Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In een ander onderwerp kan je lezen dat er net overeenstemming is tussen Discovery en Canaldigitaal.

Daar ging het erom, dat Canaldigitaal net enkele zenders kon afnemen, maar verplicht was alle zenders uit het pakket af te nemen.

Dat zal weerslag op de prijs hebben wanneer de consument alleen een zender wil kijken.

Hij betaalt dan toch mee voor de niet afgenomen zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je appels met peren vergelijkt.

Want de NPO verkoopt natuurlijk alleen haar eigen zenders. En juist die (en die alleen) wil ik graag afnemen. Niet de zenderbundels van andere aanbieders.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat ging vroeger, toen de NOS / publieke omroep zelf de satelliet distributie betaalden.

 

Die tijd is voorbij, de Publieke Nederlandse omroepen vragen een doorgifte vergoeding aan de satelliet providers.

Om de kosten te blijven dekken, zal je geen significant lagere prijs berekend krijgen voor slechts de NPO zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijs verschil tussen 6 zenders aangevuld met FTA (minder kan niet, de VRT is wettelijk ook verplicht) en 30 zenders is waarschijnlijk ook een stuk minder groot dan veel mensen denken. Mensen willen het oude STB-pakket voor iets van 25 euro per jaar. Maar voor een TV-aanbieder zou het zo maar kunnen dat het verschil in kosten tussen 6 en 30 zenders maar een paar euro is. En stel je hebt de keus 6 zenders voor €12 of 30 zenders voor €15 per maand, dan zou het zo maar kunnen dat de klant opeens een stuk minder in dat pakket van 6 zenders geïnteresseerd is.

 

De economische situatie waarmee het oude STB-pakket kon bestaan is verdwenen. Hij komt niet terug.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo: De NPO verplicht providers ook om zenders af te nemen de je niet wilt zien.

 

Welke zenders zijn dat dan?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijs verschil tussen 6 zenders aangevuld met FTA (minder kan niet, de VRT is wettelijk ook verplicht) en 30 zenders is waarschijnlijk ook een stuk minder groot dan veel mensen denken.

...

Maar voor een TV-aanbieder zou het zo maar kunnen dat het verschil in kosten tussen 6 en 30 zenders maar een paar euro is.

 

En stel je hebt de keus 6 zenders voor €12 of 30 zenders voor €15 per maand, dan zou het zo maar kunnen dat de klant opeens een stuk minder in dat pakket van 6 zenders geïnteresseerd is.

 

Dan biedt je als provider dat laatste toch zo aan en laat mensen de keuze.

Vanzelf blijkt wel waar de behoefte ligt.

 

Overigens zijn er voor Joyne nog helemaal geen zenders verplicht. Alleen de klant "verplicht" de provider met minder dan 100.000 klanten bepaalde zenders te leveren.

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

We kennen de details, niet, de inhoud van de contracten zal niet snel openbaar moeten worden. Maar, bij de laatste bezuinigingen heeft de politiek beslist dat de NPO meer in zijn eigen inkomsten moest gaan voorzien. Dat betekent doorgiftevergoedingen. Vanzelfsprekend is het voor de NPO daarmee aantrekkelijker om ook een doorgiftevergoeding voor de themazenders te ontvangen. Bijgevolg zal de NPO tijdens de contractonderhandelingen sterk aandringen op doorgifte van de themazenders.Overigens vind ik de themazenders zeker geen rommel. Eén van de voornaamste redenen dat ik nog een familliepakket heb Politiek24, een zender die soms maanden niet, dan weer dagelijks bekeken wordt. En zo zit het in elkaar: Je neemt een pakket voor tientallen zenders af, je kijkt er maar een paar, maar ach, ik accepteer dat de wereld zo werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan biedt je als provider dat laatste toch zo aan en laat mensen de keuze.

Vanzelf blijkt wel waar de behoefte ligt.

Om uit te vinden waar de behoefte ligt zou een TV-aanbieder dan heel veel pakketten moeten introduceren en voor elk met de TV-zenders onderhandelen. In praktijk doet een TV-aanbieder daarom marktonderzoek en gaat daaruit pakketten samenstellen, dat spaart een hoop gedoe.

 

Overigens zijn er voor Joyne nog helemaal geen zenders verplicht. Alleen de klant "verplicht" de provider met minder dan 100.000 klanten bepaalde zenders te leveren.

Joyne hoeft geen 30 zenders aan te bieden (maar dat doen ze wel). Joyne is wel verplicht de NPO en VRT aan te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Joyne is wel verplicht de NPO en VRT aan te bieden.

 

Ik lees de Mediawet toch wat anders.

Paragraaf 6.3.1.2. Verspreiding van pakketten televisie- en radioprogrammakanalen

De paragraaf waarin artikel 6.13 staat lijkt me niet op Joyne van toepassing.

Want in art. 6.12 staat het volgende.

  Deze paragraaf is van toepassing op pakketaanbieders die een of meer programmapakketten naar ten minste 100.000 abonnees in Nederland verspreiden of laten verspreiden.

 

Nog los van dat alles: die abonnees moeten wel IN Nederland zijn

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is er gedeeltelijk al bij knippr.

https://www.knippr.nl

 Nee dat bedoel ik niet, die werken ook met een basispakket en dan kan je extra zenders of pakketten kiezen.

 

Stel ik wil alleen NPO 1, 2 en 3, 1 regionale TV-zender, Fox 1 tot en met 3. Totaal maar 7 zenders die ik wil hebben in mijn persoonlijke pakket en daar wil ik voor betalen en afnemen. De rest van de zenders hoef je dan niet verplicht af te nemen en af te rekenen. Volledige keuze vrijheid, daar zouden we eigenlijk naar toe moeten, dan is werkelijk iedereen tevreden. In ieder geval over de zenders die je krijgt, over de prijs komt dan vast wel weer een andere discussie.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gevonden:

Op die 11595 V op Eutelsat 16A zit een zender in Conax gecodeerd met de naam 'TC' en heeft als EPG 'NOS Journaal'. Het zal m.i. dus NPO 1 zijn.

Deze heeft dan ook de NID 016E, TID C670 en SID 03AE (die staat helemaal linksonder op de screenshot in bericht #890).

1_0_16_3AE_C670_16E_A00000_0_0_0.jpg

 

1_0_16_3AE_C670_16E_A00000_0_0_0(2).jpg

 

Dit is te zien in OScam:

(dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 0BC1 ECM_PID: 0A85 PROVID: 000000 
(dvbapi) Demuxer 0 found 1 ECMpids and 2 STREAMpids in caPMT
(dvbapi) Demuxer 0 no suitable readers found that can be used for decoding!
(dvbapi) Demuxer 0 found 1 ECMpids and 2 STREAMpids in PMT

Correctie: Beeld & geluid is van Nat Geo Wild, EIT is wel van NPO 1.

CAID is ook uniek, dus duidelijk een Conax en EPG test.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

elke provider die tv aan bied moet(dus verplicht) idd de must cary zenders doorgeven of je nu 1 of 10000 klanten hebt, dus npo1/2/3 vrt/kanvas/ketnet en regionale/ tv.

 

Kun je dat onderbouwen?

 

Als je gelijk hebt dan zou dit inhouden dat de pakketaanbieders van "natuur"zenders op met name Hotbird ook de NPO/VRT zenders moet aanbieden.

Dat geloof je toch zelf niet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...