Ga naar inhoud


Yagi antenne


Mojo

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik bedoel een halve golf coax balun.

Of wat jij daar toont baluns genoemd worden?

 

http://n-lemma.com/calcs/dipole/balun.htm

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

 

dit is geen galvanische scheiding zie schema balun geeft dus kortsluiting

Als de yagi een open dipool is zou je geen kortsluiting hebben de balun maakt

net een kortsluiting

 

Met een coax balun ( https://ketel.home.xs4all.nl/ham/balun.htm  ) krijg je geen kortsluiting.

Maar je levert wel bandbrede in omdat een coax balun frequentie afhankelijk is.

En een yagi antenne die zal geen 300 omh zijn maar lager.

Gewoon een ontkoppel 100pf condensator lijkt mi dan ook de beste oplossing zoals al geopperd is door luisteraar.

en dat hij niet asymmetrisch is daar zou ik me geen zorgen over maken. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een zekering is te duur, een klein spoeltje of een kleine weerstand an een paar Ohm kunnen in serie met de antennevoeding staan.

 

Maar wanneer heb jij voor het laatst het tunerblik van en flatscreen proberen open te maken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees met interesse de bijdragen, vraag me telkens af waarom ik nu niets meer betreffende een yagi antenne waar Mojo mee gestart is terug vind in de uitleg en bijdragen

als ik op Google zou zoeken en yagi als zoek criterium invoer krijg ik les drie antenne bouw

terwijl ik meer over de yagi wilde weten

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Balun is een onlosmakelijk deel met een Yagi antenne, het vormt een aanpassing tussen transmissielijn en Yagi antenne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje enkel dat TS geen yagi's wil stokken maar bang is dat zijn ontvanger kapot gaat bij

aansluiten yagi omdat de 5v voor de antenne versterker kortgesloten wordt.

Een eligante oplossing is een antenne versterker zoeken die op 5 volt werkt en die versterker

bij antenne plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...