Ga naar inhoud


Alle nederlandse SD zenders op zwart


mrboon

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een HD pakket voor mijn CanaalDigitaal setup thuis. Dit werkt prima, en we ontvangen netjes HD kanalen.

 

Nu hebben we een tweede huis waar nog een SD ontvanger staat. Vroeger kon ik hier prima SD kanalen ontvangen met mijn HD kaart, maar dat werkt al een tijdje niet meer. Alle nederlandse zenders zijn op zwart.

 

Ik heb al op nieuw een scan gedaan, maar NL zenders blijven zwart. 

 

Het is een gebouw waar de schotel & LNB niet vervangen kan worden omdat er meerdere mensen gebruik van maken.

 

Wat kan ik nu doen om toch weer NL tv kanalen te krijgen? Ik kan dus niet de schotel/LNB vervangen, want die is niet van mij. Ik hoef geen HD te hebben bij mn tweede huis, wil gewoon weer SD kunnen kjiken, dat werkte namelijk prima vroeger.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste mrboon,

 

Alle SD zenders zijn verleden jaar afgeschakeld, er is niemand meer die deze kan ontvangen.

 

Voor beeld zal je moeten omschakelen naar de HD zenders op Astra 3.

 

Een schotel gericht op 23 gaden oost en een HD ontvanger, met voor HD geschikte kaart (oranje seca 3 kaart) is echt de enige oplossing voor satelliet ontvangst.

 

Op Astra 1 kan je nog wel de zender BVN ontvangen met een selectie van de Nederlandse programma's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de Nederlandse sd kanalen (publieke en commerciële omroepen) is je ontvanger nutteloos, omdat die kanalen niet meer bestaan.

Je kan er nog wel de Duitse sd kanalen mee ontvangen.

 

Welke ontvanger heb je eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is een gebouw waar de schotel & LNB niet vervangen kan worden omdat er meerdere mensen gebruik van maken.

 

 

De SD zenders waren tot voor kort te ontvangen via de Astra 19.2 satelliet.

De HD zenders zitten op de Astra 23.5

Met een SD ontvanger kan je geen HD zenders bekijken. Andersom kan wel, met een HD decoder kan je ook SD zenders bekijken.

Voordat je besluit om een HD decoder aan te schaffen zal je moeten uitzoeken of de schotel installatie geschikt is om de Astra 23.5 te ontvangen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de Astra 19,2 moet natuurlijk op het huissysteem blijven bestaan. Dat is de belangrijkste satelliet van heel Europa.
Het bijplaatsen van een nieuw lnb voor de Astra 23,5 op de huisinstallatie is meestal ook niet eenvoudig te verwezenlijken en zal waarschijnlijk veel geld kosten.
Heb je niet de mogelijkheid zelf een schotel te plaatsen?
In welke regio staat je huis? In Zuid-Europa heb je wel een flink formaat schotel nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle antwoorden!

 

Na wat klooien zie ik dat ik op 23.5 ook dingen kan ontvangen. Neem aan dat er dus een duo LNB op het dak zit.

 

Signal strenght is rond de 83% op 23.5. Ben in noord Spanje.

 

Is er een manier dat ik zeker kan weten dat ik de NL HD kanalen goed kan ontvangen voordat ik een HD ontvanger koop?

 

23.5 ontvang ik dus, weet alleen niet of het genoeg ontvangst kwaliteit is voor de NL HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maak niet de vergissing, dat je door je ontvanger op 23 te zetten en dan iets ontvangt, je inderdaad 23 op het dak hebt staan.

Er zijn transponder frequenties die overeen komen, je ontvangt dan in werkelijkheid een transponder op 19 met de 23 lijst.

 

Even kijken naar de zendernaam en opzoeken bij bijvoorbeeld www.kingofsat.net geeft duidelijkheid wat je ontvangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is zender TV8 op positie 241 van de CanalDigitaal zenderlijst het zwakste van de SD-zenders.
Ik denk als je die goed kunt ontvangen je de HD-zenders ook wel goed kunt ontvangen met een HD-ontvanger.
En in Noord-Spanje kun je de Astra 23,5 al met een schotel van 60cm ontvangen dus als je een balkon op het zuiden hebt, kun je bijna onopgemerkt ook een losse schotel op een statief zetten. Daar kunnen ze nooit iets van zeggen omdat het niet vast aan het gebouw zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...