Ga naar inhoud


CanalDigitaal Nieuwsbrief juni 2016


Noordzee

Aanbevolen berichten

Vanmiddag ontving ik de nieuwe nieuwsbrief. 

Bij controle bleek dat de zender van de maand (Duck TV) kennelijk deze maand te ontvangen is met mijn Basis-pakket, want ik kan deze zender nu ontvangen. 

 

Wellicht leuk voor jullie kinderen of kleinkinderen.....

 

 

Zender van de maand 


In de schijnwerpers trans.gif Leuk en leerzaam. Dat zijn de programma’s voor peuters en kleuters die DuckTV uitzendt. CanalDigitaal brengt deze zender in de maand juni onder de aandacht. DuckTV is onderdeel van ons FamilieHD-pakket en te ontvangen op kanaal 39.

DuckTV barst van de vrolijke programma’s voor de jongste jeugd. Van Kiekeboe tot Zack en Ziggy zijn alle programma’s erop gericht om de verbeelding en creativiteit van uw (klein)kinderen te ontwikkelen.

Met dank aan DuckTV mogen we bovendien een leuk prijzenpakket weggeven. Daarvoor moet u nog wel even de prijsvraag goed beantwoorden.
   
 
 
CanalDigitaal voegt 192TV toe aan zenderaanbod trans.gif
 
192TV is dé zender voor de 40-plusser die van muziek houdt. De zender toont 24 uur per dag clips en TV-optredens van de jaren ’60 in de vorige eeuw tot ‘klassiekers’ uit het nieuwe millennium. 
Ook ideaal voor jongere generaties om de grondleggers van de popmuziek én hun liedjes te (her)ontdekken.

192TV is straks te zien vanaf het BasisHD-pakket. Deze zender is te bekijken vanaf 1 juli. Het is daarvoor wel noodzakelijk dat dan de nieuwste zenderlijst in ingeladen.     trans.gif      
 
RTL 4 en SBS6 uit de lucht? trans.gif
 
In augustus stoppen we weer met enkele zenders uitzenden in SD. Na achtereenvolgens RTL 7, Net5, NPO 3 en RTL 5 is nu de beurt aan de SD-zenders van RTL 4 en SBS6. Vanaf 14 juni verschijnt op deze zender tekst in beeld. Dit om aan te geven dat uitzendingen van deze zenders in SD-kwaliteit vanaf 17 augustus niet meer te zien zijn.

Voor deze SD-zenders gaat het beeld 17 augustus letterlijk op zwart. Ze zijn vanaf dat moment alleen nog in HD-kwaliteit te bekijken. U heeft dus nog even om de HD-zenderlijst in te laden en/of over te stappen op een HD-pakket. Voorkom dat u RTL 4 en SBS6 straks mist en stap snel over op HD.     trans.gif      
 
Springvloed trans.gif
 
Film1 toont vanaf 15 juni de Zweedse misdaadserie Springvloed. Hierin wordt een studente aan de politieacademie gevraagd een 25 jaar oude moordzaak te onderzoeken. Een dagje naar het strand wordt nooit meer hetzelfde…

De 10 afleveringen tellende serie is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Cilla & Rolf Börjlind. Zij schreven ook het scenario. Bekijk hier de trailer.

Nog geen abonnement op Film1? Kijk hiervoor meer informatie.     trans.gif
aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Springfloden (Springvloed) is in ieder geval een echte aanrader.  Ik heb de serie dit voorjaar gezien op SVT1.  Heel erg goed, en ik hoop voor de forumleden dat hij gauw ergens op een 'normale' zender uitgezonden wordt, zodat het gewone publiek de reeks ook kan bekijken.

Het zijn 10 afleveringen van ieder 45 minuten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...