorrel in de aanval en heeft hier veel werk.

Nee...ik heb geen aandelen in Miele.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...