Ga naar inhoud


Wat zijn de kinderen verwend nu op tv.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik heb geen kinderen.

 

Maar zijn WIJ niet verwend en dragen dat niet over aan de kinderen.

 

Wij willen toch geen "gewone" HD meer, Wij willen toch alleen topkwaliteit?

Wat denk je wat de kinderen dan zien, alleen toch maar het beste van

het beste. Zijn WIJ niet de leermeesters van de kinderen.

 

Wij als ouders (ik ben dus geen ouder) bieden het allemaal aan.

Moeten de kinderen dan zeggen, nee Pa of Ma, dat vind ik te luxe?

 

En dan te bedenken, toen ik kind was, hadden wij helemaal geen tv

op die leeftijd. Het is gewoon de tand des tijds en Wij doen er

allemaal aan mee. Niet verkeerd toch? Goed voor de marktwerking.

 

Zolang je alles (nog) maar een beetje kunt waarderen. En dan is het

goed om terug te kijken naar vroeger en kunt zien dat we het goed hebben..... toch? 

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen kinderen.

 

Maar zijn WIJ niet verwend en dragen dat niet over aan de kinderen.

 

Wij willen toch geen "gewone" HD meer, Wij willen toch alleen topkwaliteit?

Wat denk je wat de kinderen dan zien, alleen toch maar het beste van

het beste. Zijn WIJ niet de leermeesters van de kinderen.

 

Wij als ouders (ik ben dus geen ouder) bieden het allemaal aan.

Moeten de kinderen dan zeggen, nee Pa of Ma, dat vind ik te luxe?

 

En dan te bedenken, toen ik kind was, hadden wij helemaal geen tv

op die leeftijd. Het is gewoon de tand des tijds en Wij doen er

allemaal aan mee. Niet verkeerd toch? Goed voor de marktwerking.

 

Zolang je alles (nog) maar een beetje kunt waarderen. En dan is het

goed om terug te kijken naar vroeger en kunt zien dat we het goed hebben..... toch? 

Tuurlijk ligt het aan de ouders.

Zoals gezegd, ik als kind moest kiezen wat ik ging vragen aan Sinterklaas.

Dat mocht één zaak zijn, en ik ging het niet moeten wagen een spelconsole te vragen.

Het is omdat ouders nu toelaten dat hun kinderen meerdere zaken vragen, dat ze niet echt meer leren dat je niet alles kunt hebben, dat je keuzes moet maken.

Wat TV techniek betreft, het is natuurlijk wel logisch dat je je in een bepaald tijdperk bevindt.

Het is niet de fout van de ouders dat er nu veel kinderzenders zijn, en vroeger zo weinig.

Maar ze kunnen wel ervoor zorgen dat dat er niet toe leidt dat de kinderen altijd voor de TV of de laptop zitten.

 

Niet alle vormen van verwennerij vind ik overigens slecht.

Ik gaf het voorbeeld van hoe scholen tegenwoordig psychologen inschakelen als bijv.  een klasgenootje plots overlijdt.

Dat is eerder verwennen in de zin van "de kinderen van nu hebben het duidelijk beter."

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijk me sterk dat er in de beginjaren 60 al van die motors waren maar dat weet ik echt niet meer toen was ik nog een jonge kerel

Ik meen me te herinneren dat er ook een mechanisch systeem bestond met een kabel die zorgde voor de rotatie van de antenne, de TV-toestellen rond deze periode hadden toen nog geen coax-aansluiting maar werden aangesloten via een 300ohm twin kabel, eentje voor VHF en eentje voor UHF.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me ken herinneren was het een bruine doorzichtige kabel met inderdaad 2 koperen kabels erin

maar toen was ik een jaar of 10 dus was nog niet erg verdiept in die techniek

als we maar bonanza en lassie en rin tin tin konden kijken

p.s en niet te vergeten op de belgische zender  schipper naast mathilde

maar dan was het eerst buiten aan die ijskoude mast draaien tot je die belg gevonden had

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Chanel Master bouwt sinds 1949 antenne rotoren.

Ik heb er in de 70er jaren zelf een gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die commercie daar werk jij wel voor. Of werk jij gratis? De commercie dat ben je zelf :-)

 

Er was een tijd dat onze media op de meest democratische wijze ter wereld waren georganiseerd. Maar we moesten klagen en kankeren over dat "vreselijke zuilensysteem" en hebben daarmee zo ongeveer alles waar we zelf iets over te vertellen hadden om zeep geholpen. Nu bepalen anderen voor een groot deel ons leven. Sommigen vinden dat kennelijk fijn maar anderen echt niet. Ik ben erg blij dat de tijd dat we onze kinderen en pleegkinderen opvoedden nog niet zo was. Als ik zie waar onze kinderen nu voor staan bij het opvoeden van hun kinderen dan zou ik niet graag met hen ruilen. Mijn zwager in de VS heeft zelfs zijn dochter helemaal zonder tv opgevoed. Dat blijkt voor erg veel Amerikaanse families te gelden die al dat gevloek, geschreeuw en excessief geweld (zelfs in cartoons) niet iets vinden om hun kinderen aan bloot te stellen. Maar goed, dat betekent dan wel dat het fenomeen tv daarmee gewoon niet meer voor je bestaat als je daar te grote nadelen voor je kind in ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff al dat geleuter over vroeger. :-)

 

Is het goed of niet doet er eigenlijk niet meer toe. Je moet er mee leren omgaan.

 

Een wonderlijke manier van denken. Als ik een wandeling in het bos maak en lichtelijk verdwaal, dan moet ik vooral niet terugkeren op mijn schreden als ik merk dat ik de verkeerde kant op loop?  Om nou te doen alsof alles in het leven je "overkomt" en je vooral nooit en te nimmer zou moeten nadenken of we ons wel een goede kant op ontwikkelen vind ik nogal tragisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chanel Master bouwt sinds 1949 antenne rotoren.

Ik heb er in de 70er jaren zelf een gebruikt.

 

Ik ook...   Ik heb hem zelfs nog liggen...  Hier een paar foto's.

 

post-39968-0-27017500-1488877796_thumb.jpg

 

post-39968-0-13780100-1488877832_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat er ook een mechanisch systeem bestond met een kabel die zorgde voor de rotatie van de antenne, de TV-toestellen rond deze periode hadden toen nog geen coax-aansluiting maar werden aangesloten via een 300ohm twin kabel, eentje voor VHF en eentje voor UHF.  

 

Ja, daar heb ik toen Drs. IJzerbout nog een klein blaag was en de radio en TV wereld aan het ontdekken was, al heel wat schade mee aangericht.

Die 2 bananen stekkers aan dat lintkabel lagen na het stofzuigen van moeders op de grond en wat de kleine IJzerbout daarmee?

Juist....in het stopcontact. :D :D

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Tuurlijk ligt het aan de ouders...

 

Nou dat gaat imo iets te ver.

Natuurlijk heb je als ouder invloed op je kind. Zeker als ze heel jong zijn.

Dan zijn ze bijzonder ontvankelijk en ook dus vormbaar.

Maar zodra ze 4 jaar zijn zijn er andere in het spel, de school.

En nog later hun vriendjes/vriendinnetjes die ook een hoop in

de melk te brokkelen hebben en raak je als ouder je grip (in de tijd

gezien) kwijt. Hun invloedkanalen zijn dan héél divers en bent als ouder

aan de goden overgeleverd of ze in milieu's komen die jij wel zou willen.

 

Ja, de beinvloedbaarste periode ben je zelf bij, hun onderbewustzijn.

Maar dan... sta je voor een deel machteloos en moet je maar hopen

dat ze dát oppikken wat jij hebt bijgebracht, zo van wie is het sterkst.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben het gedeeltelijk met je eens Con, echter dat je aan de goden bent over geleverd niet helemaal. Ik heb in de jaren van ongeveer 10 tot 18 wel degelijk de vinger aan de pols gehouden. in die tijd heb ik regelmatig gesprekken met mn dochter gevoerd over vele onderwerpen om te kijken hoe en wat..... Dat is nu over, ze woont nu op zich zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens dat je een vinger in de pap hebt en kunt sturen.

Maar wat de "kinderen" buiten jouw gezichtsveld spontaan tegenkomen dan

blijft altijd de vraag zijn de "duistere" krachten sterker dan hetgeen de ouders

hebben meegegeven.

 

Ook een beetje gebaseerd (voor zover waar(d)) op drama's die je soms

hoort waarbij ouders en kennissen zeggen "zo ken(de) ik hem/haar helemaal

niet".

 

Het lijkt mij (nogmaals, heb zelf geen kinderen) dat je als ouder in je handen

kunt en moet knijpen als ze eenmaal aan het werk zijn (voorbij van al de

mogelijke invloeden op een ontvankelijke leeftijd) en het hun goed gaat.

 

Maar inderdaad, ouders hebben een aandeel in de invloed hoewel ik het

ze niet zo gauw kwalijk zal nemen als iemand ontspoort. Er is tenslotte meer

ruimte naast het pad dan erop...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat gaat imo iets te ver.

Natuurlijk heb je als ouder invloed op je kind. Zeker als ze heel jong zijn.

Dan zijn ze bijzonder ontvankelijk en ook dus vormbaar.

Maar zodra ze 4 jaar zijn zijn er andere in het spel, de school.

En nog later hun vriendjes/vriendinnetjes die ook een hoop in

de melk te brokkelen hebben en raak je als ouder je grip (in de tijd

gezien) kwijt. Hun invloedkanalen zijn dan héél divers en bent als ouder

aan de goden overgeleverd of ze in milieu's komen die jij wel zou willen.

 

Ja, de beinvloedbaarste periode ben je zelf bij, hun onderbewustzijn.

Maar dan... sta je voor een deel machteloos en moet je maar hopen

dat ze dát oppikken wat jij hebt bijgebracht, zo van wie is het sterkst.

 

 

Was het maar zo simpel. Wij zien zelf het enorme verschil tussen onze kleinkinderen, dwz tussen hen die al binnen een aantal maanden na hun geboorte de kinderopvang in moesten en hen die daar niet heen hoefden.

En als ik dan zie dat we in Nederland zo geldgeil zijn dat we zelfs het kinderprogramma Zappelin op het 3e net nog vol met reclamerotzooi stoppen, dat in tegenstelling tot Ketnet van de BRT, CBBC van de BBC of Kika van de Duitse publieke omroep (en daarbij noem ik alleen nog maar de ons omringende landen, er zijn heel veel andere Europese landen waar kindernetten van en via hun publieke omroepen ook van die reclame ellende bespaard blijven). Reclame die zich regelrecht en precies tot de kleintjes richt waarvoor net een programma werd uitgezonden. Als ik dan van twee- en driejarigen met grote regelmaat "dat wil ik" hoor, kinderen die nog niet kunnen beseffen dat hun ouders niet overal het geld voor hebben, dan zit ik qua leeftijd nog lang voor het moment van beïnvloeding door klasgenootjes op de basisschool of ouder,

 

Dat is precies waar ik het over had toen ik recentelijk opmerkte dat wij de democratische controle over onze samenleving, dus ook over de manier waarop onze kinderen groot worden, helemaal uit handen hebben laten nemen door industrie en commercie. En dat die uitsluitend hun portemonnee als criterium nemen dat is even vanzelfsprekend als verkeerd als je aan de manier denkt waarop onze samenleving zich ontwikkelt. We hebben karrenladingen van klachten over van alles en nog wat, en niet in de laatste plaats over het gedrag van jongeren, maar dat is voor een aanzienlijk deel omdat we niet langer de verantwoordelijkheid over onze samenleving en vooral de verantwoording over waar het naar toe moet op ons nemen. En echt, leuterpraat over een dienstplicht klinkt leuk maar is een kleine 16 jaar te laat in een kinderleven.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...