Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!

Wij respecteren je privacy!

Foto
Satelliet TV

Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal

• Login om te beantwoorden
321 reacties in dit onderwerp

#316 Offline zeeteefje - Geplaatst: gisteren, 10:02

zeeteefje

Sat4all Lid

• Leden
  • 88 berichten

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.
Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.
Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.

Onzin. Welke transponder naar welke beam wordt gezet is een kwestie van interne elektronica en heeft niets te maken met fysieke antennes.

#317 Online Drs. IJzerbout - Geplaatst: gisteren, 10:13

Drs. IJzerbout

Sat4all verslaafd

• Leden
  • 5329 berichten
  • LocatieDubai Media City & Ras al-Khaimah, UAE

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.
Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.
Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.

Sprietje haalt hier dingen door elkaar.

Een transponder bestaat uit een zender en een ontvanger. Hiervan zitten er meerdere en ook reserve units binnen in de satelliet. Dat gedeelte heet de bus. Het eigenlijke frame.

De zender in een transponder bestaat doorgaans uit een TWTA. (Travelling Wave Tube Amplifier) of ander versterkend element met HPA (High Power Amplifier).

Het is niet zinvol deze gevoelige apparatuur aan de buitenkant van een satelliet aan te brengen als je alleen al denkt aan de extreme temperaturen die daar heersen.

Wat je op de foto zit zijn de feeds die de schotels aan de buitenkant belichten. De vorm van de feed bepaald o.m. de footprint.

Verder is het zo dat je maar niet van overal naar een satelliet kan uplinken. Ook voor de uplink is er een footprint catalogus. Die vind je echter niet of nauwelijks op het www. De up en downlink footprints kunnen heel verschillend zijn. Voor onze West Afrika feed op BADR maken we gebruik van een uplink provider in Nairobi. Vanuit Dubai zou dat niet gaan.

Dit bericht is bewerkt door Drs. IJzerbout: gisteren, 10:18

Apple...it doesn´t matter what they do, you´ll buy it anyway !!

#318 Offline henkie73 - Geplaatst: gisteren, 11:39

henkie73

Sat4all Freak

• Leden
  • 625 berichten
  • LocatieGroesbeek
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Maar qua footprint is het wel een hele mooie satelliet.
Eigenlijk had CD daar op moeten zitten. Dan waren veel mensen nog gelukkiger.

Gr
Henk
1x Xtrend ET9200 1TB CCCAM 2.3.0 --- 1 x Xtrend ET9000 1TB CCCam 2.3.0 --- Torrodial 90 --- 0.8W --- 4.8E--- 13E --- 15,8E --- 19,2E --- 23,5E --- 28,2E --- 39,0E

#319 Offline Tripleboy - Geplaatst: gisteren, 12:04

Tripleboy

Sat4all Core Member

• Leden
  • 2519 berichten
  • LocatieReetveerdegem

Zou het kunnen dat CD rake klappen gaat krijgen, want zo te zien hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar bij Joyne, ook als je ziet dat ze starten vanuit de Professionele handel en niet vanuit investeerders en aandeelhouders.

XTREND ET8500 / ET7500 - VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

#320 Offline Alex1970 - Geplaatst: gisteren, 12:26

Alex1970

Sat4all Freak

• Leden
  • 3815 berichten
  • LocatieZHZ

Ofschoon hier al deels op gereageerd is wil ik toch ook nog even reageren aangezien ik "de aanstichter" ervan was.

Deze satelliet heeft volgens de wiki 60 transponders aan boord en volgens satbeams zelfs 66 . Snel geteld zijn er momenteel nog geen 30 in gebruik, dus deze satelliet is nog half leeg. Dan lijkt me 'voldoende ruimte om uit te breiden' wel te kloppen en zal Eutelsat genegen zijn om een paar transponders voor een leuke regeling aan te bieden aan een nieuwe provider, dat kost Eutelsat vrijwel niks.

De Eutelsat 9B heeft inderdaad 66 Ku-band transponders, waarvan 20 van 33 MHz breed gebruik maken van de Widebeam, t.w. transponders E1 t/m E20, 11711-12108 MHz (H/V) daarvan zijn er 18 bezet nu.
Het lijkt me toch niet de bedoeling van Joyne om één van de andere beams te gaan gebruiken?

En dan is ook alleen nog Italy of Nordic and Baltic Beam vrij en die zijn niet eens in Nederland te ontvangen (mij niet gelukt althans) en in Spanje ook niet.
Als je Satbeams weet te vinden, weet je ook de footprints te vinden.

Dan heeft de satelliet ook nog rekening te houden met de naburige satellieten op 10 en 7 oost, kijk het maar eens na, gaat erg krap worden dan.

Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, AFN wil alles in HD gaan uitzenden, als dat niet lukt met de huidige capaciteit die ze huren verhuizen ze misschien wel naar een andere satelliet, who knows?

De voor Zwitserland bedoelde Franse zenders kunnen ook makkelijk verhuizen want DTH is niet hun doel. Is immers ook al eerder gedaan door TF1 Group.

Het gaat meer om de natte vinger-uitspraak van Campingtrend:

"Joyne heeft voldoende ruimte ingehuurd om het zenderaanbod in de toekomst te kunnen uitbreiden."

Op het moment kan dat dus helemaal niet.

Eutelsat zelf schrijft dat de 9 oost positie nu 50 transponders heeft (47 met equivalent van 36Mz transponders), zie: http://news.eutelsat...to-work-1337945
Hiervan zijn er 29 in gebruik volgens Kingofsat, zie: http://nl.kingofsat.net/pos-9E.php
30 volgens Lyngsat, zie: https://www.lyngsat....-Ka-Sat-9A.html
en 32 volgens Flysat, zie: http://www.flysat.com/e9b.php

Maar die 50 transponders zijn verdeeld over 5 verschillende beams te weten de:
- Wide pan-European beam
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

In het geval Joyne gaat het natuurlijk hoeveel transponders er nog vrij zijn in de Wide pan-European beam. Het aantal transponders die hier op zit heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Precies.

Volgens alle sites zijn alle transponders beschikbaar voor elke beam. Er zijn dan in ieder geval nog minimaal 18 transponders vrij, ruim voldoende voor een enorm zenderpakket. :)

En waar haal je die wijsheid vandaan?

Los daarvan zullen bestaande zenders van andere aanbieders vrij eenvoudig gedeeld kunnen worden veronderstel ik.

Lijkt me een kwestie van een andere codering er bij zetten. Of vergis ik me?

Ja, maar ik had het puur over volledig vrije transponders.

Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, 1x DVB-T (USB), 1x TBS5925 (DVB-S2), IPTV SatDreamGR 4.x image

Xtrend ET9500: 1x DVB-S2, 1x DVB-C, 1x DVB-T (USB), IPTV OpenPLi 4.x
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 23.5°E-30°W, 150cm prime-focus (C-band): 20°E/5/11°W (Ku-band): 39°E-24.5°W (tijdelijk buiten gebruik), 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

#321 Offline Prawo - Geplaatst: gisteren, 12:31

Prawo

Sat4all Core Member

• Leden
  • 1253 berichten
  • LocatieEuropese Unie

Laten we rustig afwachten op de dingen die gaan komen.

Hoewel ik mij afvraag of die professionele handel niet duidt op een te beperkte marketingstrategie.

Dit zijn de professionele initiatiefnemers: Rian, Megros en ***geen-reclame***

Kijken doe ik vooral FTA via een Samsung TV met DVB-S2 tuner (D serie, CD/TVV goedgekeurd) en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv en Poolse telewizja na kartę, (Conax module).
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en(voor Hotbird)  een Visiosat 80 cm met een Smart Quattro 40mm.
Daarnaast is er hier iTV van KPN (via NLE).
Mijn locatie: Utrechtse Heuvelrug

#322 Offline Joepje - Geplaatst: gisteren, 14:21

Joepje

Sat4all Regular

• Leden
  • 173 berichten

Gewoon een gangbare uitdrukking!

Nee hoor. Alleen in Erdoganistan gebruikelijk..... :cool: