Ga naar inhoud


Proximus - Schande


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Vandaag in het nieuws:

Proximus gaat 3 miljard investeren voor hypersnel internet.

Maar wanneer krijgen de achtergelegen gebieden eens fatsoenlijk internet?
Bv. ik moet het doen met een 16/2 profiel. En dat is in vergelijking met sommigen nog niet eens zo slecht.

Veel geld investeren voor gebieden welke al een goed internet verbinding hebben. Terwijl in sommige gevallen er helemaal niets gedaan wordt om zelfs nog maar een kleine verbetering te bewerkstelligen.

Foei Proximus.

Willy
 
 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


En Telenet ook geen optie?

 

Is ook wel logisch natuurlijk dat er eerst investeringen gebeuren waar er meer geld te genereren is per meter aangelegde kabel

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

proximus doet de investeringen en andere operatoren gaan ermee lopen.Is helaas het geval in Belgie en zolang dit bestaat is het kosten/bate analyse en in dicht bevolkingsgebied is dat helaas beter dan op de enkeling.

Mss dat men de europese wet zou toepassen en die telenet kabel ook vrij maakt dan kunnen zij ook die hoge snelheden aanbieden in weinig bevolkte gebieden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag blij zijn dat indertijd  Proximus voor mij een aansluiting bewerkstelligde (zonder extra kosten), voor Telenet was de afstand te ver en moest ik dat zelf bekostigen. Over de snelheid kan ik niet klagen want woon in verstedelijkt gebied, dus veel aansluitingen. Voor landelijke gebieden, zoals bij mijn pa, is dat andere koek. Ook vind ik dat ze eindelijk komaf zouden moeten maken met beperkt downloaden, is niet meer van deze tijd. Misschien komt dat er nu aan met dat hypersnel internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

proximus doet de investeringen en andere operatoren gaan ermee lopen.Is helaas het geval in Belgie en zolang dit bestaat is het kosten/bate analyse en in dicht bevolkingsgebied is dat helaas beter dan op de enkeling.

Mss dat men de europese wet zou toepassen en die telenet kabel ook vrij maakt dan kunnen zij ook die hoge snelheden aanbieden in weinig bevolkte gebieden.

Ik denk dat jet het mobistar/orange verhaal gemist hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die belgen kunnen er iets van.

Laatst was ik daar aan het werk, en er was een ploeg mannen een sleuf aan het graven, en 10 meter daarna weer aan het dichtgooien, zonder dat er iets in die sleuf gelegd werd.

Toen ik vroeg wat ze aan het doen waren antwoordde de voorman, dat ze snel draadloos internet aan het aanleggen waren, voor de gehele buurt.  :crazy:  :crazy:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mobistar was een combinatie van internet via belgacom/proximus en Tv via sateliet.Zelfs telefoonaansluitingen van telenet gingen/gaan via proximus netwerk.

Nu zouden ze ook gebruik maken van telenet kabel maar noch geen effektieve aansluitingen gezien.

Velen van die olo's (alternatieve operatoren) gebruiken het kopernetwerk van proximus tegen lage kosten terwijl proximus juist overal de enorme investering heeft gedaan om straatkasten te plaatsen waardoor hoge snelheden mogelijk werden.Dit in de eerste plaats voor zijn klanten maar heeft het netwerk beschikbaar moeten maken voor anderen.Als de telenetkabel 4 jaar eerder was vrijgegeven ,zoals volgens europees recht, dan waren die investeringen niet nodig.Tenslotte is het de gebruiker die het betaald en in Belgie geld de regel dat de grootspeler niet onder het tarief van de kleine aanbieder mag gaan.Tot zover de vrije markt en de reden waarom Scarlet is overgenomen door proximus.Dus is het eigenlijk telenet die de prijs bepaald.

Niet vergeten dat nog steeds de vlaamse gemeenschap een grote korrel heeft in telenet en zijn goudhaantje heeft beschermd ten koste van de burger.Net als nu met elektriciteit en gas.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch al meerdere orange aansluitingen gezien die via de kabel werken.

Dat proximus nu hun netwerk gaat updaten is een goede zaak maar ook absoluut noodzakelijk willen ze mee blijven spelen.

Telenet is hun volledige netwerk ook aan het upgraden. (grote netwerf) Dit zijn ook investeringen die telenet moet doen en waar orange ook baat bij heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...