Ga naar inhoud


Wat te doen met papieren service manuals ?


columbo

Aanbevolen berichten

Heb je geen scanner dan is het veel simpeler is om er even een foto van te maken.

Even de juiste afstand bepalen en bij elke klik is er weer een pagina gekopieerd en dan ook nog eens meestal in een hogere resolutie dan met een scanner.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb ooit eens een boek gelezen wat verhaalde over een maatschappij die boeken verbood en alle boeken vernietigde.

Er was in dat verhaal een groep mensen die dat onwenselijk vonden en waarvan ieder lid een boek uit het hoofd leerde voordat het in handen van de overheid kwam en vernietigd werd.

 

Slechts een druk op een knop en alle digitaal opgeslagen geschriften zijn voor eeuwig in de digitale hemel.

 

Indachtig dit gegeven bewaar ik de geschriften in hardcopy voorlopig nog maar een tijdje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK denk dat ik ze ook nog maar een tijdje bewaar,want al die bladzijden fotgraferen zie ik niet zitten,dat is leuk als je een foto studio hebt met tafel en een vaste camera opstelling met verlichting en zo hebt.die heb ik dus niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een openhaard hebt dan kan je er nog heel veel mee en ben je ook aardig wat uurtjes aan het werk, daarna zal je het veel vaker willen doen. :)

post-51681-0-02933600-1433789156.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is met vrijwel alle dingen zo:

1e fase Het daadwerkelijke gebruik

2e fase Je gebruikt het niet meer en het ligt of staat vele jaren in de weg

3e fase Het is antiek geworden en krijg een steeds grotere waarde. Maar dan heb je de meeste spullen al opgeruimd.

Had je die oude sportauto van destijds nog maar. De Solex bromfiets die je hebt weggedaan.

Ik had hier nog mijn eerste Kaypro 2 computer staan met alle boeken erbij. Hier was belangstelling voor om het te gebruiken voor het opzetten van een computer museum.

Recentelijk nog in het nieuws. De dame die bij het opruimen van de garage een van de eerste Apple computers wegdeed. Het verhaal is bekend.

En verdraait als ik eens wat weggooi, dan heb ik daar een paar weken later al spijt van.

 

Helaas moet je wel voldoende ruimte in huis hebben en niet het boek van die "opruim-guru" lezen. Want dan smijt je vuilniszakken vol met je spullen weg. Geeft wel wat rust volgens de guru.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Columbo

Nu ja, misschien komt tijd komt raad.

Ik vernam dat een lokale MBO school ook wel eens de praktijkles bibliotheek ruim opvatte en zo'n archief digitaliseerde EN ook ingebonden had.

 

Je had van LTU /MTU /ITO /LTS /MTS /HTS /TH allerlei scholen die voor hun eigen Bibliotheek altijd op zoek waren naar mooie archiefstukken.

Misschien een idee om eens te overwegen.

 

ciao ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...