Ga naar inhoud


CanalDigitaal raakt recreanten met verlaten Astra1


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik ben maar wat blij met can dig.  Verblijf  s"winters al 15 jaar op een camping in Zuidoost Spanje. Hoe zou ik de lange avonden doorbrengen zonder TV? En sommigen hier vinden  C D duur, Het valt wel mee, ik heb een jaar abonement  wat ik ook thuis gebruik. Wat de grote en prijs van een schotel betreft, ik heb hier een schotel nodig van 100 cm en die is al te koop voor € 29 in Roermond. Inderdaad zijn de campers die hier staan wat betreft hun dakschotel slechter af. Mijn ervaring is dat zij met hun 80 cm geen ontvangst meer hebben van Astra 23.5 met hun toch wel erg dure instalatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bakken geld?, wat is nu €22.-- p.m., zelfs ik kan het betalen en ben zeker geen miljonair.

Als je eens wist in hoeveel onzinnige dingen mensen geld steken, bijv. staatsloterij, kans dat je wint nihil.

 

En wat is er slecht aan het geboden programma aanbod van de NPO?, ja voor meerderen hier is het gras groener bij de buren.

 

Ik kijk ook best veel naar de Duitse TV, maar geen nagesynchroniseerde films, etc.

Ook hun praatprogramma's komen nogal droog over.

Wat blijft er dan nog over (voor mij)?, Uitzendingen als Tatort en documentaires, that's all.

 

Geef eens voorbeelden van wat jou aanspreekt op de "buitenlandse TV".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar thema binnen een thema is wederom off topic

ik zou zeggen je kunt er ophef over maken dat de astra 19,2 zenders verdwijnen of je kunt kijken naar HET alternatief

want dat het ging gebeuren wisten we

want dat het gaat gebeuren weten we

want we kunnen er niets meer aan veranderen (heb je tien jaar tijd voor gehad)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli, dat is precies wat ik zeg, voor de een is het aanbod prima, voor de ander zit er niet echt iets goeds bij...  ik schreef niet dat de programma's "slecht" zijn, maar ik zie er totaal geen meerwaarde in ten opzichte van de Duitse tv. Ik vind de Duitse TV gewoon beter, en bovendien kost me dat geen abonnement... dus dan is voor mij de keuze gauw gemaakt.

 

Het gaat er ook niet om of ik die 22 euro wel of niet kan betalen... uiteraard "kan" ik dat, en meer ook, maar de vraag is eerder of het bedrag in orde is voor het gebodene.... en dat is in mijn geval niet zo... vandaag dat ik het heel erg duur vind voor wat "IK" krijg....

 

Ik kijk erg graag Krimi's.... je hebt dan Tatort, Polizeiruf, de zaterdagkrimi's zoals "Der Kommissar und das Meer", Das Duo, Ein Starkes team etc etc... ook de krimi's op vrijdag staan bij mij altijd aan.... en dan niet te vergeten de goede drama's die uitgezonden worden op de Duitse tv.  Ik waardeer ook de consumentenprogramma's als WISO.... en kijk regelmatig naar de talkshows van Anne Will, en vroeger deze met Günther Jauch... en zo nu en dan ook andere talkshows.  Na het Zweedse journaal "Rapport" van haf 8, schakel ik altijd naar de Tagesschau.... en daarna om 8.15 uur begint da altijd de "film".

Nagesynchroniseerde reeksen als Inspektor Barnaby of Vera om er 2 willekeurige te noemen,  kijk ik ook altijd erg graag...  mij stoort de synchronstem totaal niet, dat wordt door de duitsers erg goed gedaan... alle belangrijke buitenlandse acteurs hebben hun eigen synchronstem, dus je herkent de acteur gewoon aan zijn stem.... niets mis mee.

Afgelopen weken waren er bovendien een aantal erg mooie documentaires over o.m. de trek van de vogels, het "eeuwige" ijs etc....  Voor mij is het aanbod uitstekend.  Ik heb gisteren en eergisteren bijvoorbeeld ook naar de Noorse reeks "Die Besatzung/Occupied" gekeken.... de reeks bestaat uit 10 delen en werd op Arte uitgezonden....

 

Maar, alles is uiteraard een persoonlijke kijk op de zaak.  Ik vind het aanbod op m.n. de Duitse tv stukken beter als wat op de Nederlandse tv te zien is, en bovendien kost het me niets, ik koop eenmalig mijn satelliet installatie en kijk, zonder me druk te maken over opname beperkingen van de smartcard, en hoef geen abonnement te betalen....  voor mij de ideale oplossing...  ik zie geen enkele reden om een abo op de NL televisie tenemen, want als ik het NL journaal eens wil zien, kijk ik wel even via digitenne of anders via BVN... is allebei gratis, en zó vaak gebeurt dat nu ook weer niet, want ik weet heus wel wat er gebeurt via de SE en DE televisie

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt helemaal gelijk betreffende je voorkeur daar die ook mijn voorkeur is gezien; het FTA aanbod uit Duitsland tot 2017 en het commercieel aanbod van NL via CD-M7  (NPO is inclusief commercieel wegens de doorgeefluik situatie)

 

maar daarom gaat het niet

 

Ook al wijzigen de Duitsers met alle zenders naar hotbird 13,0 Oost

ik zal mee moeten verhuizen

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,  Waar heb jij gehoord dat de duitsers naar de Hotbird verhuizen??

 

áls ze al zouden verhuizen, verhuis is uiteraard mee ;)  ik wil dit pakket niet missen!

Ik kijk erg weinig commerciele (duitse) tv... maar ik hoop dat de SD uitzendingen toch nog lang blijven bestaan, want anders zal ik naar HD+ moeten, en dan zit je met beperkingen bij de opnames....  en dat wil ik niet. De SD kwaliteit is overigens gewoon uitstekend. Zo nu en dan is er uiteraard wel een goede reeks op een commercieel station.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet helemaal niets, je kunt wel als een schaapje mee verhuizen.

Maar als je NIET mee verhuist "als een schaapje"?  De koppigheid van een ezel lost niks op!   

Of heb jij nog steeds een analoge tuner staan? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als er niets meer is om te mopperen ga je vanzelf wel overstag.

 

Het gezegde is iet voor niets; ze kunnen niet met elkaar leven, maar ook niet zonder elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gezeur gaat over luxe problemen.

Kijk eens hoe we uitgemolken worden door de staat en de nutsbedrijven met belasting, belasting over belasting, opcenten, vastrecht, waterschap, ozb en ga zo maar door.

En dan jammeren om een abonnementje met smartcard van CD?   :crazy:

Wat kost een dagblad tegenwoordig?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost een dagblad tegenwoordig?

 

Heb jij daar nog een abonnement op?

En anderen in je straat?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook hier nog een dagblad, elke ochtend rond 5 uur in de brievenbus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Ik vind het aanbod op m.n. de Duitse tv stukken beter als wat op de Nederlandse tv te zien is,...".

 

Blijft de vraag, wat is er dan beter aan?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...