Ga naar inhoud


Welke software op VU+


sysEH

Aanbevolen berichten

Ik ben al een poosje diverse fora aan het doorlezen en kom hier regelmatig 3 verschillende images voor de VU+ tegen. Meestal wordt er met OPENPli gewerkt, maar ik zie ook VTI en OpenATV.

Ik wil hier een Duo2, een Solo2 en drie Zero's installeren, moet me nog wel verder inlezen in oscam, maar dat is een ander verhaal, wat ik graag zou willen weten is wat ik het beste als image kan installeren,uiteraard op alle VU's dezelfde.

 

Hoor graag, bij voorbaat dank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze vraag is al vele malen gesteld en het antwoord daarop is ook altijd hetzelfde.

De verschillende Images ontlopen nauwelijks van elkaar.

 

Als jij de verschillende topics goed had gelezen dan zou jij daar lezen dat de enige wijze om erachter te komen welke Image de beste is door de verschillende Images te testen.

Ik weet zelf uit ervaring dat VTI en OpenPli zo goed als hetzelfde zijn.

Toch ben ik uiteindelijk weer naar VTI overgestapt.

 

Als jij mij nu zou vragen waarom, ik zou het niet goed kunnen onderbouwen.

 

Bovenaan dit forum staat een How To Installatie VTI maar die kun je bijna 1:1 voor de installatie OpenPli gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet te vergeten, de uitstekende hulp van tonskydutch hier o.a. op dit forum als er een vraag of probleem is, vooral als het betrekking heeft op VTi.

 

Ik heb laatst ook op mijn VU+Uno een tijdlang OpenPli gedraaid..was ook niet slecht, ik ben uiteindelijk toch weer overgestapt naar VTi.

Eergisteren heb ik voor een collega op zijn nieuwe VU+Duo² VTi 8.2.2 uitgerold met alles d´r op en aan en dat draaide als een speer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, om in de VTi database te komen moet je je aanmelden op: http://www.vuplus-support.org

Voor OpenPli hoeft dat niet: http://www.openpli.org

 

Maar om hier op sat4all een posting te kunnen plaatsen moet je je toch ook aanmelden? Dus waar is het probleem?

Beide sites zijn uiterst serieus en professioneel. Daar komt echt geen spam hoor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

ik heb geen moeite met aanmelden, maar heb ook al eens een enigma2 voor een topfield opgehaald en krijg nu om de haverklap mail van die duitse site met vragen of ik niet een of andere image wil aanschaffen. Heb hier al een poosje een Solo2 met OPENPli draaien en dat bevalt ook wel maar heb inmiddels een probleem met de Webif interface en wil straks 5 VU boxen koppelen en daar een mediaplayer op de Duo2 bij draaien en eigenlijk zo min mogelijk problemen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLI heeft zijn voorkeuren VTI ook geen van beide is beter dus het is vooral proberen en ik kan het weten ik heb jaren PLI gedraait en draai op dit moment alweer een half jaartje VTI dus laat je vooral niet gek maken en probeer het gewoon zelf en de hulp op het PLI forum is ook uitstekend dus laat je daar vooral niet door afleiden

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn imageervaringen zijn:

VTi en OpenATV -> uiterst gebruiksvriendelijk en vrij compleet.

VTi -> geweldige support in het forum

Black Hole->ingewikkeld (maar vooruitstrevend), support OK (maar geen (os)cam support)

OpenPLI -> clean, maar minder functionialteit standaard aan boord (dus iets minder aan te raden voor beginners). Ook zeer goede support.

OpenVix->het iets andere Image, wel gebruiksvriendelijker dan BH/OpenPLI. Support is wel mager.

Met de support van OpenATV heb ik nog geen ervaringen verzameld.

 

Ook belangrijk: Open*** werken op basis van de enigma2 die PLI onderhoudt (begonnen na het closed source gaan van DM)

Black Hole (niet het nieuwe Open Black Hole) en VTi werken op basis van de enigma2 die Vu+ zelf onderhoudt.

Dat kan implicaties hebben bij bepaalde plugins/skins/feeds.

Drivers zijn bij beiden denk ik hetzelfde (komen van Vu+ zelf)

 

Ook belangrijk om rekening mee te houen: OpenVix/OpenPLI/OpenATV maken images voor vele boxen. (Open) Black Hole en Vti maken enkel Images voor Vu+.

 

Ik zou zeggen: probeer het VTi. Daarna kan je nog altijd veranderen of andere images testen, maar om te starten is VTi dankzij een mooi image en geweldige support ideaal.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor openvix is er reeds een tijdje een fantastische support en komen wekelijks updates en nieuwe images uit.Wel te verstaan op de openvix forum site.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Updates zijn er inderdaad veel, maar had eens problemen met iets (mijn vroegere gigablue, radio werkte niet), veel hulp moest ik niet verwachten, trouwens was het uren wachten op een eerste reactie en echt vriendelijk waren ze ook niet. In het vuplus support forum moet je al een heel lastige vraag stellen (wel in het Duits wel te verstaan, voor NL is het wachten op Tonski :)) als je geen antwoord binnen de eerste 10 minuten wilt.

En als er dan problemen met de drivers zijn (waar openvix weliswaar niet veel aan kan doen), dan is het maar zo. Bij VTi staan de makers in contact met Vu+ en kunnen zo snel bugs uit drivers gehaald worden als er problemen optreden.

Mij hoor je niets slechts zeggen over het image, dat onderscheidt zich nog steeds bv. door de uitgebreide EPG-Tools die erin zitten, maar de support (dus echt hulp bij vragen, niet updates etc.) van VTi steekt er toch bovenuit.

 

Natuurlijk kan dat ondertussen veranderd zijn, dat voorval met de gigablue is ook al eventjes geleden...

En Gigablue is ook niet zo populair, voor vuplus is de support er misschien veel beter.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad veranderd want zij hebben zelf een volledige nieuwe image en kernell gemaakt.En driverproblemen worden binnen de korste keren opgelost.Indien echt mogelijk.Er zij inmiddels voor vele boxen zelf gemaakte aanpassingen en images.Is enorm veranderd sinds ik met hun eerste images ben begonnen.Ben dus ook meegegroeid en dat is het leuke.Je leert nog elke dag bij.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...