Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ooit was die rode module en die zwarte module gecertificeerd.

Hoeveel zenders zou ik nog kunnen decoderen met de rode TVV (M7) module?

Ergens in hun algemene voorwaarden staat, dat door de steeds wijzende technologie dat nodig is, gecertificeerde producten niet blijvend meegaat. Een sat kijkers die al meer dan 20 jaar kijkt, die zal het ondertussen wel weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is bij alles zo, met name bij technologieën.

Als je zuinig omspringt met je mobieltje en hij is twee jaar oud, dan wordt er gezegd: "Dat is al een ouwetje!" Die nieuwe kan veel meer en is veel sneller.

Bij Linux-ontvangers hetzelfde verhaal. 

Een jaar oud model wordt vaak niet eens meer verkocht.

 

Binnen 2 jaar komt nu CD alweer meer een nieuwe module. (En dan ben ik blij dat de module-optie er nog steeds is.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je werkt met de door TVV of CD geleverde module krijg je geen problemen. Maar naar ik begrijp willen de "echte" (ik ben maar een amateur) iets meer halen uit hun bakkies en dat kan ik heel goed begrijpen, zolang het binnen de grenzen van het legale blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat voor alleen voor de drie Nederlandse zenders is er niet meer.

Ik ben uit nieuwsgierigheid de laatste dagen even komen kijken naar de NPO's, waar men bij de commerciële van reclame naar reclame zapt, is het daar van het ene praatprogramma naar het andere.

 

1 Ding dient er wel gezegd.

DWDD university kan ik smaken, zeer smaken zelfs.

Ik hoop voor mijn beste noorderburen dat de commerciële daar wel een beetje entertainement brengen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een klant van TV Vlaanderen en heb al heel wat telefoontjes gepleegd sinds Mezzo is weggevallen. Vandaag pas van hen te horen gekregen dat ik met mijn Technomate 7100 receiver niet meer in staat zal zijn om Mezzo (HD) te ontvangen en ik moet overschakelen naar een TVV receiver.

 

Zonet de hele thread doorgelezen. Mijn Technomate 7100 heeft een dubbele kaartlezer dus zo'n witte CI module zou daarin passen.

 

Weet iemand toevallig of de combinatie witte CI/Technomate 7100 al dan niet zou werken? Want bij TVV kunnen/willen ze dit niet zeggen...

aangepast door rambert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft die ontvangers kaartlezers of ci sloten?

 

Ah, gevonden zowel CI sloten als kaartlezers.

In principe zou het moeten werken met het witte ci module, uitzonderingen daar gelaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

ceesv: Ja, de Technomate heeft twee CI-slots, dus als die dan compatibel zijn, dan ben ik er met niet al te veel moeite en kosten vanaf.

Tripleboy: leuke aan Technomate is dat ze redelijk lang support blijven geven op hun "discontinued models". Ik heb de laatste firmware (dateert alweer van juli vorig jaar, maar doet het nog altijd goed)

 

Ik laat nog weten of het al dan niet lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij alles zo, met name bij technologieën.

Als je zuinig omspringt met je mobieltje en hij is twee jaar oud, dan wordt er gezegd: "Dat is al een ouwetje!" Die nieuwe kan veel meer en is veel sneller.

Bij Linux-ontvangers hetzelfde verhaal. 

Een jaar oud model wordt vaak niet eens meer verkocht.

 

Binnen 2 jaar komt nu CD alweer meer een nieuwe module. (En dan ben ik blij dat de module-optie er nog steeds is.) 

Kan zijn dat men zegt, dat is een ouwetje.

Maar je kunt er nog altijd mee bellen, nietwaar?

En als je upgradet krijg je een snellere GSM met meer mogelijkheden.

Hier is het upgraden om hetzelfde te doen als je voorheen al kon, er is geen toegevoegde waarde voor de eindgebruiker.

Ik zie niet welke extra mogelijkheden de nieuwe CI modules hebben tov. de oude voor de gebruiker, welteverstaan!

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, meer zenders decoderen, welke de oude niet kunnen decoderen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, meer zenders decoderen, welke de oude niet kunnen decoderen?

Ja, ze maken eerst dat het niet meer werkt, en om het dan opnieuw te doen werken, moet je weer een andere module hebben.

Noem jij dat extra functionaliteit ?

Dat is alsof ze een slagboom voor je garage zetten, en je een toegangsticket mag kopen om er opnieuw in binnen te kunnen.

Vergeet ook niet dat die nieuwe zenders vaak in de plaats komen van oude waarvoor je al betaald had.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan diegenen bedanken die ervoor gezorgd hebben dat de beveiliging weer een niveau hoger gezet is voor de betreffende zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het nog anders zeggen : decoderen is eigenlijk totaal geen functionaliteit die een gebruiker vraagt.

Een gebruiker vraagt immers totaal niet dat een signaal versleuteld wordt.

Dat is al een eis van de leverancier, een soort dwarsbomen van iedereen, waarna het voor een beperkt groepje (de betalende leden) weer mogelijk gemaakt wordt het beeld te bekijken.

Daarvoor moet die kijker dan nog eens extra kosten doen.

Tot daar kun je erin komen, als dan echter dat product wat daarvoor nodig is, ook nog eens om de haverklap vervangen wordt, en ook tot een business verwordt, dan zie ik dat op geen enkele manier als extra functionaliteit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...