Ga naar inhoud


Weer een nieuwe CI-module voor M7


Sprietje

Aanbevolen berichten

En dat is dan het einde van het gebruik van een softcam.. Dus de meeste STB's kunnen qua Canal Digitaal op de schroothoop... Denk dat velen afscheid zullen nemen van CDS en TVV en terugvallen naar de kabel. Alleen de mensen in het buitengebied zullen met een gecertificeerd M7 bakje of een gecertificeerde TV nog gaan kijken... Dus niet meer opnemen, niet meer intern sharen, geen reclame skippen etc... De vele enigma2 box gebruikers in 1 klap buitenspel.....

 

Wie zegt dat?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorbarigheid dus, denk denk ze toch nog wat klanten willen overhouden.

Maar ja, aan helderzienden is ook hier geen gebrek, echter het is een vreselijke moeilijke materie hoor, keep on trying.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog eens het oorspronkelijke artikel op totaal Tv gelezen, En deze paragraaf moet je toch eens goed lezen:

 

 

Nieuwe hybride ontvanger

M7 Group gaat in de Benelux de Viaccess coderingsnorm bij nieuwe projecten inzetten. Het Luxemburgse mediabedrijf kondigde gelijktijdig met het gebruik van de Viaccess codering ook de komst van een nieuwe hybride multimediadecoder van de Koreaanse fabrikant Kaonmedia aan. Deze gaat als middleware gebruikmaken van het Zenterio besturingssysteem van Stream Group. Een Nederlands bedrijf dat vorig jaar door M7 Group werd overgenomen. De nieuwe hybride ontvanger combineert satellietontvangst met IPTV waardoor gebruikers ook direct via de decoder van interactieve diensten als video on demand, uitgesteld kijken en mogelijk ook van onbeperkt kijken-diensten gebruik kunnen maken.

 

Bron:  http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17363/canaldigitaal-eigenaar-zet-viaccess-als-eerste-in-benelux-in.html

 

Hierbij maakt ik de bedenking dat er een nieuwe ontvanger komt die ook Uitzending gemist en VOD zal ondersteunen via het internet.

Om ook de sat hierop te kunnen ontvangen, zal er bij de huidige kanalen een extra codering gezet worden.  Dit kan natuurlijk in een later stadium worden ingeschakeld voor alle klanten.  Maar ik vermoed zeker niet op korte termijn (enkele jaren). 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87
  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellite_STB.gif

 

Seongnam(Korea), 11, September, 2014 - KAONMEDIA (KOSDAQ : KAON MEDIA) is very proud to announce that M7 Group , a Pan-European Satellite Operator based in Luxembourg, have selected KAON as partner to supply the new IPTV set-top boxes for the Online.nl platform.
This partnership enabled M7 Group to rapidly launch the new IPTV services on the Kaon set-top boxes in the Netherlands earlier this year.
“We are pleased to partner with Kaon as one of the leaders in the set top box market for our new IPTV platforms.
With KAON, we were successfully able to provide our customers with the ultimate IPTV experience in extremely short timescales” confirmed Ron Paans, Technical Director of M7 Group in Luxembourg.
“Based on the flexible and innovative approach shown by KAON throughout the launch of our IPTV services in The Netherlands we now look forward to expand our cooperation as we aim to expand our offering of new services to our customers.”
As such, KAON will also be supplying M7 with Set-Top Boxes for the group’s next generation TV service platforms from 1Q 2015.
This service will be available in both Hybrid DVB-S/ IP zapper and PVR versions, featuring DVB-S/IP/OTT and multi-room capabilities running in Viaccess-Orca’s conditional access environment.
Running on Zenterio middleware with M7 affiliate Stream Group’s Solocoo client and User Interface, the Next Generation Set Top boxeswill ensure M7’s customers can experience a vast range of new TV and entertainment features across traditional DVB-S and new IPTV and OTT platforms and services.

The new IPTV service set-top box will be demonstrated during the upcoming IBC2014 at KAON Booth, which is located at Hall 1, Stand B16. The IBC will be held from September 12 to 16 in Amsterdam RAI, the Netherlands.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korean technology company, Kaon Media, has bagged deals from M7 Group, a Pan-European satellite operator in Luxembourg and Telefonica, Spain-based telco. Kaon Media will supply IPTV set-top boxes to M7 for the online.nl platform. Kaon will supply DTH set-top-boxes to Telefonica Chile.

Kaon will also be supplying M7 with set-top-boxes for the group’s next generation TV service platforms from first quarter 2015. Telefonica plans to launch the next generation DTH hybrid model in Brazil in 2015 and Kaon will also be supplying new hybrid set-top-boxes in Nagra security environment.

“We are pleased to partner with Kaon as one of the leaders in the set-top-box market for our new IPTV platforms. With Kaon, we were successfully able to provide our customers with the ultimate IPTV experience in extremely short timescales,” said Ron Paans, Technical Director of M7 Group in Luxembourg.

“We are looking forward to expanding our relation to Kaon on the basis of excellence in achievement in Chile,” said Javier Lucendo, Head of video services development of Telefonica SA.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt. De viaccess orca codering is er bij gekomen en is inderdaad voor de nieuwe hybride boxen bedoeld en blijkbaar komen er nu ook CI+ modules wat op zich positief is.

 

Dit zegt verder niks over de bestaande Nagra (getunnelde seca3) codering. Als we naar Frankrijk kijken is seca daar ook nog steeds in gebruik. Zoals men al zegt, het kan jaren duren voordat ze stoppen met de oudere boxen/codering als ze al gaan stoppen. Het oude systeem kan nog steeds extra beveiligd worden waardoor het gebruik van softcams lastig wordt.  Misschien vormt Viaccess Orca dan juist weer een alternatief.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV gebruikt ook de ontvangers van de ten ziele gegane mobistar sat tv. Die je kan huren, en viacces is.

Daar is ook geen softcam voor gemaakt geweest, en decoderen via je linux, was er niet bij.

3 Systemen gebruiken in een deel van een land, waar je een vergrootglas nodig hebt om het te vinden op de wereldkaart.

En even kijken in mijn net op de grond gevallen glazen bol, gaan we misschien meemaken, net ze ook irdeto wilden uitschakelen.

Juiste personen hebben naar de rechtbank gestapt en verkregen, dat ze irdeto moesten ondersteunen, als er boxen waren, en hebben ze nog lang gebruikt, ja, ze hebben zelfs nog een nieuwe kaart uitgegeven.

Je zou denken, dat we hopen, dezelfde weg op te gaan, dat ze nog jaren (desnoods terug via het gerecht) tunneled nagra gaan ondersteunen, naast hun nieuwe orca codering. Wie weet krijgen we nog een seca 4 kaart.

Maar dat bvb hun 4KHD zenders enkel de nieuwe techniek zal gebruiken, dat misschien wel  :confused: .

In België, is er eigenlijk een wet, dat verkochte producten 5 jaar ondersteund moet worden, en aangezien die witte module nog verkocht is, zou je denken, dat we nog goed zitten tot 2020? :confused:

Wie zijn hoofd doet er dan pijn? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In België, is er eigenlijk een wet, dat verkochte producten 5 jaar ondersteund moet worden, en aangezien die witte module nog verkocht is, zou je denken, dat we nog goed zitten tot 2020? :confused:

Wie zijn hoofd doet er dan pijn? :confused:

Ben je niet jezelf wat aan het wijsmaken? 

Welke "wet" is dat dan ?

De Europese garantie op een product is 2 jaar.

Ik ken geen Belgische wet die u 5 jaar ondersteuning garandeert.

Ik weet alleen dat Telenet (kabel) een soort gebruiksondersteuning gegarandeerd heeft van 5 jaar.

Dit is een soort van vrijwillige policy die zij met hun klanten afspreken.

Van TV Vlaanderen heb ik nooit iets dergelijks gehoord.

Bewijs trouwens : Motors TV HD is er nu toch in de plaats gekomen van een SD zender, en die werkt enkel met de witte module.

Waar is dan uw ondersteuning voor oudere producten?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik nu de eerste die het opvalt dat op die neotion CI+ cammetjes een logo staat

insert in TV>>>

 

we zien wel wat dat spul waard is

ze zijn natuurlijk weer rete duur in vergelijk met de overige voor europeese paytv

 

M7 maakt het altijd leuker voor haar nederlandse en belgische klanten

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cammetjes hoeven ze helemaal niet te leveren. De certified bijgeleverde provider boxen hebben ze niet eens nodig.

Ze zijn alleen nodig voor die handvol eigenwijze mafketels die zich hobbyisten noemen ;)

 

Het is te hopen dat die CI+ ook nog dienst wenst te doen zonder dat deze verplicht in een CI+ box geplaatst dient te worden.

Dan kan ikke hem tenminste nog kwijt in mijn XP1000 om de vrouw gunstig te stemmen en ondertussen werken aan een softcam oplossing ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je niet jezelf wat aan het wijsmaken? 

Welke "wet" is dat dan ?

De Europese garantie op een product is 2 jaar.

Ik ken geen Belgische wet die u 5 jaar ondersteuning garandeert.

Ik weet alleen dat Telenet (kabel) een soort gebruiksondersteuning gegarandeerd heeft van 5 jaar.

Dit is een soort van vrijwillige policy die zij met hun klanten afspreken.

Van TV Vlaanderen heb ik nooit iets dergelijks gehoord.

Bewijs trouwens : Motors TV HD is er nu toch in de plaats gekomen van een SD zender, en die werkt enkel met de witte module.

Waar is dan uw ondersteuning voor oudere producten?

Ik heb toch gelezen, dat CD klanten een andere module kregen. Als mijn kameraad terug is van vakantie, zal ik eens polsen bij TVV, of zij ook omruilactie's doen.

Die wet, zal ik even opzoeken, alhoewel, is dit voor België of Nederland? Maar soit, in Nederland hebben ze toch (weliswaar via het gerecht) dat M7 nog een gehele poos irdeto moest ondersteunen, en in het slechte geval, kunnen ze een herhaling doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar komen die module. Binnen 6 maanden komen de zeven struikrovers wel weer met een gepaste oplossing, zoals ze al eerder hebben gedaan om de uk weer helemaal open te zetten ;)

 

Zijn er weer servers dan waar Sky UK weer werkt? Heb je een link?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch gelezen, dat CD klanten een andere module kregen. Als mijn kameraad terug is van vakantie, zal ik eens polsen bij TVV, of zij ook omruilactie's doen.

Die wet, zal ik even opzoeken, alhoewel, is dit voor België of Nederland? Maar soit, in Nederland hebben ze toch (weliswaar via het gerecht) dat M7 nog een gehele poos irdeto moest ondersteunen, en in het slechte geval, kunnen ze een herhaling doen.

Tja, sommige zeker ?

En was het echt krijgen, of kregen ze korting?

Het zou mij verwonderen dat ze zomaar iedereens CAM gratis gaan omruilen.

Deden ze dat dan met die witte ook ?

En dan nog, het blijft een kwestie van goodwill, met wettelijke verplichtingen heeft dit niets van doen.

 

En wat die Belgische wet betreft, je klinkt ineens een pak minder zeker.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...