Ga naar inhoud


Gasfornuis blijft continue vonken maken


wanderer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als belg, kan je maar beter op gas blijven, dit terzijde.

Maar het lijkt me niet aangeraden dag en nacht dit te laten vonken. Als dit met een stopcontact is, stekker er uit. Een vaste aansluiting, kijk of je die kring uit kan zetten middels een zekering in de zekeringskast.

Te overijverig zijn met water, heb ik nog meegemaakt, maar dat was een volledige elecktrische plaat.

Als het vermoeden is te ijverig is omgegaan met water, zou ik er toch een erkende stielman bij halen, hij kan ook andere vitale onderdelen controleren op correcte werking. Gas,blijft gevaarlijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn peperdure Godin (nooit kopen, wat een rot ding) doet dat ook, gelukkig maar een vonkje per 2 minuten maar dat doet ie al 3 jaar. Het blokje electronica dat er in zit is defect en Godin wil een godsvermogen hebben voor dat onderdeel. Het best kan je de bovenplaat even verwijderen en de draad van de betreffende brander afkoppelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

Dan zal de oorzaak in vocht gelegen hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik werk als kok in een redelijk goed restaurant (geen sterren, maar we draaien mee) en er word nooit meer iets op gas gedaan! Inductie platen (zeker de dure jongens bij ons) kun je op de graad nauwkeurig afstellen. Geen geklooi meer met thermometers en het vuur aan, vuur uit spelletje. Inductie is de aankoop van de echt kok deze dagen en ja er zijn wat eigenwijze oudjes die alles op gas moeten doen, maar dat is meer de angst voor verandering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2021 om 17:27, Rene82 zei:

en ja er zijn wat eigenwijze oudjes die alles op gas moeten doen, maar dat is meer de angst voor verandering..

 

zo hee, na 6 jaar wel een gedurfd statement aan die oudjes..............

 

Op 19-7-2021 om 17:27, Rene82 zei:

Inductie platen (zeker de dure jongens bij ons) kun je op de graad nauwkeurig afstellen.

mocht je voor af de pan of ketel hebben gewogen en de hoeveelheid voedingsmiddelen hebben gewogen en gecategoriseerd dan kun je net als op  ruimteschip enterprise "next generation" het voedsel op de graad precies toebereiden in "the replicator" (molecular synthesizer).

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2021 om 16:27, Rene82 zei:

Inductie is de aankoop van de echt kok deze dagen en ja er zijn wat eigenwijze oudjes die alles op gas moeten doen, maar dat is meer de angst voor verandering..

Absoluut niet, gas koken is veel goedkoper en milieuvriendelijker dan elektrisch....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2021 om 17:57, wanderer zei:

Absoluut niet, gas koken is veel goedkoper en milieuvriendelijker dan elektrisch....

Wat je milieuvriendelijk noemt, hoeveel verbrandingsgassen wil je in de keuken hebben? Of heb je een afzuigkap van minimaal 300 m3 per uur? (TNO advies)

Wij koken al 30 jaar elektrisch waarvan de laatste 18 jaar inductie. Hier komt geen open gasbrander meer de deur in... Alleen nog in de CV ketel.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...