Ga naar inhoud


Een fontein als antenne


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bijzonder: een antenne gemaakt van zeewater (en niets meer!)

Een bijzondere innovatie uit Japan.

Mitsubishi Electric heeft een antenne ontwikkeld die bestaat uit zeewater. Het water dat de SeaAerial de lucht in schiet, ontvangt radiogolven en geeft deze door aan een ontvanger. De antenne is bijvoorbeeld handig voor schepen.

Lees hier verder en bekijk de vele afbeeldingen: http://www.cleartechnology.nl/bijzonder-een-antenne-gemaakt-van-zeewater-en-niets-meer/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 April is

 

Bijzonder: een antenne gemaakt van zeewater (en niets meer!)

Een bijzondere innovatie uit Japan.

Mitsubishi Electric heeft een antenne ontwikkeld die bestaat uit zeewater. Het water dat de SeaAerial de lucht in schiet, ontvangt radiogolven en geeft deze door aan een ontvanger. De antenne is bijvoorbeeld handig voor schepen.

Lees hier verder en bekijk de vele afbeeldingen: http://www.cleartechnology.nl/bijzonder-een-antenne-gemaakt-van-zeewater-en-niets-meer/
 

 

1 April is echt pas over 2 maanden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als het echt is is het wel een geniaal idee, maar zoals de Drs zegt, het is pas over 2 maanden 1 april :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audiofielen en High-Enders zijn het erover eens dat als je zo´n antenne gebruikt, het geluid duidelijk beter en  vooral "sprankelender" klinkt.

 

Ik ga morgen het volgende proberen: ik maak een stuk snoer met aan beide kanten een bananenstekker.

De ene kant met de bananenstekker stop ik in de antenne-ingang van mijn radio en de andere kant met de bananenstekker duw ik in mijn reet.

Dan ga ik op een hoog balkon staan en pis naar beneden. Ik weet zeker dat dit een niet te evenaren ontvangst zal gaan geven.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet zo dat een waterstraal en schrikdraad een effectievere werking had, dat is hier ook wel eerder aan de orde geweest.

 

 

 

 

Daarna konden sommigen ook alles horen....

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dankzij de natuurlijke magnetische eigenschappen van het zout

 

Hier ben ik gestopt met lezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De waterstraal wordt door een magnetisch veld omhoog gespoten en de hoogte ervan bepaalt de frequentie. Een 25 meter hoge straal zendt en ontvangt bijvoorbeeld signalen tussen de 2 en de 200 megahertz.

 

Door een magnetisch veld omhooggespoten?

Jaja...wie het geloofd wordt heilig.

Zo zie je maar weer dat je journalisten alles op de mouw kan spelden.

 

Lijkt me vooral makkelijk om zo´n antenne in resonantie te brengen. Een bedveer-matras als antenne doet het echt beter.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mis nog de passage over de elfjes en de invloed van het maanlicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig: Effective insulation is achieved with a quarter-wavelength tube in the nozzle.  :D :D :D :D :D

 

Sprietje..dit is niet je ernst hè.....Als je een beetje kennis van elektronica en antennes hebt dan weet je dat dit een hoax is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contacts

Mitsubishi Electric Corporation

Customer Inquiries

Information Technology R&D Center

www.MitsubishiElectric.com/ssl/contact/company/rd/form.html

www.MitsubishiElectric.com/company/rd

or

Media Inquiries

Katsunobu Muroi, +81-3-3218-2346

Public Relations Division

prd.gnews@nk.MitsubishiElectric.co.jp

www.MitsubishiElectric.com/news

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...