Ga naar inhoud


Startmoter trekt hoeveel Amp


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een pakje sigaretten halen met de auto is funest voor elke auto na ja een lada daar gelaten. ;)

Niet alleen voor de auto!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een oudere auto kun je vaak  aanzwengelen ,is belasting vrij ,zo spaar je een hoop geld uit ,dat je weer voor leukere dingen kunt geattachicon.gif507d3c_1e931d687b9b984badb3538ea4d0cf19_jpg_srz_485_374_75_22_0_50_1_20_0.jpgrbruiken.

Ik denk dat ik ook maar een (nog) oudere auto neem... :grin:

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of dat verstandig is, oudere auto's worden steeds vaker geweigerd door steden.

Frankrijk, Parijs, Nice en Lyon weigeren al diesels welke 15 aar of ouder zijn.

 

En vergeet Rotterdam en Utrecht niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze die oude rommel zo in de pers smijten!

 

Zat vanmiddag op de terugreis achter zo'n oldtimer mini. .

Overal roest maar wel een rolkooi erin gebouwd.

Stinken dat kreng als een dood aas. En een doorgetrokken streep dus inhalen was er ook niet bij.

En dan hou je maar wat extra afstand en geen verse lucht aanzuigen van buiten maar ja:

verkeerslichten dus walmt dat kreng weer stevig tijdens het optrekken.

 

Dan is 18 kilometer lang hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn auto heeft een automatische omschakeling naar binnenventilatie wanneer die achter een sjoemel diesel rijdt.

Er zit een sensor in de luchtcirculatie die automatisch de buitentoevoer stopt bij slechte lucht.

 

En voor wat betreft de startmotor en de accu capaciteit, de computer schakelt automatisch verbruikers uit wanneer de accu lading onder een bepaald niveau geraakt.

Maar zoals bij elke auto, je hebt af en toe langere ritten nodig om de accu weer voldoende te laden, vooral in de winter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets uit Duitsland,

 

Dit is erover geschreven:

 

Zodra het systeem een hoge concentratie schadelijke stoffen in de buitenlucht herkent, schakelt de automatische recirculatieschakeling (AUC) over op luchtrecirculatie.

 

The system recognises gases in the air from outside the cabin - carbon monoxide, nitrogen oxide and other pollutants in the surrounding atmosphere. If their concentrations are too high, the system automatically switches to recirculation for a time. The air in the cabin is processed and filtered by the climate control system. Air from outside is only reintroduced when the system detects that the level of pollutants has fallen.

 

In het recirculatie systeem zit een actief kool filter.

 

De computer in auto's is in opmars, daardoor wordt de elektrische energie voorziening steeds belangrijker en veeleisender.

De Accu heeft 90 Ah, de generator kan 180 Ampère leveren, ruim 2,5 kW.

Bij het afremmen wordt er kinetische energie omgezet in elektrische energie die terug gevoerd wordt naar de accu.

 

Wanneer je in de winter korte stukken rijdt, met ingeschakelde ruitverwarming, je ventilator op hoog toeren, je verlichting ingeschakeld, de boordcomputer, abs, brandstof pomp, de elektrische stuurbekrachtigingen en de radio/navigatie ingeschakeld , blijft er nog maar een geringe capaciteit over om de accu in een korte tijd dan de hoeveelheid energie terug te laden.

 

Elke korte rit zal dan je accu verder ontladen, totdat er te weinig energie is om te starten.

Vooral stadsritten waarbij bij lage toerentallen en wachten voor verkeerslichten er bijna niet geladen wordt.

 

Het energie management systeem van de modernere auto zal dan gebruikers uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet bij elke auto zo, dat korte ritjes het leeglopen van de accu zo snel tot resultaat heeft!

 

De mijne staat in een autoparkeersysteem, schuin omhoog.

Indien de automobilist onder mijn auto weg wil gaat electro-hydraulisch de autobrug bewegen.

 

Als ik mijn deuren niet ontgrendeld heb gaat mijn alarm af (klasse C, bewegingsdetectie ).

En toetert en knippert 1 minuut.

 

Nu begrijp je misschien dat naast normaal stadsgebruik de accu extra wordt belast door mijn buurman. :grin:

 

Deze Alarmering is niet manueel uit te schakelen bij de BMW 318i

post-30989-0-47572500-1481702486.png

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze Alarmering is niet manueel uit te schakelen bij de BMW 318i

Sluiten toets op de sleutel na het sluiten nogmaals 5 seconden ingedrukt houden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HA,

heb net de BMW dealer aan de lijn gehad over dat uitschakelen... en nu zie ik je bericht ceesv :D

 

Moest sowieso de garage bellen wegens airbag vervanging (en afspraak maken) dus heb ik me dat eens laten uitleggen betreffende de alarmering,

Dit manueel uitschakelen mag echter enkel in een afsluitbare prive garage wegens de verzekering...

 

Auto's openen met laptop gescande sleutelcode is namelijk weer een ander topic!

 

bedankt

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets uit Duitsland,

 

Dit is erover geschreven:

 

Zodra het systeem een hoge concentratie schadelijke stoffen in de buitenlucht herkent, schakelt de automatische recirculatieschakeling (AUC) over op luchtrecirculatie.

 

The system recognises gases in the air from outside the cabin - carbon monoxide, nitrogen oxide and other pollutants in the surrounding atmosphere. If their concentrations are too high, the system automatically switches to recirculation for a time. The air in the cabin is processed and filtered by the climate control system. Air from outside is only reintroduced when the system detects that the level of pollutants has fallen.

 

In het recirculatie systeem zit een actief kool filter.

 

De computer in auto's is in opmars, daardoor wordt de elektrische energie voorziening steeds belangrijker en veeleisender.

De Accu heeft 90 Ah, de generator kan 180 Ampère leveren, ruim 2,5 kW.

Bij het afremmen wordt er kinetische energie omgezet in elektrische energie die terug gevoerd wordt naar de accu.

 

Wanneer je in de winter korte stukken rijdt, met ingeschakelde ruitverwarming, je ventilator op hoog toeren, je verlichting ingeschakeld, de boordcomputer, abs, brandstof pomp, de elektrische stuurbekrachtigingen en de radio/navigatie ingeschakeld , blijft er nog maar een geringe capaciteit over om de accu in een korte tijd dan de hoeveelheid energie terug te laden.

 

Elke korte rit zal dan je accu verder ontladen, totdat er te weinig energie is om te starten.

Vooral stadsritten waarbij bij lage toerentallen en wachten voor verkeerslichten er bijna niet geladen wordt.

 

Het energie management systeem van de modernere auto zal dan gebruikers uitschakelen.

Die CO en NxO metingen met uitschakeling zijn mooi want die stoffen ruik je niet.

Te hoge concentraties is helaas vaag. Waar leg je de grens en combineer je ze of niet.

Maar goed, erg leuk!

Die actieve koolfilters heb ik overigens ook in m'n 10 en 15 jaar ouwetjes.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...