Ga naar inhoud


Startmoter trekt hoeveel Amp


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

SNAN Auto Starthulp

 

400A piekstroom 12000mAh

Accu draagbaar oplaad apparaat Externe Accu

met 4.8A Dual USB Aansluiting, LED zaklamp zwart

 

Omdat de auto telkens met te korte stadsritjes na 1,5 maand niet meer wil starten (vooral in de Winter).

Heb ik mij bovenstaand apparaat gekocht. Zojuist getest <> werkt perfect.

Moet minstens 6 maal werken indien volgeladen.

 

Nu vraag ik mij:

Kan die starthulp zelf ook leeglopen, ontladen?

Wil hem in de auto laten liggen want daar heb ik hem bij nood nodig.

 

 

post-30989-0-42001600-1481465324.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gewoon de wet van Ohm.

 

Hoe lager de temperatuur hoe lager de weerstand en dus hoe groter de zelf ontladingsstroom.

 

Een startmotor trekt trouwens vaak snel een piek van rond de 200A.

 

Ik weet niet hoe oud je accu is maar misschien tijd om gewoon eens een nieuwe te kopen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die starthulp zit een accu en ieder accu verliest zijn lading in de loop van tijd.

Afhankelijk van de soort accu snel, of langzaam. Koude speelt bij allemaal een rol als het om capaciteit gaat.

Je zal hem echt met enige regelmaat moeten controleren / opladen om zeker te zijn dat hij vol is als je hem nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een start hulp zoekt neem er dan een met een lipo accu deze geen last van geheugen dat hij lui wordt, en bijna geen zelf ontlading.

en deze accu kunnen zeer hoge stromen hebben.

en zijn heel ligt en een klein formaat.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

12 A door die kabeltjes? Ik vraag me echt af als je accu helemaal leeg is en je dat dingetje aansluit of je dan uberhaupt je startmotor rond gedraaid krijgt. De starthulp accu's die ik ken zitten veel dikkere kabels bij en leveren ook wat meer dan 12 A...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook zeggen, kun je niet beter een nieuwe accu kopen. Ga zeker niet kleiner zitten dan de fabrikant van de auto aan geeft.
Bedenk dat er ook verschil in kwaliteit is.
Varta bijvoorbeeld heeft drie series:
de goedkoopste, de Black Dynamic
een hele goede middenmoot, de Blue Dynamic
de top accu, de Silver Dynamic

Er zijn flink wat onlineshops die kwaliteitsmerken accu's voor de helft van het geld leveren dan wat je garage vraagt. Je moet hem er dan wel zelf inzetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het beter is als je de accu op een onderhoudslader zet als je de auto niet gebruikt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem is niet de accu, maar korte stadsritjes, met alle gebruikers ingeschakeld, waardoor de accu door het starten van de motor meer ontladen wordt als tijdens de rit  geladen wordt.

De starthulp zal best wat helpen, maar de accu wordt steeds verder ontladen door de korte ritten met veel elektrische gebruikers ingeschakeld.

 

Hier helpt alleen af en toe een batterij lader aan te sluiten om de accu weer op peil te brengen, of af en toe even een wat langere rit te maken zonder verlichting, ruit en stoel verwarming etc. ingeschakeld te hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paar familie bezoekjes, Maastricht, is de accu weer vol en de motor en het uitlaatsysteem ook weer schoon gebrand.

Even naar de melkboer en een pakje sigaretten halen met de auto is funest voor elke auto na ja een lada daar gelaten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank beste heren,

 

De mannen van de anwb hebben natuurlijk elke jaar na de professionele starthulp van hen, altijd even op laadstroom en accu spanning gelet en ze zeiden allemaal dat die accu nog prima is. De laagste stand weet ik nog 7,4 Ah precies en direct stijgend na de start.

 

Net niet genoeg voor de startmotor, zo zei men altijd in het verleden.

 

ik zal me aanwennen de starthulp SNAN elke zondag even te controleren opdat die niet leeg raakt.

Een nieuwe accu of nogmaals andere starthulp kan ik me niet permitteren.

bedankt

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooie auto :D

 

Ik moet mijn vriendin wel even op het hart drukken dat ze geen foto's van haar en haar vriendinnen op internet moet zetten.

Voor je het weet staan ze op sat4all :P

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...