Ga naar inhoud


Geen beeld meer op NPO en RTL kanalen (oplossing)


Varkentjes

Aanbevolen berichten

Er zijn bij Canal Digitaal vannacht volgens planning een groot aantal zenders gewijzigd waardoor, bij de mensen die geen Canal Digitaal box gebruiken, nu de meeste Nederlandse zenders op zwart beeld zullen staan. Nieuwe zenderlijsten zijn er nog niet, dus je moet het even zelf met de hand corrigeren.

 

Dit gaat als volgt:

 

Ga naar NPO1 HD

-> Menu

-> Instellingen

-> Zender zoeken

-> Handmatig zoeken

Stel de zoekmodus in op Gebruikergedefinieerde transponder

Wijzig de waarde bij Symbolrate van 27500 naar 29900

Druk 2x op OK

 

Herhaal deze stappen voor NPO2 HD en RTL4 HD

 

Alle andere zenders moeten nu automatisch weer beeld geven.

aangepast door Varkentjes
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks, werkt perfect.

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

 

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

probeer eens 29900

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaaa, ik drukte even een nulletje te veel :-) nee, het probleem is dat ik niet de symbolrate kan veranderen, dat is gekoppeld aan de frequentie. Ik moet dus zoeken naar frequentie 12187 MHZ waaraan die 29900 zit gekoppeld. En dat kan ik dus niet vinden :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, werkt perfect!!!

Stond al vreemd te kijken dat al deze zenders op zwart stonden.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jaaaa, ik drukte even een nulletje te veel :-) nee, het probleem is dat ik niet de symbolrate kan veranderen, dat is gekoppeld aan de frequentie. Ik moet dus zoeken naar frequentie 12187 MHZ waaraan die 29900 zit gekoppeld. En dat kan ik dus niet vinden :-(

Kan je een nieuwe transponder toevoegen?

Gewoon een nieuwe transponder voor deze frequentie aanleggen met alle parameters.

Je hoeft in principe de oude niet te wissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even door de menu's zoeken tot je het transponder menu gevonden hebt.

En dan bij de opties kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, geen transpondermenu is dit orgel te vinden hoor..goede raad is duur..Heb jij ervaring met de topfield 2401CI+? de andere twee frequenties heb ik wel in de puldown van frequenties gevonden met de juiste symbol rate, alleen die van NPO1 en drie niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...