Ga naar inhoud


Nieuwe VU kopen? Advies gevraagd.


Con

Aanbevolen berichten

Steeds vaker heb ik het idee dat het interne geheugen van mijn

VU duo krapper komt te zitten in zijn jasje. En dan met name

bij de updates.

 

Wordt het wellicht tijd naar een andere VU (ontvanger) te kijken

en zoja, welke?

 

Heb nu 2 kopjes op 1 draaibare wok.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

dat hangt er vanaf wat je er allemaal mee wil. Je kan natuurlijk meteen voor een Ultimo 4K gaan, maar wellicht is een uno4k wel toereikend.

 

Ik heb ook een Uno, en tot nog toe heb ik daar nog geen problemen ondervonden dat er iets niet helemaal paste. Wel dat ik steeds waarschuwingen krijg dat de ruimte in de flash beperkt is, maar tot nog toe werkt het ding gewoon naar behoren.

 

Ik moet de update naar vti 11 nog doen, en uiteraard heb ik met vtiZero alle wifi en usb tuner support en alle talen en hbbtv (gebruik ik niet) verwijderd, en dan nog krijg je waarschuwingen over weinig ruimte bij updates, maar tv en dvd's als iso afspelen dat werkt nog steeds prima.

 

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het wel weer even geleden is dat hij aangezet is eigenlijk, kids hier kijken alleen youtube en netflix, en dat laatste voornamelijk, en dat werkt natuurlijk niet op een settop box..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeet de Solo 4k niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me bij de wiz aansluiten.

 

De ouwe duo functioneerde hier perfect in de kamer en ook nu nog steeds in de slaapkamer. Maar wil je extra mogelijkheden boven wat die biedt, dan is vernieuwen een optie, naast dat het beeld op een grotere TV van de nieuwere typen beter schijnt te kunnen zijn. Zelf overigens nooit een probleem gehad met het formaat wat hier staat met de ouwe Duo.

Wil je veel zenders tegelijk kunnen opnemen dan is de solo4K van m'n liefje  bijvoorbeeld super, wil je meer hardware tuners dan is de Duo2 super. Heb je weinig geld (over voor nieuwerwetse mogelijkheden), dan fijn genieten van de Duo want het is een heerlijke sattuner. Met de andere, door wiz genoemde, heb ik geen ervaring.

Dus afstemmen op wat je het belangrijkst vindt.

 

Edit: ceesv noemt hem al, een super machientje.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een overzicht van alle Vu+ modellen:

 

http://vuplus.com/sub/sub0101.php

 

Voor prijzen, googel naar Vu+ prijzen.

 

Zelf heb ik de Duo 2 met twee  Sat Twin Tuners, is wel geen 4K, maar dat heb ik via de TV.

 

Klik op het gewenste plaatje en scroll naar onder voor technische specificaties van alle ontvangers.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vraagt of je een nieuwe Vu + moet kopen.

en advies daarover?

zo lees ik het.

 

neen hoeft niet.

heb je iets gemist de laatste jaren kijken per DUO?

 

met een goede USB stick achterin en de Pluginmover, kun je het geheugen een beetje ontlasten en updaten MOET NIET.

 

ciao ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo lang die duo het nog prima doet zou ik nog even geen andere aanschaffen Con. Tenzij je alvast wilt voorsorteren op het gebruik van 4K, maar of en wanneer dat ook beschikbaar komt bij Canal Digitaal dat is nog even afwachten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle antwoorden waarvoor dank.

 

Reden tot besluit niet over te

gaan naar een andere ontvanger.

 

Hij piept vaak over het geheugen en

bv youtube-pluginn loopt ook niet lekker.

 

Reden om te overwegen een en ander

hier een nieuwe aan de orde te stellen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...