Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ben ook voor, op heden heb je dat nergens denk ik, nu zie je dat CD met de komst van Joyne de ene stunt na de andere uit mouw tovert, wat voorheen allemaal niet van doen was.

 

Zie Totaal TV, elke dag komen ze nu met nieuwe CD stunts af, de poten van de Monopoly stoel zijn eraf gezaagd.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Keek gisteren naar conax ci modules voor 39€ en bepaalde conax kaarten voor 19€. Voor 60€ zou toch een joyne module te koop moeten zijn, ipv 99€. Misschien geen activatie kost? Maar ja, ik ben waarschijnlijk aan het dromen

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook voor, op heden heb je dat nergens denk ik, nu zie je dat CD met de komst van Joyne de ene stunt na de andere uit mouw tovert, wat voorheen allemaal niet van doen was.

 

 

Doe dan gelijk de publieke en commerciele zenders FTA, Het is gewoon bezopen dat wij verplicht moeten meebetalen aan zenders die al door eigen belastinggeld en commercials worden gefinancierd. Ik wil die hele 'stiijf van de reclame staande RTL- en SBS-meuk' niet eens in huis hebben, maar meebetalen wordt wel afgedwongen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me voor een starter als Joyne ook goede marketing de module goedkoop in de markt te zetten. Met wellicht een gratis kijkperiode.
 

Als iedereen dan eenmaal de geschikte hardware heeft en de richting van de schotel geen probleem is dan gaan klanten vanzelf nadenken over abonnementen en upgrades daarbij. 

 

Hobbyisten vinden hun weg wel. Daar zou ik me als ik Joyne was niet in eerste instantie op richten. Ze helpen verwacht ik straks op de camping gewoon mee de schotel goed te zetten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik met je eens. Het wordt gewoon eens tijd dat er afgestapt gaat worden van de door providers samengestelde pakketten, dan heeft iedereen keuze vrijheid. Hang aan iedere zender een bepaalde prijs en samenstellen maar. De een kiest dan alleen voor de NPO zenders, waar een ander een grotere hoeveelheid zenders wil kijken, alleen de prijs is anders. Dan zijn we eindelijk af van deze discussie die al decennia lang duurt. Weg met de betutteling waar velen echt een hekel aan hebben.

Dat is er gedeeltelijk al bij knippr.

https://www.knippr.nl

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider zal toch echt een minimum aan aan zenders moeten aanbieden om het hele project te kunnen financieren.

Ik heb het al vaker gezegd, je moet het ook uit het oogpunt van de provider zien. Die speelt geen Sinterklaas.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt reuze benieuwd :-)

1Juli schijnt het zover te zijn en ik wil eigenlijk wel een soort van proefabbo.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met de CI module te maken maar met de ontvanger. Wanneer een ontvanger de streams van de twee kanalen zou "mergen" en dan pas door de CI module zou halen is dit geen probleem. Volgens mij is zelfs de hardware van de meeste STB's hiervoor geschikt, echter wordt het door de fabrikanten softwarematig nog niet doorgevoerd.

 

Conax was in het verleden altijd een van de weinige PVR-ready coderingsystemen, ook al was de opname gecodeerd, je kon tot in de eeuwigheid met een geldige smartcard blijven terug kijken. Ik denk dat dit nog steeds zo is met de huidige Conax codering (correct me if I'm wrong)

Als de hardware klaar zou zijn, waarom kijkt vti en andere dan niet voor een oplossing, nu we meer en meer gedwongen worden naar ci(+)?

Want de prijs van een single en dual dvb-s tuner schilt nogal, en met joyne heb je genoeg aan een single tuner, als er geen oplossing komt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals de vraag: jan Joyne niet een part topic krijgen.

Dan kan al het technische deel een beetje gescheiden worden gehouden van de rest. Maakt alles veel overzichtelijker.

 

Moderator doe je best en verplaats de jusite berichten vervolgens nar de juiste topics.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de hardware klaar zou zijn, waarom kijkt vti en andere dan niet voor een oplossing, nu we meer en meer gedwongen worden naar ci(+)?

Want de prijs van een single en dual dvb-s tuner schilt nogal, en met joyne heb je genoeg aan een single tuner, als er geen oplossing komt.

 

Zijn ze toch mee bezig https://www.sat4all.com/forums/topic/356234-aankondigingen-vti-11x-updates/page-3

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met de CI module te maken maar met de ontvanger. Wanneer een ontvanger de streams van de twee kanalen zou "mergen" en dan pas door de CI module zou halen is dit geen probleem. Volgens mij is zelfs de hardware van de meeste STB's hiervoor geschikt, echter wordt het door de fabrikanten softwarematig nog niet doorgevoerd.

Dat is wel een heel scheve voorstelling van zaken. Dat een CI maar 1 transportstream kan verwerken is een denkfout in de CI-standaard. Nu heb je gelijk dat er een theoretische (!) mogelijkheid is van twee transportstreams 1 te maken. Dat is puur theoretisch omdat het samenvoegen van transportstreams geen triviale zaak is, werkelijk overal in de DVB-standaard komen PID's voor en dat betekent dat zo'n samenvoegprogramma al die subprotocollen moet kennen om de PID's aan te passen. In hardware is dat niet te doen, dus zou alle data via de computer moeten lopen, maar ontvangers zijn nu juist zo robuust omdat de computer enkel zijdelings bestuurt. Je kunt dan ook niet zomaar naar ontvangers beginnen te wijzen enkel omdat er een theoretische mogelijkheid bestaat transportstreams samen te voegen. Ook niet naar de specifieke CI-module. De schuld ligt bij de CI-standaard en nergens anders.

 

De hardware van de huidige ontvangers is zeker niet geschikt voor wat je stelt. Transportstreams gaan van de tuner direct door de CI-module en daarna kunnen ze naar de computer of de MPEG-decoder. Of eigenlijk gaat het eerst nog door de demultiplexer (die ook deel uit maakt van de hardware), en het is de demultiplexer die de PID's selecteert die naar de computer en naar de MPEG-decoder gaan. Een transportstream kan niet van de computer terug naar de CI-module, daarvoor is een geheel ander ontwerp van de moederborden van de ontvangers nodig.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men wacht hiervoor tot ze daadwerkelijk gestart zijn, nu regent het veronderstellingen, en dat schiet niet echt op, even geduld.

 

Dat lijkt me een arbitrair uitgangspunt. Dan zitten we hier straks met meer dan duizend ongesorteerde berichten.

Beheer beslist uiteraard. Maar of het slim  en gebruiksvriendelijk is kun je je afvragen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Maar je maakt een denkfout.

Die heeft genoeg aan NPO 1-2-3 maar wil die wel graag in HD zien, hij betaalt al voor het maken van die programma's. Digitenne voldoet hier niet.

Dan is een pakket met drie zenders een goedkope oplossing. De satpakketaanbieder kan aan de letter van de huidige wet voldoen door een lijstje met 30 zenders te maken. Hij zou wel gek zin daar ongeveer evenveel voor te vragen als een ander voor het pretpakket met 30 zenders.

 

Waar een wil is is een weg. Joyne zou hier de spits af kunnen bijten. Extra pakketjes aanbieden (en kijken wie die dan tegen betaling wil afnemen) mag uiteraard altijd.

Bovendien is het iets wat de huidige Staatssecretaris (tegen gevestigde belangen in) voor ogen heeft: af van 30 verplichte zenders in een basispakket.

Je analyse dat daar vraag naar is is wel juist, maar de wereld zit zo niet in elkaar. Fox Sports is een mooi voorbeeld: Wie alleen 1-2-3 zou afnemen, zou nog steeds voor FoxSports betalen. Eén van de vele redenen waarom zo'n pakket niet snel weer zal verschijnen. Als ik er nog eentje mag noemen: Een TV-aanbieder maakt wel kosten voor hele transponders, als klanten daar maar voor een deel van betalen, komt de TV-aanbieder niet rond. Die zal dus niet snel geneigd zijn een pakket van 3 zenders in de markt te zetten. Digitenne blijft de enige optie, het goede nieuws is dat dat vanaf 2018 in HD zal zijn.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vooral een kwestie is van hoeveel en hoe snel zo'n provider winst wil maken.

 

Vele kleintjes maken één groot. Ook bij veel goedkope basispakketjes. 
Voor sportkanalen zal de belangstellende vrees ik toch apart moeten afrekenen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...