Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Nee dat bedoel ik niet, die werken ook met een basispakket en dan kan je extra zenders of pakketten kiezen.

 

Stel ik wil alleen NPO 1, 2 en 3, 1 regionale TV-zender, Fox 1 tot en met 3. Totaal maar 7 zenders die ik wil hebben in mijn persoonlijke pakket en daar wil ik voor betalen en afnemen. De rest van de zenders hoef je dan niet verplicht af te nemen en af te rekenen. Volledige keuze vrijheid, daar zouden we eigenlijk naar toe moeten, dan is werkelijk iedereen tevreden. In ieder geval over de zenders die je krijgt, over de prijs komt dan vast wel weer een andere discussie.

Ik zei ook gedeeltelijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je dat onderbouwen?

 

Als je gelijk hebt dan zou dit inhouden dat de pakketaanbieders van "natuur"zenders op met name Hotbird ook de NPO/VRT zenders moet aanbieden.

Dat geloof je toch zelf niet.

Dat zijn geen Nederlandse providers.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970.

Proficiat, jij hebt gewonnen.

Mag ik nu als prijs de Conax CAM testen? :)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Nee dat bedoel ik niet, die werken ook met een basispakket en dan kan je extra zenders of pakketten kiezen.

 

De rest van de zenders hoef je dan niet verplicht af te nemen en af te rekenen. Volledige keuze vrijheid, daar zouden we eigenlijk naar toe moeten, dan is werkelijk iedereen tevreden. In ieder geval over de zenders die je krijgt, over de prijs komt dan vast wel weer een andere discussie.

Die komt vast niet ver te liggen onder de pakkettarieven, want voor niks gaat de zon op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar een pretpark zoals de Efteling gaat betaal je entree en kun je naar alle attracties.

Je betaald ook voor de attractie waar je niet in wilt.

 

Op Nederland 1, 2 en 3 kijk je ook niet naar iedere film. Dit terwijl je er wel voor betaald hebt via je belastingaanslag.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardige redenering.
Maar wat is hier het pretpark? Iedere afzonderlijke zender of een door een aanbieder willekeurig samengeraapt stel zenders?

 

Om jouw vergelijking aan te houden:
NPO 1-2-3 is de Efteling en het basispakket Heel Nederland waar je inderdaad kunt kiezen alleen naar de Efteling te gaan en niet naar Walibi of Ponypark Slagharen (en daar dan dus ook geen geld aan kwijt bent).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op Nederland 1, 2 en 3 kijk je ook niet naar iedere film. Dit terwijl je er wel voor betaald hebt via je belastingaanslag.

 

Naar die drie kijk ik totaal niet, dus waarom moet ik daarvoor betalen? Laat Prawo daar maar voor dokken, die wil het toch zo graag zien? Leg ik mijn centen wel in op Fox Sports, omdat dat meer mijn belangstelling heeft, terwijl Prawo daar geen interesse voor heeft. Geef iedereen gewoon een lijstje met daarop (ik noem maar wat) 100 zenders en laat iedereen daar per zender een vinkje achter zetten bij 'ja die wil ik zien' en daar betaal je dan ook voor.

 

Leuk die vergelijking met de Efteling, maar in plaats van dat toegangskaartje bij de ingang kan je ook per bezochte atractie afrekenen, op de kermis kan dat ook. Vrijheid blijheid en geen opgelegde betutteling. Je betaalt wat je afneemt en geen cent meer. Eerlijker kan niet en iedereen tevreden .... op een paar azijnpissers na dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee Eduard, punt is dat iedereen mee moet betalen voor iets wat je niet wil hebben, lees niet naar kijkt. Ergens klopt dat dus niet.

 

Is met het betalen van belasting niet anders.

Of het hebben van een verzekering.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil nog niet zeggen dat die systemen deugen Eduard. Als de een in de sloot springt wil nog niet zeggen dat een ander dat ook moet gaan doen ;) Bij verzekeringen heb je keuzes genoeg en bij de belasting zou een keuzelijstje toegevoegd kunnen worden waar jij jou belastingcenten aan uitgegeven zou willen hebben. Dus ook daar meer keuzevrijheid en flexibilisering. Bij abonnementen voor mobiele telefonie zijn ook heel erg veel keuzes, het prepaid kaartje is de ultieme vorm van vrijheid, dus waarom niet eens invoeren bij tv-providers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke partij heeft dat in haar programma staan en denkt er een meerderheid voor te kunnen halen?
 

Deze discussie heeft overigens weinig meer met Joyne te maken. Wat die gaat aanbieden weten we nog niets eens.

 

Als de een in de sloot springt wil nog niet zeggen dat een ander dat ook moet gaan doen  ;)

 

Met dit weer niet eens een slecht idee.
Lijkt me ook gratis.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil nog niet zeggen dat die systemen deugen Eduard. Als de een in de sloot springt wil nog niet zeggen dat een ander dat ook moet gaan doen ;) Bij verzekeringen heb je keuzes genoeg en bij de belasting zou een keuzelijstje toegevoegd kunnen worden waar jij jou belastingcenten aan uitgegeven zou willen hebben. Dus ook daar meer keuzevrijheid en flexibilisering. Bij abonnementen voor mobiele telefonie zijn ook heel erg veel keuzes, het prepaid kaartje is de ultieme vorm van vrijheid, dus waarom niet eens invoeren bij tv-providers?

Je hebt zelfs de keus om het op te zeggen. Je vergelijking met de belasting gaat mank.

Bij verzekeringen eveneens. Of energiebedrijven. Bij bundels van telefoonproviders loop je de kans hem niet op te maken en toch te moeten betalen voor de hele bundel. 

 

Het leven zit vol ja/nee keuzes en all-in (keuze)pakketten. In veel gevallen prima te verdedigen. Genoeg mensen worden gek van de overdaad aan "keuzes".      

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De planning is om binnen enkele dagen (tijdelijk FTA ) te gaan uitzenden op 9 oost.

Dan kan iedereen zonder te betalen kijken en zien of het voldoet aan de verwachtingen.

De dealers hebben volgende week een bijeenkomst waar alle feiten bekend gemaakt gaan worden.

Ik denk dat het best interessant zal worden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je soeverein laten verklaren. Dan ben je voor je idee helemaal vrij van alles....

 

On topic: Joyne is nog geen concurrent van Canal Digitaal, op geen enkel gebied. Zodra de website is geopend met relevante informatie kan dat het geval zijn. Tot nog toe veelal aannames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De planning is om binnen enkele dagen (tijdelijk FTA ) te gaan uitzenden op 9 oost.

Dan kan iedereen zonder te betalen kijken en zien of het voldoet aan de verwachtingen.

De dealers hebben volgende week een bijeenkomst waar alle feiten bekend gemaakt gaan worden.

Ik denk dat het best interessant zal worden.

Welke frequenties op 9 oost moeten we in de gaten houden?

11747H en 12073V?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...