Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

En ze zijn nog in onderhandeling met ziggo sport ! ( bron : totaal tv )

En dit alles op 2  ( twee) transponders ? !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat je een abonnement moet afsluiten is een feit, daar is niets negatiefs aan.

 

Wat de toon en je uiting betreft, ben jij van Joyne, of heb je er aandelen in?

Nee ik ben niet van Joyn, en ook geen aandelen Joyne, maar ik probeer iedereen een alternatief te bieden, en Joyne zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen.

Mijn belang ligt in goede hardware kunnen leveren, ook voor Canal Digitaal, met zo min mogelijk problemen en klagende gebruikers.

Voor Ziggo heeft dat al opgehouden want die willen net als CD alles zelf doen en geld binnen halen, gevolg: alle consumenten worden door de vakhandel niet meer geholpen en weggestuurd.

Nu heeft Ziggo vrijdag zijn code's en frequenties gewijzigd, en is leidennin last.

De een na de ander heeft problemen en er is niemand thuis. De netjes betalende consument is weer de dupe.

En ik denk dat dit met Joyne beter zal gaan als wat we de laatste 20 jaar gewend zijn met CD.

En zo denken de dealers, mijn klanten, er ook zo over.

ik irriteer me al lang aan je opmerkingen. Alles moet voor niks, en niets is goed genoeg. Nu prima, je hoeft niks te nemen.

Ik denk dat Joyne en de dealers helemaal niet op zeurende mensen zitten te wachten.

Reele kritiek wordt naar geluisterd, maar met jouw opmerkingen kan ik niks mee.

Wat jij wilt is nooit te realiseren.

Maar ik zal niet meer op je reageren.

Ik wens je veel satelliet en forum plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft 1+1=3, Joyne zal ook Canal Digitaal weer scherp maken en daardoor wordt satelliet als platform aantrekkelijker. Er zullen mogelijk mensen van Canal Digitaal naar Joyne overstappen (werkende kaarten zijn zoals benoemd erg sterke lijm), maar omdat sat momenteel maar een klein deel van de markt is, is echte groei mogelijk als meer mensen via sat kan kijken. Een aantrekkelijk aanbod bij beide partijen zal daar toe bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Joyne en de dealers helemaal niet op zeurende mensen zitten te wachten.

Reele kritiek wordt naar geluisterd, maar met jouw opmerkingen kan ik niks mee.

Wat jij wilt is nooit te realiseren.

Maar ik zal niet meer op je reageren.

Ik wens je veel satelliet en forum plezier.

 

Joyne zal net als CDS problemen ondervinden, dat hebben ze nu al, dat blijkt wel uit de uitgestelde lancering van hun product.

 

Op mijn dealers account is slecht 1 bericht binnen gekomen sinds ik daar op ingeschreven sta, dealers zitten niet te wachten supporter te zijn van Joyne, daar er te weinig winst uit te halen valt, het zelfde liedje was bij CDS. Alleen hardware wordt er aangeboden, mocht het stuk zijn, dan zal je wettelijk naar de dealer terug kunnen, het wordt opgestuurd en dan mag je afwachten wat er gebeurd, maar de kans is groot dat de dealer je door gaat verwijzen i.v.m. dat het gesloten hardware is.

 

Joyne geeft ook niet voor niets aan, je kan je eigen hardware gebruiken. Mochten er problemen zijn, dan zal er in eerste instantie direct naar je eigen hardware verwezen worden, dan kan je naar de dealer van je eigen hardware en hopen dat die jou kan helpen. Het is een gesloten systeem, dus het werkt of het is stuk, niets meer, niets minder, dat is een heel slimme set van Joyne, want die test van de module is zo gedaan.

 

Bij CDS is men ook die kant aan het opwerken, de ,meeste hobbyisten willen de Seca3 kaart behouden, anders is het alleen nog maar een kijkdoos en ben ik bang dat ze makkelijk ergens anders op overstappen dan enkel satelliet.

 

De meeste hobbyisten willen geen dictator in hun apparatuur hebben, bij vooral gesloten CI+ modules heb je geen zeggenschap meer over hoe je dat in je eigen apparatuur wilt plaatsen.

 

Dat Joyne niet gratis zal zijn, dat weet iedereen, waar ze werkelijk mee gaan komen is en blijft nog steeds een verrassing tot ze het product ook werkelijk gaan aanbieden. Dat ze nu aan het testen zijn is mooi, maar ik lees dat het om de codering gaat, niet om de uitzending i.v.m. dat deze blijkbaar in testfase nog niet in HD uitgezonden wordt en dat ook nog op een tijdelijke satelliet.

 

Hobby is ook nieuwsgierig zijn, en ja, dat ben ik, alleen neem ik daar zoals veel actieve leden weten ruim de tijd voor, misschien iets te ruim, maar dat ben ik.

 

Ik geef mijn mening, ook als ik iets te duur vindt, daar is niets mis mee, iedereen mag een eigen mening hebben, gelukkig maar.

 

Als jij je daar aan irriteert dan is dat niet mijn probleem, maar waarom reageer je dan weer op en bericht van mij?!

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles moet voor niks, en niets is goed genoeg. Nu prima, je hoeft niks te nemen.

Ik denk dat Joyne en de dealers helemaal niet op zeurende mensen zitten te wachten.

Bij cd moet je steeds aan de nieuwe apparatuur en dat worden mensen eens zat.(ook jouw klanten dus!)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij cd moet je steeds aan de nieuwe apparatuur en dat worden mensen eens zat.(ook jouw klanten dus!)

Valt reuze mee mits je goede keuzes, T55 + Vu Duo en Uno, werkt al 7 jaar onafgebroken en de klok tikt verder. Degenen die bij CD nieuwe apparatuur hebben moeten kopen zijn degenen die in gesloten hardware geïnvesteerd hebben:
  • Ontvangers waarvan de firmware niet meer geactualiseerd werd
  • CI-modules waarvan de firmware niet meer geactualiseerd werd
  • Gesloten kaartdeelsystemen als de SmartWi
  • Draaibare antennes met wederom firmware die niet meer geactualiseerd werd, of analoog uitrichtten
Degenen met open hardware hebben erg weinig hardwareproblemen gehad. Ezels stoten zich geen tweemaal aan dezelfde steen en daarom zijn we niet meer bereid over te stappen op gesloten hardware.

 

Joyne zal niet immuun zijn voor hardwareproblemen. In het geheel niet. Juist doordat op gesloten apparatuur aangestuurd worden is leed te verwachten van fabrikanten die hun firmware in de steek laten. Het is mogelijk nu, door een aantal strategische beslissingen, problemen voor te zijn, maar dat het bij Joyne ook gaat gebeuren staat gewoon in de sterren geschreven.

 

Apparatuur viel vaak uit bij gewijzigde omstandigheden:

  • Upgrades van de codering. Lijkt me ook dat Joyne zijn codering veilig wil houden en dus upgrades zal uitvoeren.
  • Ondeugdelijke hardware die door ongerelateerde wijzigingen uitviel. Bijvoorbeeld CI-modules die over hun nek gingen als er een ongerelateerde codering aan de transponder werd toegevoegd. Lijkt me sterk dat Joyne nooit iets gaat wijzigen en ondeugdelijke hardware daar verkeerd op gaat reageren.
  • Modernisering van de uitzendnorm. MPEG-H en DVB-S2X staan voor de deur. Lijkt me sterk dat Joyne nooit zal overstappen.
  • Transponderwijzigingen. Met maar 2 transponders lijkt het me aannemelijk dat als Joyne slaagt er meer transponders komen en dan zullen ook bestaande op een bepaald moment aangepast gaan worden.
Kortom, er is geen enkele reden om aan te nemen dat je bij Joyne gesloten rommel kunt kopen en met een gerust hart kan verwachten dat die eeuwig blijft werken. Op het moment dat de fabrikant de firmware loslaat (en het economisch model van gesloten hardware vereist dat) kan het zomaar ineens afgelopen zijn met een stuk apparatuur. Het enige dat Joyne kan doen is conservatief omgaan met wijzigingen. Dat heeft zijn grenzen en niemand kan ondeugdelijke apparatuur fixen behalve de fabrikant.

 

Kortom, bezint eer ge begint en maakt wijze keuzes in uwer apparatuurkeuze.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij soms last van de warmte.?

Als dat zo is dan is je opmerking vergeven. :cool:

 

LOL

 

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen dealer, maar heb mij uit nieuwsgierigheid en het uitblijven van informatie voor de consument op de dealers nieuwsbrief ingeschreven en daarbij 1 nieuwsbrief ontvangen die ik zover dat lukte tussen die 944 berichten heb geplaatst. ;)

 

De nieuwsbrief heeft een bepaalde reclame uitstraling, bepaalde woordcombinaties wat reclame is, dat heb ik er uit gelaten, want dan zou ik hier reclame plaatsen wat niet mag.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij cd moet je steeds aan de nieuwe apparatuur en dat worden mensen eens zat.(ook jouw klanten dus!)

Natuurlijk, maar dan heb je het toch niet goed begrepen.

Joyne levert alleen gecodeert satelliet signaal en een module om te decoderen.

Dus moeten ze zorgen dat dit zonder mankeren functioneert. punt.

Waar je die cam in stopt moet je zelf weten.

Je hoeft dus geen nieuwe ontvanger te kopen behalve als je jezelf door CD hebt laten opkloten een dichtgetimmerde te kopen.

En als Joyne kiest voor een transmissienorm en resolutie en die niet elke keer wijzigt, waar praten we dan over?

Elke HD ontvanger van tig jaar met een CI slot doet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zuppelan, de module heeft een software update mogelijkheidvia air, dus dat is een kwestie van een paar toetsjes indrukken.

De transponders van Joyne worden alleen door hun gebruikt dus waarom zouden ze die veranderen? En elke vrije ontvanger kan toch zonder meer transponder frequenties en parameters wijzigen en toevoegen?

Dus het draait toch alleen maar om de codering en de ondersteuning van Conax?

En die belangen zijn toch hetzelfde?

Ik zie al de door jou genoemde problemen wel, bij een gesloten ontvanger, maar die komt er bij Joyne niet.

Er zijn nog veel mensen welke zelfs analoge ziggo kanalen kijken in het 4K tijdperk.

Als ze daar tevreden mee zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @commentaar

 

Je hebt me net vreselijk laten lachen in je posting #950

Met je zin: QUOTE Waar je die cam in stopt moet je zelf weten. UNQUOTE

 

Deze posting is totaal niet kwaadaardig bedoeld, laat dit duidelijk zijn.

 

Man, ik lag me nogsteeds rot, en uiteraard val ik jou en/of Satneef niet af; ik vond het zo'n mooie zin van jou en dat wilde ik even schrijven.

 

Hopelijk kunnen de andere members er ook over lachen.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zuppelan, de module heeft een software update mogelijkheidvia air, dus dat is een kwestie van een paar toetsjes indrukken.

De transponders van Joyne worden alleen door hun gebruikt dus waarom zouden ze die veranderen? En elke vrije ontvanger kan toch zonder meer transponder frequenties en parameters wijzigen en toevoegen?

 

Daar kunnen meerdere redenen toe zijn:

  • De overstap naar MPEG-H. Net zoals dat MPEG2 nu uitgefaseerd wordt, zal MPEG4 op termijn ook uitgefaseerd worden. Je kunt vroeg zijn, je kunt laat zijn, maar uiteindelijk heeft het geen zin in het verleden te blijven hangen.
  • Op dezelfde manier kan het zijn dat Joyne DVB-S2X wil gaan gebruiken.
  • Als Joyne straks groter is, wil het misschien de beeldkwaliteit opschroeven waardoor minder zenders op een transponder passen en verplaatsingen nodig zijn.
  • Nu gebruik je een bepaalde versie van Conax, wellicht zijn er straks redenen om over te stappen op nieuwere codeersystemen en moet je beiden gaan voeren op je transponders.
  • Wijziging van het zenderaanbod. Zenders komen en gaan terziele. Wat nu een logische transponderindeling is, is dat straks wellicht niet meer.

Dus ja, ook bij Joyne zullen zeker redenen ontstaan om wijzigingen uit te gaan voeren. Vrije ontvangers kunnen frequenties en paramaters wijzigen en toevoegen, dus het is zeker geen drama, maar ik denk dat we gewoon relastisch moeten zijn dat we ook bij Joyne die functies nodig zullen gaan hebben.

 

 

 

Er zijn nog veel mensen welke zelfs analoge ziggo kanalen kijken in het 4K tijdperk.

Als ze daar tevreden mee zijn?

 

Dat is een beetje een speciaal geval. Binnen de klantenkringbestaat altijd weerstand tegen verandering. In het bijzonder is de overstap van analoog naar digitaal wat betreft apparatuur en opbouw van de thuisinstallatie groot. Omdat er op de kabel veel capaciteit is en niet per transponder betaald moet worden is het voor de kabelmaatschappijen doenlijk om nog analoge televisie aan te bieden. Op satelliet is het niet economisch om langdurig tijd in meerdere normen uit te zenden. Je ziet alleen dat de rijkste spelers dat kunnen.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...