Ga naar inhoud


1 Januari stopt France Inter 162 Khz LW


astro iris

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer dat een argument zou mogen zijn, kunnen ze ook het beste jouw woonwijk afsluiten van het net.

 

Voor velen is dit de enige manier om in den vreemde geïnformeerd te blijven over wat er thuis gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heel verstandig om deze stroomverslinder uit te zetten, wie volgen er nog meer.

Ik lees toch echt jou mening in jouw bijdrage.

 

Wanneer energieverbruik een argument wordt om wel of niet toegang te hebben tot informatie ben je echt verkeerd bezig, en jij onderschrijft het ook nog.

 

Ik schrijf nu dat het energie verbruik van jouw wijk ook energie verslindend is, en omdat dit nu hier staat ga je dit ook bevestigen en aangeven dat het tijd wordt dan men jouw wijk van het energienet afsluit?

 

We zijn bezig onze verworvenheden in snel tempo af te geven, om drogredenen, en dat baart mij zorgen.

 

Wat is het volgende, kranten afschaffen wegens het energieverslindende karakter van het productie proces van kranten.

Nieuws via internet? al die serverfarms kosten geen energie?

 

Google datacentrum Eemshaven:

 

Het datacentrum gaat jaarlijks 960 gigawatt elektriciteit gebruiken. Dat is ongeveer evenveel als het verbruik van 400.000 huishoudens.

 

En dan nog dit:

 

68,8% – Percentage van het e-mailverkeer dat als spam gemarkeerd kan worden, (2012)

 

 

Men mist pas iets vanzelfsprekends wanneer het er niet meer is!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus vanwege het stroomverbruik zetten we ook maar de Google servers uit in de Eemshaven, totaal niet rendabel om servers daar net zoveel te laten gebruiken als het gehele jaarlijkse elektrisch verbruik van het totale  treinverkeer in Nederland.

Te meer omdat ongeveer 70 % van die internet informatie spam is.

 

Alleen kijken naar het stroomverbruik en zoiets vaags als rendabel zijn bepaalt dus naar jouw maatstaf het bestaansrecht van nieuwsvoorziening.

 

De geschiedenis heeft geleerd dat zoiets catastrofale gevolgen heeft.

Maar dat is iets wat niet besteed is aan mensen zonder visie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vinden in de mening van Ceesv, dit is zeker geen goede evolutie. Men beweerd dat men veel stroom kan besparen door deze 2000kw zender uit te schakelen en wat komt er in de plaats? Honderden lokale uitzendmasten om de zender toch nog binnen Frankrijk te kunnen beluisteren, gebruiken die dan geen elektriciteit? Lees ik ook niet in het bericht dat men aan het kijken is of er niet ergens commerciële zenders zijn die de installatie willen overnemen? Ook blijft de zender in de lucht als stuursignaal van de atoomklok om 200.000 klokken of horloges aan te sturen. Dan vraag ik mij eigenlijk af waar de besparingen nog gehaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

162 kHz blijft inderdaad actief voor het tijd signaal (sub-sonische fase modulatie).

https://www.eecis.udel.edu/~mills/ntp/tdf.html

 

Hier staat dat de parameters vanaf 2017 aangepast zullen worden, reduceren van het vermogen zal daar vast wel onderdeel van zijn:

http://www.anfr.fr/fileadmin/mediatheque/documents/Communiques_Presse/2016_12_20_communique_de_presse_signal_horaire.pdf

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bezuinigingen

Vanwege het hoge energieverbruik en de geringe audiokwaliteit zullen de uitzendingen van France Inter via de lange golf wel worden gestaakt per 31 december 2016. Vorig jaar schakelde de Franse publieke omroep al haar middengolfzenders uit. De publieke omroep denkt met het stopzetten van de uitzendingen via de lange golf ongeveer 6 miljoen euro te besparen. France Inter blijft te ontvangen via FM, satelliet en internet.

Wat in tegenspraak met die bezuinigingen is, is het feit dat ik vandaag mijn Taxe 'D'Habitation betaald heb, evenals de contribtion de l' audiovisuelle, welke voor 2016 verhoogd is van € 130 naar € 137.

Voor de duidelijkheid Sjaak, ik betaal persoonlijk mee aan deze zender.

En 6 Miljoen op de totale begroting van de Franse Televisie kan je pas terug vinden bij het 4e cijfer na de komma bij hun totale begroting.

Wanneer bezuiniging het sleutelwoord is, om een service te stoppen, is dat het slechtste argument wat ik kan bedenken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dwaal je nu niet behoorlijk af Cees en ben je nu uit nostalgie oogpunt niet aan het zoeken naar allerlei drogredenen .....

Schreef Sjaak.

Daarna begin je een verhaal over de Nederlandse omroep, en dat de doelgroep die getroffen wordt ook naar Nederland kan verhuizen....

 

Wij hebben het hier over een lange golf zender in Frankrijk die afgeschakeld wordt omdat men volgens het bericht geen 6 Miljoen per jaar over heeft om die in de lucht te houden.

Ik constateer op hetzelfde moment dat mijn jaarlijkse bijdrage in Frankrijk van € 130 met 7 Euro is verhoogd.

 

Ik betaal overigens in 3 Europese landen de verplichte bijdrage voor kijk en luistergeld, dat is geen keuze, maar een wettelijke verplichting in mijn geval.

 

Het budget van de Franse omroepen bedraagt ruim 3,5 Miljard Euro, Radio France krijgt daarvan 18%.

Uit het bericht blijkt dus dat het niet om de energie gaat maar om 6 Miljoen Euro, die men uit de begroting schrapt.

 

Ik weet uit eerste hand dat er wel degelijk dat er veel geluisterd wordt naar deze zender, Frankrijk is een groot land, onvergelijkbaar met de Nederlandse situatie waar een middengolf zender heel Nederland kan verzorgen.

Er zijn nog heel veel witte plekken op de dekkingskaart voor de FM zenders, het betekent gewoon dat voor veel luisteraars geen ontvangst mogelijkheid meer is.

 

Verder wordt er hier een trend ingezet, waar men de doelstelling van een publieke omroep, informatie in welke vorm dan ook naar het (betalende) publiek brengen, ondergeschikt maakt aan een financieel belang.

Als klap op de vuurpijl verhoogt men de tegelijk de jaarlijkse bijdrage met 5% en vermindert men het aanbod.

Daarmee wordt de weg vrij gemaakt naar een soort censuur waar de financiën als alibi gebruikt worden.

Er zijn voorbeelden te over in onze hedendaagse maatschappij wat daarvan de gevolgen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...