Ga naar inhoud


Welke Astra kan ik met deze schotel en ontvanger ontvangen?


THEOH

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een caravan gekocht  met een  schotel merk  KATHREIN bas 60

op de LNB staat  F/GHZ 10,7-11.7    11.7-12.75   S/N 31300186  zelf heb ik een sat ontvanger 

M7 SAT 801

welke astra kan ik hier mee ontvangen 

m.v.g Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom.

 

Wanneer je de schotel op Astra 1 uitricht,  Astra 1.

Wanneer je de schotel op Astra 3 uitricht, zal je Astra 3 ontvangen.

 

Je kan dus, afhankelijk op welke satelliet je de schotel richt altijd een satelliet positie ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat mag geen probleem zijn, alleen Portugal en Zuid Spanje zou met deze kleine schotel moeilijk worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Theoh

Voor deze landen zul je meestal geen problemen ondervinden met de ontvangst van de Astra 23,5.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat op die vlakantenne geen mogelijkheid aanwezig is de skew in te stellen.
Bij een normale schotel met lnb stel je dat in door de lnb te draaien zodat de
antenne in dezelfde stand komt te staan als signalen die je van de satelliet ontvangt.
Bij een vlakantenne dient echter heel de antenne gekanteld te worden en dat is met deze BAS 60 niet mogelijk.
Het is een Duitse schotel die meestal ook door Duitsers voor de Astra 19,2 gebruikt wordt. In midden Duitsland bijv. Würzburg moet de skew voor de Astra 19,2 nul graden zijn.
Ga je deze antenne echter gebruiken voor de Astra 23,5 in bijv. Bordeaux of Brest in Frankrijk, dan moet de skew -15° zijn. Dat is een te grote afwijking voor de tegenwoordig gebruikte 8PSK-modulatie.
Je zult in deze westelijke gebieden de antenne aan moeten passen met een losse adapterplaat zoals ik in de bijlage laat zien.
 

post-60869-0-14254600-1491460639.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op sat4all mogen volgens de huisregels geen adressen van winkels genoemd worden, dit wordt gezien als reclame.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kathrein heeft deze plaat nooit geleverd. Die is ontworpen door iemand die zo'n BAS 60 had en problemen had vanwege de skew. Vroeger toen deze antenne meer verkocht werd, was er wel iemand die een aantal van deze platen had gemaakt en die verkocht maar dat is dacht ik al een aantal jaren niet meer.
Je zult die plaat dus zelf moeten maken maar dat is dus alleen maar nodig als je in west Frankrijk gaat kamperen. Bekijk de bijlage maar eens goed.
 

post-60869-0-27965700-1491473397.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik wil nog iets vragen bij deze caravan zit ook een tv

merk HITACHI  22HE2321S1-dvd 55CM

mijn vraag deze tv heeft ook een ingebouwde ontvanger 

waar in een CA-MODUL met smartcard geplaatst moet worden 

heb gekeken bij Canel +of deze tv daarvoor geschikt is maar kon niets vinden 

of is het beter of toch maar mijn  huis ontvanger M7 sat 801 te gebruiken

M.V.G

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze tv heeft een ingebouwde dvb-s2 satellietontvanger.
Je hebt dus die losse M7 SAT 801 niet persé nodig. Ik denk niet dat je in die tv de CanalDigitaal zenderlijst kunt inladen.
Je zult dus een handmatige scan moeten doen en alle zenders in de gewenste volgorde moeten zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...