Ga naar inhoud


Astra geeft Nederlandse camperbezitters LNB-advies


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Astra geeft Nederlanders die in het buitenland op vakantie met camper of caravan naar satelliettelevisie willen kijken, gericht adviezen welke schotel en LNB gebruikt kan worden.

Astra stelt dat de keuze van de LNB – in de volksmond ook wel schotelkop genoemd – ertoe kan zorgen dat het beste rendement uit de satellietschotel gehaald kan worden. Astra is onderdeel van het Luxemburgse satellietbedrijf SES dat wereldwijd actief is. In Europa zijn via vijf Astra-satellietposities meer dan duizend tv- en radiozenders ongecodeerd – dus zonder abonnement en smartcard – te bekijken en beluisteren. Daarnaast bieden de My Group-aanbieders tv-pakketten met Nederlandse en Vlaamse zenders in abonnementsvorm aan.

Astra demonstratiecamper

De komende maanden gaat Astra met een grote demonstratiecamper op pad om in heel Nederland voorlichting te geven over het gebruik en de mogelijkheden van satelliettelevisie. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel caravan- en camperbezitters beschikken over een satellietschotel, maar niet goed op de hoogte zijn van wat ze er allemaal mee kunnen. Daar wil Astra, onderdeel van ’s werelds grootste satellietonderneming SES, de komende maanden verandering in brengen.

Sander Janson gezicht campagne

Het gezicht van de voorlichtingscampagne is Sander Janson. Hij is bekend van populaire programma’s als Campinglife en Snowmagazine. Zie je Sander, dan denk je aan vakantie. Zijn portret is levensgroot afgebeeld op de camper van Astra. Samen met het promoteam en lokale Astra service dealers kom je hem deze zomer overal in Nederland tegen. De aftrap vond eind april al plaats op de Camper Experience in Zandvoort. Behalve op verschillende campings zijn ze dus ook te vinden op grote evenementen, zoals de Vierdaagse van Nijmegen van 19 tot 22 juli. Welke campings en evenementen er worden aangedaan en wanneer is te vinden op www.onastra.nl

Ultra HD in camper

Wat veel schotelbezitters niet weten, is dat je diezelfde schotel die je op de camping gebruikt, ook eenvoudig thuis kan aansluiten. Veel uitzendingen die via de satelliet worden aangeboden, zijn in HD of zelfs Ultra HD. Juist thuis hebben de meeste mensen de beste TV’s staan, waarmee deze uitzendingen vol tot hun recht komen. Astra wil met de Tour 2016 samen met Astra Service Dealers de mensen voorlichten over de mogelijkheden die hun mobiele satellietschotel ook thuis kan bieden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

CD/M7 zou beter ook eens reclame gaan maken op NPO en de commerciëlen.

En  dan niet zoiets als "wij hebben het beste beeld", et cetera, maar een beetje objectief.

Ziggo maakt toch ook reclame, die zijn genoeg in the picture.

Doe er een paar goede aanbiedingen in, dat lokt de NLer wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een anders een openhuizenproject  'gluren bij (of turen met) de buren' waarbij je eens kunt kijken wat buurman/vrouw nu zoal kan bekijken met die schotel. Deelnemende buren meet schotel krijgen dan van CD een maandje een pakket naar keuze kado (ik noem maar iets).

en/of

CD komt met de camper bij u in de straat/wijk dan wel via de Postcodeloterij kun je een schotel winnen, als straatprijs.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of SES ASTRA schroeft tijdens de vakantiemaanden (looptijd recreatie pakket) het signaal een beetje op en verbreed de beam zodat die vakantieganger met (kleine)schotel ook in het buitenland goede ontvangst heeft.

Ik zie tegenwoordig al Campers met een 120+ cm wok op het dak.

Mijn eerste vakantieschotel was 35 cm met 1 LNB, en toen had ik ook voldoende (stabiel) beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hulkman

Je kunt het signaal van een transponder niet opschroeven.
Ook kun je de footprint niet groter maken. Dat ligt vast is de aanpassing van de parabolische vorm van de eerste en tweede reflector die de satelliet gebruikt.
Ze kunnen de footprint wel in zijn geheel verleggen maar dan komen er vast een heleboel mensen elders in Europa in opstand omdat zij dan weer niets kunnen ontvangen.

Maar wist je dat je de Nederlandse zenders in de Algarve goed kunt ontvangen met een schotel van 65cm?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7,Nederlandse inwoners en Spaans buitenverblijf, passen allemaal in het rijtje. Helaas heeft M7 voor 23,5° gekozen voor de astra satellietkeuze, waardoor het niet optimaal meer is om deze te ontvangen. ses astra en M7 hadden beter eens (als ze dat niet gedaan hebben) eerst rond de tafel gezeten, voor dat ze aan hun tour begonnen. Dan kon men een oplossing zoeken, om met een kleinere antenne, goede ontvangst te hebben in Spanje, en dan was/is een promotie tour beter. Als ik kennissen mag geloven, gaan veel Nederlandse mensen naar Spanje, en als je als satelliet uitbater op tournee de mensen moet vertellen dat ze een wok van 80 cm moeten meedoen naar Spanje om hun thuiszenders te kunnen zien, blijkt me dit niet echter goede reclame te zijn, en zullen mensen afschrikken. Want niet iedereen kan een joekel van 80 cm meenemen op camping naar Spanje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger namen ze een tentje en een transistor radio mee.

Ga dan in een hotel of in de kantine zitten wanneer je tv wilt kijken.

 

De expads hebben geen probleem met een wat grotere schotel bij het huis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger namen ze een tentje en een transistor radio mee.

Ga dan in een hotel of in de kantine zitten wanneer je tv wilt kijken.

 

De expads hebben geen probleem met een wat grotere schotel bij het huis.

Vroeger konden (de kids) (ze) nog zonder tv, en deden bepaalden avontuurlijke reizen. Nu hebben ze ontwenningsverschijnselen als ze X uur (minuten?) geen internet hebben, en 1 aflevering van hun soap e.d. niet hebben gezien.

De tijd samen op camping tv zien, is op vele plaatsen gedaan, als ik bepaalde kennissen mag geloven.

Anderen zeggen dan, je moet mee met je tijd. Maar M7, jammer voor bepaalden. Want met een selfsat HD30 bvb perfecte ontvangst voor bvb 19,2 en 28, maar net te weinig voor 23 op bepaalde plaatsen.

maar astra ses, mag ook wel eens komen naar België, dan zou ik zelfs speciaal, als het niet te ver is, eens gaan zien. Benieuwd wat ik nog allemaal zou kunnen opsteken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cees

 

In veel hotels, kan ik niet de gewenste content ontvangen. In een kantine moet ik genoegen nemen met content die een ander wil zien.

 

Dus neem ik toch liever m'n eigen schoteltje mee. Al was het alleen maar omdat het kan.

 

Wat moet je met een transistor radiootje? Zelfs radio-wereldomroep bestaat niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje:

 

Het gaat me meer eigenlijk om de keuze die CD altijd zogenaamd moet maken. En wat betreft niet kunnen? Als ze het kunnen redden om het signaal naar onder te schroeven (3/4 jaar geleden) dan kan die ook best weer wat omhoog.

 

Ik geef toe dat ik niet weet hoe het precies werkt, maar ik denk zo dat als je het grondsignaal wat steviger maakt er best wel wat gewonnen kan worden.

 

Ik zal vorige week in Hilvarenbeek met een technisat multisat schoteltje en had problemen genoeg om signaal te krijgen. Zat wel wat bladerwerk in de weg, maar toch, het is nu allemaal best wel krap mede door de psk en dergelijke.

aangepast door hulkman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het kunnen redden om het signaal naar onder te schroeven (3/4 jaar geleden) dan kan die ook best weer wat omhoog.

 

 

En dat kan ook niet. Ik begrijp niet waar je hier op doelt, maar aan signaalsterkte valt niks te "schroeven". Het is geen AM-zender.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het dan goed dat al voor de lancering van een satelliet wordt bepaald de signaalsterkte die verschillende transponders gaan verspreiden en dat het na de lancering alleen een kwestie is van aan- of uitzetten?

En eventueel zenders toevoegen of verwijderen van zo'n transponder?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle transponders hebben een bepaald vermogen. Dat zijn gewoon technische specificaties die voor de lancering zijn bepaald.
Jij kunt je versterker in de TV die het geluid verzorgt ook niet zo maar het dubbele vermogen geven.
Ze kunnen de aanwezige transponders (meestal een stuk of 60) aan of uit zetten want ze staan ook niet allemaal aan en ze kunnen de transponderspecificaties veranderen. Hoe moeilijker je de transponderspecificaties maakt des te meer zenders er op kunnen en een des te grotere schotel heb je nodig om ze te kunnen ontvangen.

Ze hebben destijds gewoon voor een onmogelijke footprint gekozen die van IJsland loopt tot Irak en Iran.
Wie heeft daar nu behoefte aan. Tja, en hoe groter het gebied is wat bestreken kan worden, hoe zwakker het signaal natuurlijk wordt. Lang leve de Astra 23,5. Dat hebben ze bij de footprint van de Astra 19,2 beter bekeken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens even de footprints erbij gepakt:

 

astra 19.2:

 

post-31470-0-38393900-1463161405.png

 

astra 23.5:

 

post-31470-0-14864800-1463161411.png

 

Gebied waar niemand zeurt is blauw, rozige gebieden zitten de klagers want daar kun je niet meer met 60 cm schotel toe om nederlandse pakket te ontvangen.

 

post-31470-0-95264800-1463161415.jpg

 

Feitelijk dus de volledige west en zuid kust van spanje, portugal, sicilie en noorden van Marokko.

Scandinavie heeft ook heel iets moeten inleveren.

Nou, dan weet je waar je in vervolg niet meer op vakantie moet gaan :)

 

Je kunt nu wel wat verder oost europa in. Wellicht daar eens de new frontier opzoeken ;)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...