Ga naar inhoud


Belasting op plug-in hybrides gaat fors omhoog.


edbe

Aanbevolen berichten

laat ik net door een witte cayenne zijn ingehaald met minstens 80km/u op de straatweg bij een school in amsterdam noord

ergo foute auto's en de gasten die ze rijden

(overal lopen de nieuwe eerste jaars studenten met vragenlijsten om de beurt  buurt te leren kennen, boems niet opgelet weer drie doden)

 

maar zonder dollen, de hybrits die vermeld worden door staatssecretaris Wiebes zijn natuurlijk wel PS monsters die hoeven toch geen subsidie.

alles wat je niet hoeft betalen in Nederland is subsidie, de rest is belasting

aangepast door Tonskidutch

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar in de test staat dus heel duidelijk, voor de particulier ver buiten het bereik en alleen interessant voor de ZZP-er door allerlei voordeelregelingen en de lage bijtelling.

Maw. deze auto is alleen interessant door andere belastingbetalers voor de kosten op te laten draaien en zelf van de voordelen gebruik te maken.

 

Mijn mening is dat de overheid hier dus gewoon niet aan mee moet werken over de rug van andere belastingbetalers.

 

Daarnaast moet er een verbod ingesteld worden voor het verstrekken van verbruikswaardes die in de praktijk nooit en te nimmer haalbaar zullen zijn en dus gewoon bedrog zijn.

Dan kan er wel gezegd worden "ja maar we houden ons aan de regels zoals die zijn opgesteld om het verbruik te meten" maar dat kan simpel opgelost worden door de klant het recht te geven om terug te gaan met zijn auto als het opgeven verbruik onmogelijk  gehaald kan worden en dat de leverancier dan verplicht wordt de auto zo aan te passen dat dit opgegeven verbruik in de catalogus wel behaald kan worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zal de een meer verbruiken dan de ander door "zijn loden schoenen" maar dat wil niet zeggen dat er dan maar waardes vermeld kunnen worden die gewoon helemaal niemand ooit zal kunnen behalen.

De opgegeven waardes zullen gewoon reëel moeten zijn en door een ieder die normaal rustig rijdt behaald kunnen worden.

Lukt dat niet dan gewoon terug naar de garage en mogen ze het daar voor eigen rekening aan gaan passen.

Vrijwel zeker dat als dit ingaat dat morgen de folders er heel anders uit zullen gaan zien.

 

En op zich ook erg vreemd dat dit zomaar mag immers koop je een pak hagelslag waar op staat dat er 250 gram in zit en het blijkt dat er maar 240 gram in zit dan schreeuwt een ieder moord en brand, is het groot in het nieuws en op TV en wordt zo'n leverancier bijna geboycot uit de winkel terwijl we het dan hebben over enkele centen.

Maar van een autofabrikant waar de auto 30% - 40% meer brandstof verbruikt dan is opgegeven wordt dit gewoon gepikt terwijl we het dan bij 10.000 km per jaar al over enkele honderden euro's per jaar hebben en over de gehele leeftijd van de auto dus over duizenden euro's.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In haal de waardes van de fabrikant wel hoor, het feit is dat de meerderheid gewoonweg geen "technical feeling" heeft om efficiënt om te gaan met een verbrandingsmotor.

Zelfs de meesten weten niets eens hoe je een motor op de beste manier op bedrijfstemperatuur brengt, ook het aanvoelen van het maximale koppel is de meesten vreemd, tja wat wil je dan nog inbrengen als je met zo een grote domme massa te doen hebt.

Tegenwoordig moet het allemaal voor hen geregeld worden want anders is de kous snel af.

 

Of hoe gemakzucht een kwelling aan het worden is.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto is om van a naar b te komen. Dan wil ik me niet moeten bezighouden met onzinnige dingen als bedrijfstemperatuur of koppel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel dit gaat gewoon over onterecht verstrekte subsidies door de grootste stuikrover van Nederland.

Nu deze struikrover er zelf achter komt dat het helemaal niet zo lekker zit met de verstrekte kortingen zijn de mensen die met deze rovers hebben meegelift en er voordeel mee konden behalen weer over de zeik omdat ze hun voordeeltje kwijt dreigen te raken. Dat terwijl ze op hun klompen (en aan de pomp) zelf al lang hadden kunnen aanvoelen dat dit op deze manier geen stand zou gaan houden.

 

Feit is dus gewoon dat voordat je als overheid een bonus aan een autofabrikant geeft je deze niet op zijn blauwe ogen moet vertrouwen. Maar eerst beter zelf je huiswerk moet gaan doen ipv. alleen maar naar een verhaal te gaan luisteren wat je graag zou willen horen en op basis daarvan kortingen gaan verstrekken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...