Ga naar inhoud


Internet via sateliet in Spanje. Wie heeft hier ervaring mee?


Pretender1

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben me aan het orïenteren op sateliet internet in Spanje. De locatie is in het achterland van Benidorm, nabij het plaatsje Sella. Helaas is het niet mogelijk om via een netwerk verbinding te maken dus ben ik aangewezen op internet via de sateliet.

Overal kom ik Tooway tegen, dus is mijn vraag: heeft iemand ervaring met Tooway en of een ander sateliet internet systeem?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet,

 

Pretender1

 

P.S. moderatoren, sorry in geval dat deze vraag in de verkeerde subgroep geplaatst zou zijn maar ik kon de juiste subgroep niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik zit verder naar het zuiden en daar is Netllar actief in het buitengebied (Rural).
Ik heb Internet Rural 6 voor €19,95 excl.btw het een snelheid van 6Mb. In werkelijkheid haal ik meestal 5Mb en daar ben ik best tevreden mee.
Ze plaatsen gratis een antenne op je huis of op een paal, desnoods op een berg op je land met 100 meter kabel er tussen.
Ik kan ook nog kiezen voor 12Mb en dat kost €29,95/maand. Dat zal in de praktijk wel 10mB zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

internet via sat heeft een latency van circa 800ms

 

dat is dus bijna een volle tel voordat je reactie kunt verwachten als je bv op een link klikt.

het werkt best wel goed voor grote downloads / streams maar voor het kleine overdrachten erger je heel erg aan de stroperige reacties.

 

maar goed, iets is beter dan niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pretender1

Ik heb vanmorgen eens ingelogd op de two-way schotel van m'n buurman en eens gekeken wat die deed.

Om te beginnen zag ik dat ik een ping had van tussen de 800-1000msec.
Nou daar wordt je niet vrolijk van, zeker niet als je een telefoongesprek voert bijv. via Skype.
Verder zag ik ook dat de snelheid ongelofelijk fluctueert van 16Mbs tot bijna nul in in paar seconden. De gemiddelde speedtest kwam uit op 2 Mbs. Ik heb dat met mijn draadloos internet ook eens gehad wegens een storing in het netwerk en dat is een echte ramp. Tijdens gesprekken via Skype vallen steeds delen van het gesprek weg zodat het nagenoeg onverstaanbaar is.
Het is wenselijk een een goede constante snelheid te hebben en dat is op diverse "Speedtests" te controleren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het advies. Gisteren reactie van Wimax ontvangen dat zij geen bereik hebben in het achterland van Benidorm.

Ik zal mijn vraag ook nog even uitzetten op Spanjeforum.

Waarschijnlijk zal ik wel iets moeten met Tooway of een andere sateliet provider en zal de vertraging maar voor lief moeten nemen. Maar goed dat zal in de toekomst ook alleen maar sneller worden hoop ik   ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring in Spanje en wat de prijzen daar zijn...

Maar in Zweden en Denemarken werkt internet via 3G prima... Ik ben er erg tevreden over...  alles hangt er inderdaad wel vanaf hoeveel geld ze er voor vragen, en of ze net als in Scandinavie ruime datalimieten hanteren...

Maar je zou dit ook eens kunnen bekijken wat er op  dat vlak mogelijk is.

 

Zit je iets verder van een zendmast af is een buitenantenne (richtantenne) waardevol. Ik gebruik er ook eentje daar... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje:

 

Die idiote snelheidsschommelingen heb ik nog niet kunnen waarnemen (6 locaties ongeveer zelfde gedrag)

Denk toch dat er iets niet helemaal ok is afgeregeld in je 2way systeem.

Wat jij beschrijft hebben we nl ook gehad bij 1 van de 6 locaties en toen bleek dat de 2way schotel niet optimaal stond uitgericht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het advies. Gisteren reactie van Wimax ontvangen dat zij geen bereik hebben in het achterland van Benidorm.

Ik zal mijn vraag ook nog even uitzetten op Spanjeforum.

Waarschijnlijk zal ik wel iets moeten met Tooway of een andere sateliet provider en zal de vertraging maar voor lief moeten nemen. Maar goed dat zal in de toekomst ook alleen maar sneller worden hoop ik   ;)

Enkel 1 WIMAX provider? Er zijn er legio meer en welke WIMAX provider heeft dan geen geen bereik in Benidorm?(Ik kom daar nogal veel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...