Ga naar inhoud


Bestaat dit nog bestemmeling betaald telefoonkosten na aanvaarding?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik kijk regelmatig films, de een al wat recenter of ouder dan de andere.

Omdat telecommunicatie mij boeit, en ik dit toch regelmatig zie, vroeg ik me af, of het volgende nog bestaat.

Persoon gaat naar een publieke telefooncel, en drukt een nummer in.

persoon krijgt een telefoniste en meld wie hij wenst te bellen. De operator belt naar die persoon, en als die de kosten van het gesprek aanvaard, worden beiden met elkaar in contact gebracht.

Waar je dat ook veel zag, was in "schone schijn", waar bucket het gesprek aanvaarde van haar nooit te ziene zoon scheridan.

Ik weet wel dat films en andere fictief is, maar ik vermoed, dat dit ooit wel bestaan heeft. maar bestaat dit nog? In België, heb ik dat nooit gekend.

Het enige, dat ik ken zijn de bel me sms'jes, die je kan sturen als je bel bedrag beneden een bepaald bedrag staat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was erg makkelijk vroeger....

In Zweden bestaat het intussen ook niet meer... het fenomeen heette  "BA-Samtal"  een BA gesprek... waarvoor BA staat voor "Betalas av Adressaten" (= wordt betaald door de bestemmeling)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Telefooncel, telefooncel....

Laat me even nadenken....

 

Nee ik geef het op :grin:

dat waren van die glazen urinoirs waar het wc papier niet op een rolletje zat maar in een boek.

Voor de verveling hadden ze daar ook een apparaat ingezet met een draaischijf en een munt automaat waar je de poetsvrouw wat geld gaf :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Telefooncel, is een andere naam voor Tardis! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor America en Canada is het nog eenvoudiger wereldwijd collect te bellen.

Je neemt ieder landlijn toestel, thuis, op straat of in de woestijn en draait een "0".

Dan komt de operator aan de lijn en je zegt "Operator, I would like to place a collect call".

Dan vraagt dat mens welk land en nummer, draait dat en blijft in de lijn tot er geantwoord wordt en vraagt dan of de andere kant de kosten overneemt. Wordt er "ja" gezegd gaat ze uit de lijn en je kunt spreken.

 

Heb het vaak genoeg gedaan. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...