Ga naar inhoud


Gasfornuis blijft continue vonken maken


wanderer

Aanbevolen berichten

Mijn gasfornuis heeft een automatische vlamontsteking, dwz om het gas aan te doen druk ik de gas toevoer regelknop in en dan volgt er een ontstekingsvonk zodat de gaspit aangaat. Normaal gesproken stopt de vonk zodra ik de knop niet meer indruk. Echter sinds enige tijd blijft het continue vonken zonder dat de knop wordt ingedrukt. Iemand dit al eens bij de hand gehad en enig idee hoe dit op te lossen?

 

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb weet van 2 systemen:

1. Bij het aanzetten van één der gasbekken (meestal 4), gaan er 4 vonken over de 4 bekken.
2. er is een aparte knop.

Als ik je bericht lees, denk ik aan 1. maar is het bij één specifieke knop, of alle maal?

Maar bij zo'n systemen, hou ik liever mijn handen af, gas is niet mijn ding en vind het te gevaarlijk om zelf hersteller te spelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit het hele geval maar af voor het knalt 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een Ariston gasfornuis met 6 branders, de middelste branders (de wokbranders) vonkt nu dag en nacht, maakt niet uit welke knop gebruikt wordt, is het mogelijk om na verwijderen van de knoppen het voorpaneeltje te verwijderen? ik zie wel een paar schroeven, maar die kunnen ook dienen om de knoppen vast te zetten....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het gas afgesloten 

voor de veiligheid van alles 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Meestal een kewestie van moeders die iets te fanatiek heeft schoongemaakt met water in de buurt van de knop.

Stekker van het vonkmechanisme even uit de wandcontactdoos en dan met een föhn een poosje op de betreffende knop richten, proberen naar binnen te blazen.

 

Na een aantal minuten weer even testen door de stroom aan te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel erg off-topic, maar is het, als je hem toch uit zou moeten bouwen, misschien een optie om over te stappen op een inductieplaat?

Heb het hier ook gedaan, kost wel wat, maar het is in alle opzichten een verademing.

Geen afvalgassen, geen koolmonoxide, geen vonkende toestanden, geen gas wat per ongeluk aan of uit gaat met explosie-gevaar, geen katten die hun poten branden, geen per ongeluk droog kokende pannen die oververhit raken, makkelijk schoon te maken, makkelijk exact continu op een bepaalde temperatuur te houden, ziet er blits uit, nooit meer "heb ik het gas wel uitgedaan" als je van huis weg rijdt, enz.

Moeders-de-vrouw zegt nog regelmatig: "Hadden we dit maar eerder gedaan".

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb jij ooit een echte Chefkok zien koken op een inductieplaat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit een echte Chefkok zien koken, behalve mogelijk een flits in een programma op de buis.

Jij wel?

 

Maar dat maakt de paar voordelen die ik opsom voor een thuis-situatie niet minder relevant, los van het feit dat het facetten zijn waar een Chefkok zich niet druk over hoeft te maken mocht ie al benul hebben van afvalgassen e.d.

En mogelijk heeft ie nog nooit ervaren hoe fijn een inductieplaat is. Wisten wij voor we het gingen uitproberen met een goedkoop duo-plaatje van de Aldi ook niet (wat overigens iets totaal anders is dan de serieuze plaat die we hier nu hebben met 10x meer mogelijkheden).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...