Ga naar inhoud


Geen beeld op NED1HD en NED3HD, wel op NED2HD


jlpmolenaar

Aanbevolen berichten

Op het adres van mijn ouders in zuid Frankrijk hebben we een duo LNB met 4 uitgangen op een 60cm schotel en een Philips DSR8121. Op de ASTRA19 hebben we een optimaal signaal en de DUO LNB met behulp van het malletje waterpas gezet. Helaas ontvangen we maar de helft van de Astra23 zenders. NED2HD, RTL4HD, RTL5HD wel, maar NED1HD, NED3HD, VeronicaHD niet. Hoe kan dit, wat doe ik fout?

 

Gr. Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat malletje werkt daar niet, omdat in het zuiden van Frankrijk de hoek van de duo lnb anders moet.

Het hangt ook af op welke locatie de schotel hangt, best mogelijk dat ook de duo lnb daar niet geschikt is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jaap

Als je even opgeeft in welke plaats de schotel in Frankrijk staat, zal ik wel even kijken hoe de zaak afgesteld moet worden.
In ieder geval zul je de kop van de Astra 23,5 in de klem moeten zetten en de schotel op de Astra 23,5 moeten uitrichten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Regusse in de Var moet de duo-lnb 12,3 graden schuin staan, dus net iets meer dan de 11 graden die het malletje aan geeft. De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de schotel moet optimaal op deze satelliet uitgericht worden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Regusse in de Var moet de duo-lnb 12,3 graden schuin staan, dus net iets meer dan de 11 graden die het malletje aan geeft. De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de schotel moet optimaal op deze satelliet uitgericht worden.

 

 

Waarom doe je nou niet meteen dit?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik begrijp jlpmolenaar ook niet.
De schotel samen met de duo-lnb is speciaal ontwikkeld voor de situatie in Nederland. In Regusse in de Var (du verdon) is de situatie behoorlijk anders.
Daar past de duo-lnb niet helemaal goed op die schotel en dan moet je niet eigenwijs zijn om de schotel op de sterke Astra 19,2 uit te richten maar natuurlijk op de zwakke Astra 23,5 en natuurlijk met een schuinte van 12,3 graden met de kop van de Astra 23,5 in de klem.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Uiteindelijk toch maar een grotere schotel van Sedea gekocht van 86 cm en konig twin Lnb voor 8ocm schotel. De schotel op de Astra 19,2 gericht en de 23,5 uitgericht door hem naar bovenschuin af te richten met behulp van een goede satfinder.

 

Dit ingelukt en er is beeld! Ik vermoed dat de quad twin kop van van canaal digitaal defect was. De zwakste transponder is de 12187 waar npo 1 en 3 opzitten. Ben blij dat het gelukt is en misschien dat een ander zijn voordeel hiermee kan doen

!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...