Ga naar inhoud


Belasting op plug-in hybrides gaat fors omhoog.


edbe

Aanbevolen berichten

De overheid gaat plug-in hybrides - auto's die zowel op brandstof als op elektriciteit rijden - de komende jaren fors meer belasten. Dat blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Wiebes van Financiën op Kamervragen.

Zo gaat de bpm, de aanschafbelasting, voor een Mitsubishi Outlander omhoog van 439 euro in 2016 naar 2306 euro in 2020. De bpm van de Volvo V60 dieselhybride gaat van 463 naar 2741 euro.

De bpm van de Mercedes S500 hybride gaat zelfs van 565 naar 6873 euro en die van de Porsche Cayenne hybride van 649 naar 10.527 euro.

De aanschafbelasting voor volledig elektrische auto's, zoals de Tesla Model S en de Nissan Leaf, blijft nul.

 

Snel achterhaald

Wiebes zegt wel dat de cijfers snel achterhaald zullen zijn. Want er wordt van uitgegaan dat de automodellen van nu in 2020 nog steeds nieuw te koop zullen zijn. Terwijl je mag verwachten dat auto's over vijf jaar weer een stuk minder CO2 zullen uitstoten, en dat er dus minder bpm over betaald hoeft te worden.

 

Het kabinet liet eerder al weten het gebruik van plug-in hybrides minder te willen stimuleren en meer in te zetten op volledig elektrische auto's.

 

man man man, straks janken ze weer dat iedereen gewoon weer de bezine of diesel wagen nemen....

aangepast door edbe

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is toch ook niet meer dan normaal, gewoon een benzine slurper met een stekker en dan krijgt die plots een voordeel ten opzichte van een andere auto die na die  50 km stukken zuiniger is.

 

Laat ze nu eens eerst de autobranche dwingen om met een geloofwaardige test aan te tonen hoe zuinig hun auto werkelijk in de praktijk is en dan de echt zuinige auto's gaan belonen met een belastingvoordeel ipv. de beoordelen op de gebakken lucht waar nu de autofabrikanten mee van de daken schreeuwen hoe zuinig hun auto wel niet is.

 

Ik heb er dus totaal geen probleem mee dat dit soort auto's veel meer belasting moeten gaan betalen en bij voorkeur ook nog met terugwerkende kracht omdat ze ten onrechte voordeel hebben gekregen.

 

Een nadeel is er echter ook want menig leaserijder zal deze slupers nu zo snel mogelijk kwijt willen en daarmee zal dus ook het door ons betaalde belastinggeld over de grens verdwijnen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eens helemaal ophouden over dat geneuzel over benzine slurpen. Ik bepaal zelf waar ik in wil rijden en niet één of andere milieu terrorist!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht overigens eens gehoord te hebben dat de BPM afgeschaft zou worden over een paar jaar....

waar hebben ze het dan over, of is dat plan ook weer op de vuilnisbelt gegooid sinds de de Grieken weer moeten spekken...?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja ja let maar op. Straks als iedereen een stekker auto heeft betalen we accijns per kwh. Als we nou gewoon eens zoals is toegezegd heel die bpm farce nu eens afschaffen, dan hoeven we toch ook niet van die belachelijke regels te bedenken?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze doen maar, ik heb die gele nummerplaten al jaren geleden verwisseld voor een veel goedkopere kleur .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eens helemaal ophouden over dat geneuzel over benzine slurpen. Ik bepaal zelf waar ik in wil rijden en niet één of andere milieu terrorist!

 

 

Ben ik helemaal met je eens en moet je ook helemaal zelf weten in welke auto je rijdt maar dan niet een enorm belastingvoordeel geven aan een zgn. schone auto die op papier super zuinig is (de 1e 100km) maar in werkelijkheid nog meer brandstof verbruikt dan welke grote middenklasse dan ook.

 

Want laten we eerlijk zijn er zijn:

-  er weinig die deze schoen op wielen hebben gekozen voor zijn geweldige uiterlijk

- er zijn er weinig die deze auto hebben gekozen voor zijn geweldige rijeigenschappen

- er zijn er weinig die deze auto hebben gekozen vanwege zijn lage verbruik

 

maar

 

Er zijn er wel heeeeeeeel veel die deze auto hebben gekozen vanwege de aantrekkelijke prijs zonder de BPM en de lage bijtelling.

 

En dat is geld wat we met z'n allen betalen terwijl het milieu er met deze auto (en ook andere auto's van dit kaliber) zeker niet schoner op is geworden.

Hier in de buurt rijden er 2, de een staat keurig elke dag aan de lader (deze eigenaar verteld wel dat zodra hij even naar de zaak moet en dan de snelweg op dat de accu bij de snelweg al zo ongeveer leeg is) maar de ander heeft zelfs geheel geen oplaadpunt, dus je kunt wel raden op welke brandstof die auto rijdt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als eenmaal de Elektro wagens de overhand krijgen  verzinnen ze weer een nieuwe belasting.

 

De heilige melkkoe is de auto nog steeds, en dat verhaal over de hybride's is ook een verzinsel, die Wiedes is de zoveelste amateur die ook niet meer weet van welke pijl  een boog maken, gewoon afzetten wegens incompetentie.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...