Ga naar inhoud


Receiver die TV-Vlaanderen én Canaldigitaal tegelijk aankan!


Adeje

Aanbevolen berichten


En heb je de Vu+ ook op een andere schotel geprobeerd?

 

Bij digitale ontvangst zijn hele kleine verschillen in versterking het verschil tussen ongestoorde ontvangst en gestoorde ontvangst.

Zijn er ook gecodeerde zenders die wel goed werken?

 

Ondertussen heb ik dan toch de receiver op een andere schotel geprobeerd, daar is het probleem hetzelfde.

Wat nu?

Gaan voor een nieuw toestel?

Kan de VU duo2, tegelijk TV-Vlaanderen en Canaldigitaal aan? Is deze receiver toekomstzeker?

Ik ben geen hobbyist, wil enkel kunnen kijken en opnemen tegelijkertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil je op een fatsoenlijke manier willen kijken en opnemen tegelijk is een M7 / Canaldigitaal ontvanger geen optie.

 

Een ontvanger zoals een Vu+ of ander merk is dan wel praktisch.

Of zo een ontvanger toekomst zeker is,dat kan niemand zeggen.

Een ontvanger met een CI module aansluit mogelijkheid is voor de toekomst een goede voorzorg.

 

T.a.v je huidige ontvanger, nu de andere mogelijkheden zijn uitgesloten is het waarschijnlijk een geval van defecte elco's.

Je zou kunnen overwegen je ontvanger ter reparatie aan te bieden, misschien kan een lid je behulpzaam zijn.

 

Open eventueel een onderwerp in de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je op een fatsoenlijke manier willen kijken en opnemen tegelijk is een M7 / Canaldigitaal ontvanger geen optie.

 

Een ontvanger zoals een Vu+ of ander merk is dan wel praktisch.

Of zo een ontvanger toekomst zeker is,dat kan niemand zeggen.

Een ontvanger met een CI module aansluit mogelijkheid is voor de toekomst een goede voorzorg.

 

T.a.v je huidige ontvanger, nu de andere mogelijkheden zijn uitgesloten is het waarschijnlijk een geval van defecte elco's.

Je zou kunnen overwegen je ontvanger ter reparatie aan te bieden, misschien kan een lid je behulpzaam zijn.

 

Open eventueel een onderwerp in de rokende soldeerbout.

 

Bedankt voor de goede uitleg.

Probleem is dat ik in het buitenland woon (Spanje), maar ik zie wel hoe ik het oplos... of anders gewoon een VU+ Duo 2 nieuw kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld, of een van de nieuwe UHD Vu+ ontvangers.

Je kan ook bij een van de andere merken kijken of die iets van je gading hebben.

Kijk even op dit forum bij de andere merken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste man probeer even een andere openpli versie voor je alles nieuw gaat kopen voeding kan maar dan moeten er steeds meer kanalen gaan wegvallen je kan ook eens openvix proberen of atv dus bezint eer je begint. Met alle genoemde images kunnen ze je hier op forum helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Installing a new Image is easy on the VU+ Duo2

usbupdate.png


  • Download the VU+ Duo2 image you want to install on your PC.
  • Unzip to a USB stick
  • Turn off the VU+ Duo2 on the back
  • Insert the USB stick on the front of the Duo2
  • Turn on the VU+ Duo2
  • Follow the messages on the front display of the Duo2.
  • Press the power button to install
  • The Duo2 installs the image from the usb and reboots.


Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Installing a new Image is easy on the VU+ Duo2

usbupdate.png

  • Download the VU+ Duo2 image you want to install on your PC.
  • Unzip to a USB stick
  • Turn off the VU+ Duo2 on the back
  • Insert the USB stick on the front of the Duo2
  • Turn on the VU+ Duo2
  • Follow the messages on the front display of the Duo2.
  • Press the power button to install
  • The Duo2 installs the image from the usb and reboots.

 

 

Bedankt voor je reactie.

Zelf heb ik een VU+ Duo (geen Duo 2), en ik durf geen new image installeren, omdat nu nog een aantal kanalen werken, en na een image update misschien niets meer zal werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle VU's met 2 kaartlezers kunnen de 2 kaarten probleemloos aan zonder verdere kosten. En de nieuwe VU's zijn zeer fraai, vooral de solo4K.

Maar een nieuwe VU kost een paar honderd euro en een nieuwe elco voor je VU duo 50 cent. Zelf vervangen kost je verder wat tijd, wat stroom en een beetje soldeer. Weet je voor 1€ of dat het was.

De elco laten vervangen kost 10 tot 20 euro bij een betrouwbare zaak.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...