Ga naar inhoud


Wat geniet de voorkeur, 's avonds laat de box in deep sleep of standby?


Emekli

Aanbevolen berichten

goede uitleg van Tonski.De diepe slaap is een verplichting wederom van europa.zoals zovele bemoeienissen die nergens op slaan.Ze pretenderen energiebesparing maar in Belgie is Proximus verplicht voor internet een extra basisbox per klant te voorzien.Van belachelijk gesproken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zou in een gebied waar de stroom met regelmaat uitvalt opteren voor een UPS.

Die investering verdient zich terug in comfort en spaart je electronica.

 

In gebieden met regelmatige uitval zijn er of hele vervelende trancienten op de netspanning aanwezig t.g.v. die uitval of is de spanning niet constant i.v.m. het wegvallen van afschakelende belasting.

 

Zaken, die moderne electronica doorgaans slecht verdragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in een gebied waar de stroom met regelmaat uitvalt opteren voor een UPS.

Die investering verdient zich terug in comfort en spaart je electronica.

 

In gebieden met regelmatige uitval zijn er of hele vervelende trancienten op de netspanning aanwezig t.g.v. die uitval of is de spanning niet constant i.v.m. het wegvallen van afschakelende belasting.

 

Zaken, die moderne electronica doorgaans slecht verdragen.

Zo'n ding heb ik ooit gehad voor mijn PC, daarna laptop, heb er maar kort mee gedaan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door de temperatuurverschillen tussen uit en aan, ontstaan spanningen op de print en kunnen soldeerverbindingen maar ook kwalitatief slechte componenten stuk gaan

 

niet te vergeten de pieken die bij inschakelen kunnen ontstaan

zelf inductie kan ontstaan bij slecht gevoerde kabels in de receiverkast (zoals mijn goede vriend in 2012 wist te constateren)

Dat verhaal van de soldeerverbindingen kan ik onderbouwen, hetzij niet met een ontvanger, wel met een Playstation 3 Fat 60 GB. Deze reeks staat bekend om het loskomen van het soldeersel van de videochip door de grote temperatuurverschillen tussen koud en warm (zeg maar heet, het waren net elektrische verwarmingen). Ben zelf het 'slachtoffer' geworden van dit probleem jammer genoeg... aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een UPS is inderdaad een optie, maar is wel duur!

 

wij hebben in het bureau met regelmaat stroom uitval gehad, tot dat we een 58kA zekering hebben laten aanleggen als hoofd zekering

maar tot dat moment tijd zijn ook meerdere pc's en hun componenten gestorven

echter nooit een server met UPS ervoor

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij hebben in het bureau met regelmaat stroom uitval gehad, tot dat we een 58kA zekering hebben laten aanleggen als hoofd zekering

58 kA !?!?? :crazy:

 

Door het neefje van Boin de Hase?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 kA !?!?? :crazy:

 

Door het neefje van Boin de Hase?

Holy moly, ik stond er ook al van te kijken!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic; ik kan het onderbouwen met massa ervaring met een ander kastje: de allereerste Telenet HD Digicorder.

Voor ze bij onze Mechelse kabelaar de CI+ module uitgegeven hebben en ik nog onbekend was in Satellietworld, heeft hier ook nog zo'n ding gestaan. Zoals bij quasi iedereen ging dat ding rond 2 jaar ouderdom kapot. Allemaal gehuurd goeds, dus geen idee wat er precies in sneuvelde. Veronderstelling: condensatoren. Dat ding werd ook in Stand-By pokkeheet.

 

De enkelen die ik ken waar het toestel 's nachts en tijdens de "werkuren" door zo'n uitschakelbare stekkerblok van de spanning af ging, deden met dat apparaatje gemakkelijk 4 tot 5 jaar alvorens er haperingen merkbaar waren.

"Werkmatig" kom ik ze ook genoeg tegen, dus weet ik perfect waarover ik spreek ;)

 

Volledig ontopic: mijn Duo2 gaat automatisch met de "Elektro" plugin elke nacht tot 17u in deepsleep. Nooit omziens naar dus :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...